Öger: Betonlaşma PKK'dan tehlikeli

Güncelleme Tarihi:

Öger: Betonlaşma PKKdan tehlikeli
Oluşturulma Tarihi: Şubat 15, 2000 00:00

Haberin Devamı

ÖNÜMÜZDEKİ sezon Türkiye'ye 800 bin Alman turist getirmeyi planlayan Öger Tours'un patronu Vural Öger, ‘‘Türkiye’deki en önemli sorunlardan biri de betonlaşma. Betonlaşma, PKK'dan daha tehlikeli’’ dedi.

2000 SEZONU için Türkiye'ye 800 bin Alman turist getirmeyi hedefleyen Öger Tours'un Yönetim Kurulu Başkanı Vural Öger, turizm için en büyük tehlikenin betonlaşma olduğunu söyledi.

Bu yıl Türkiye'nin tanıtımına 20 milyon mark ayıran Öger Tours, bu amaçla çeşitli tanıtım faaliyetlerine başladı. Kampanya kapsamında Almanya'nın 13 kentinde başta Alman satış sorumluları olmak üzere 15 bin kişiyi ‘‘Türkiye Geceleri’’nde ağırlayan Öger Tours, 1300 Alman satış elemanını da Türkiye'de konuk edecek.

Öcalan krizi ve depremler nedeniyle 1999 yılını yüzde 10'luk ciro düşüşüyle kapattıklarını söyleyen Vural Öger, 2000 yılından çok umutlu olduğunu, şu anda herşeyin rayında gittiğini yıl sonunda 800-850 milyon marklık ciro hedeflediklerini söyledi.

Ancak Öger, Türkiye'deki en büyük sorunun betonlaşma olduğunu belirterek, ‘‘Avrupalı Türkiye'den otomobil almıyor, turizm alıyor. Otelleri 5 yıldızlı yapıp, etrafını 2 yıldızlı bırakmak olmaz. Otelinden çıktığı zaman etrafta gideceği temiz, düzenli yerler bulmalı, sahilde, dolaşabileceği gezinti yerleri olmalı. Derme çatma alışveriş tezgahları yerine, güzel alışveriş merkezleri bulmalı. Oteller 5 yıldızlı yapılıyor ama etraf 2 yıldızlı kalıyor, olmaz. Türkiye'deki en önemli sorunlardan biri de betonlaşma. Betonlaşma PKK'dan daha tehlikeli’’ dedi.

Hazırladıkları reklamlarda ‘‘Bu sene Türkiye’’ sloganını kullandıklarını söyleyen Öger, Almanları tam anlamıyla bir tanıtım bombardımanına tutuyor. Sadece bir tanesi 435 sayafadan oluşan, toplam 725 otelin tanıtıldığı katalogları kendisiyle çalışan acentelerin önüne koyan Öger, bu katalogları, Türkiye'yi pazarlayan rakiplerinin bile kullandığını belirtiyor.

Bakanlık kolları sıvadı

TURİZM Bakanlığı, Türkiye'nin önümüzdeki turizm sezonu için kolları sıvadı. Bakanlık, Almanya'daki seyahat acentelerine dağıtılmak üzere Türkiye'yi anlatan 2 dergi hazırlattı. ‘‘Türkei’’ ve ‘‘FVW’’ adlı iki Almanca dergi, dün, 65 bin satış elemanına ulaştı. Turizm Bakanlığı'nın Almanya'da hazırlattığı ve 170 bin marka hazırlattığı iki dergide, Türk turizmi tanıtılıyor.

Evlenmek isteyen çok

ALMANYA'nın en büyük 10 tur operatörü arasında bulunduklarını söyleyen Vural Öger, Alman kamuoyunda yüzde 72'lik bir tanınmışlık oranına sahip olduklarını belirtiyor. Son günlerde firmayı satın almak isteyenler olduğu hakkında yazıların çıktığına da değinen Öger, ‘‘Biz 18'lik bir genç kız gibiyiz. Herkes evlenmek ister. Ama biz seçiciyiz. Bağımsızlığımızı korumaya çalışıyoruz. Çoğunluğunu elimde tutmazsam, firmayı vermem’’ dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!