Güncelleme Tarihi:
MİLLİ Eğitim Bakanlığı’nın (MEB), ilk ve orta öğretim seviyesindeki okullardaki öğrencilerin tek tip kıyafet giyme zorunluluğunu ortadan kaldıran yönetmeliği, Perakende Günleri’nin de gündemine oturdu. Sektör temsilcileri kararın, sektörde yıllardır bir hayal olduğunu belirtirken, “Alınan karar piyasada kuvvetli bir canlanma etkisi yaratacak. Markalar vitrinlerindeki çocuk ürünleri bölümlerini büyütecek. Satışlarda ciddi bir artış yaşanacak” görüşünde birleşiyor.
MODA BİLİNCİ OLUŞUR
İlk ve orta öğretim seviyesindeki okullarda tek tip kıyafet zorunluluğunu kaldıran yönetmeliği yayımlamasını değerlendiren LCW Yönetim Kurulu Başkanı Vahap küçük, “Karar yıllardır ha çıktı ha çıkacak şeklinde bekliyordu. Sonunda resmiyete kavuştu. Elbette ki yeni bir pazar oluşacaktır” dedi. Küçük, öğrencilerin üniforma ile okula gitmesinin çocuklarda ‘kıyafet seçme bilincinin’ gelişmesine engel olduğunu belirterek, “Alınan kararın bir çok faydası da olacak. En önemlisi çocuklarda moda bilincinin oluşacak olması. Çocuklar neyle ne giyilir bilmeden büyüyorlardı. Şimdi moda konusunda daha bilinçli çocuklar yetişecek” diye konuştu.
YÜZDE 20 BÜYÜR
Collezione Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit, Bakanlığın aldığı kararın çocuk ve genç ürünleri kategorisinde en az yüzde 20’lik artışa neden olacağını belirterek, “Özellikle liselerde okuyan öğrencilerin ciddi bir alışveriş alışkanlığı ortaya çıkacak. Yeni nesil zaten çevresindeki herşeye çok duyarlı büyüyor. Okulda arkadaşları ile şıklık yarışına girecekler. Karar tüm sektörü çok sevindirdi. Birinci sınıftan beşinci sınıfa kadar olan çocuklara yönelik satış yapanlar çok daha şanslı. Onlar satışlarını katlayacak” dedi.
Yeni ve büyük bir pazar olacak
OKULLARDA tek tip kıyafet zorunluluğunu kaldıran kararın, çocuk giyimi satışı yapan markalar için çok olumlu olacağını belirten Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, şöyle konuştu: “Bu yönetmeliğin çıkması gelir eşitsizliği nedeniyle bazı kesimleri rahatsız ediyor ama bizler için olumlu bir gelişme. Çocukların serbest kıyafet giyecek olması sektörü heyecanlandırdı. Satışlar muhakkak artacak. Markaların hepsi çocuk kategorilerini genişletirken, olmayanlar da pazara ortak olmak isteyecek.”
Üretimi 3 katına çıkaracak
ÇOCUK giyim alanında faaliyet gösteren Panço, gelecek yıldan itibaren üretimini 3 katına çıkaracak. Panço Yönetici Ortağı Hayri Levi, kararı duyar duymaz üretim ile ilgili yeniden planlama yaptıklarını belirterek, “Biraz erken haber almamız iyi oldu, üretim için vaktimiz var. Uygulamanın ayrıntılarına bakacağız. Çocuk giyim sektörü şu anda yaklaşık 2.5-3 milyar dolar seviyesinde. Önümüzdeki yıl sektörün 5 milyar dolara yaklaşacağını düşünüyoruz. Karar, özellikle çocuk giyim sektörünü uçuracak. Şirketler de sırf bu iş için yeni yatırımlar yapmak durumunda kalabilir” dedi.