Güncelleme Tarihi:
Altın, üniversitenin yaptığı görevlendirmeler dolayısıyla Fransa, İspanya ve Çin'e gitti. İlk ziyaretini Fransa'ya yapan, bir gün kaldıktan sonra İsveç'e geçen Altın, operatörün, "üç saniye arayla atılan bin 834 mesaj nedeniyle bin 902 lira faturası bulunduğu, ödeme yapması gerektiği" uyarısıyla şaşkınlık yaşadı.
Bir süre sonra telefonu görüşmeye kapatılan Altın, Türkiye'ye döndüğünde yaptığı tüm itirazlara rağmen faturayı ödemek zorunda kaldı.
Daha sonra gerçekleştirdiği İspanya ve Çin ziyaretlerinden dönüşünde de yine yüksek fatura ile karşılaşan Altın, operatörle imzaladığı sözleşme ve operatörün Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ile imzaladığı belgeleri incelemeye başladı.
Altın, sözleşme ve belgedeki "Uluslararası mobil veri dolaşım hizmeti" başlığı altında yer alan 7. maddeyi incelediğinde, "operatörün faturanın 100 ve 250 lirayı aşması durumunda kısa mesajla bilgi vermek zorunda olmasına rağmen bilgi vermediği" gerekçesiyle BTK'ya başvurdu.
Buradan da bir sonuç alamayınca Tüketici Hakemi Heyeti'ne başvuran Altın, "operatörün haksız yere fatura tahsilatı yaptığı"na kanaat getirilmesi üzerine alınan kararla, ödediği faturanın parasını geri aldı.
"BİN 902 LİRALIK FATURA GELDİ"
Altın, yaptığı açıklamada, yurt dışına çıkan birçok insanın yüksek fatura ile karşılaştığını söyledi.
Telefon kullanımının yurt dışında kendisine adeta "kabus" yaşattığını ancak kendisi gibi bu konuda mağdur olanlara sesini duyurmak istediğini anlatan Altın, şöyle konuştu:
"GSM şirketinden bir müşteri temsilcisi faturamın bin 800 lirayı aştığını söyledi. Ben şok oldum. Yurt dışında bulunduğum sürede herhangi bir görüşmem olmamıştı. Faturamın neden bu kadar yüksek geldiğini sorduğumda telefonumdan sürekli mesaj gittiği söylendi. Sadece bir tane mesaj attığımı söyledim ama öyle olmadığını söyleyerek telefonumu kapatacaklarını ilettiler. Mesaj, yazdığımız, konuştuğumuz şekilde değil, 'binary' dediğimiz bilgisayar dilinde harf, sembol ve rakamdan oluşan 8 satırlık bir mesajdı. Türkiye'ye döndüğümde bin 902 liralık bir fatura geldi. Ben o parayı ödemek zorunda kaldım. Tüketici Hakemi Heyeti'ne yaptığım başvurunun sonunda param iade edildi. Sonra iki faturam daha vardı. Bu konuda yaptığım başvuru sonucu bu faturalarım da düzeltildi."
Doç. Dr. Altın, telefon konusunda tecrübeli olmasına rağmen yüksek faturalarla karşılaştığını anlattı. Yurt dışına çıkacaklara uyarıda bulunan Altın, "Benim gibi yurt dışına çıkıp yüksek faturalarla karşılaşanlar var. Yüksek fatura gelenler benim yaşadıklarımı düşünüp haklarını geri alabilirler." dedi.