Güncelleme Tarihi:
Motosiklet Endüstrisi Derneği'nin (MOTED) açıklamasına göre, bu rakam geçen yılın aynı döneminde 87 bin 59 adet olarak gerçekleşmişti. En fazla satış, motor hacmi 51 ila 250 cc arasındaki motosikletlerde görülürken, scooter tipi motosikletlerin satışları da bir önceki yıla göre en çok artış gösteren sınıf olarak öne çıktı. Scooterlar, büyük şehirlerde özellikle paket servisinde ve kullanım kolaylığı nedeniyle işe gidiş gelişlerde tercih ediliyor.
Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Başarı Erbaş, krizdeki Avrupa ile kıyaslandığında 2012'nin ilk altı ayında Türkiye'de gerçekleşen düşüşün çok fazla olmadığını söyledi. Erbaş, “Bu yılın ilk yarısında motosiklet satışları Almanya'da yüzde 6, Fransa'da yüzde 11 düşüş gösterdi. Satışlar motosiklet kullanımının en yoğun olduğu İtalya'da yüzde 23, İspanya'da ise yüzde 21 geriledi” dedi.
Türkiye'de geçen yıl şubat ayında motor hacmi 250 cc'ye kadar olan motosikletlerde ÖTV oranının yüzde 22'den yüzde 8'e indirilmesinin işe yaradığını belirten Erbaş, “Ancak indirimin devamı gelmediği için bu yıl satışlar yine geriledi. Sektörün her anlamda gelişmesi için ÖTV indiriminin motor hacmi 250 cc ile 800 cc arasındaki motosikletler için de yapılması gerekir” ifadesini kullandı.
Bu motor hacminde yüzde 37 olan ÖTV oranının yüzde 16'ya çekilmesi gerektiğini kaydeden Erbaş, “Ayrıca köprü ve otoban geçiş ücretleri yeniden adaletli bir şekilde düzenlenmeli. Bunlar yapılırsa motosiklet kullanımı özendirici olur” tespitinde bulundu.
Trafiğe çözüm
Motosiklet kullanımının artmasıyla birlikte hem trafiğin azalacağını hem de akaryakıt tüketiminin düşeceğini dile getiren Erbaş, sözlerini şöyle tamamladı:
“Çünkü motosikletler bireysel ulaşımda bir otomobilin dörtte biri kadar yer kaplar ve aynı oranda daha az egzoz gazı çıkarır. Ayrıca trafikte bir motosiklet otomobilin sadece üçte biri kadar yakıt tüketir. Park sorunu da yaratmaz. Bu özelliklerinden dolayı bireysel ulaşımda mutlaka desteklenmeli.”