Güncelleme Tarihi:
HÜRRİYET’in dün “BÜYÜK ‘YOL’SUZLUK başlığı ile gündeme taşıdığı İstanbul’un batısındaki TEM otoyolu eksenli ‘trafik çıkmazı’ için Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’dan, rahatlatan açıklama geldi. Bakan Yıldırım, sıkıntının farkında olduklarını belirterek, “O bölgede çok hızlı bir şekilde çok büyük şehir kuruldu. Ancak oraya uygun altyapı ve arterler tam oluşturulamadı.
TEM ve bağlantı yolları ise trafik debisini karşılayacak düzeyde değil. Biz şu anda olimpiyat köyü ve üçüncü havalimanıyla ilgili bağlantıları dikkate alarak o bölge üzerinde çalışıyoruz” dedi. Üçüncü köprü, üçüncü havalimanı ve Kanal İstanbul ile eş zamanlı olarak çok sayıda ulaşım projesinin ‘doğu batı’ ve ‘güney kuzey’ eksenli olarak tamamlanacağını belirten Bakan Yıldırım, bu projelerin büyük bölümünün birkaç yıl içinde tamamlanacağını en büyüklerinin tamamlanmasının 3-5 yıl olabileceğini açıkladı. Marmaray’ın da önce Halkalı sonra Ispartakule’ye kadar bağlanacağını hatırlatan Bakan Yıldırım şöyle konuştu:
BÖLGEDEKİ ARSALAR İÇİN TIKLAYIN
OTOYOL VE DUBLE YOL
Mevcut TEM’de kapasite artışına gitmeyi düşünmüyoruz. Çünkü, belirli bölgelerde kapasite artışı yaptık ama şehir içine gelince şerit düşmesi nedeniyle problem daha da büyüdü. Kanal İstanbul’a, üçüncü havalimanına ve üçüncü köprüye yönelik ulaşımlar düşünüldüğünde; üçüncü havalimanına en yakın bağlantı üçüncü köprü ve onun devamı olan otoyollar olacak. Bir de onun hemen yakınında Mecidiyeköy-Hasdal, Kemerburfaz-Yassıören ve Kınalı’ya kadar devam edecek 2x2 yolumuz var. Bunu kamuoyunda üçüncü köprü yolu olarak andılar. Eski Edirne-İstanbul yolunun da şeridi artacak ve 2x3 olacak. Bir de 2x4 üçüncü köprü otoyolu olacak. Dolayısıyla doğu-batı bağlantısı çok rahatlayacak.
‘TEM Otoyolu ve bağlantıları’ çevresindeki hızlı yapılaşma nedeniyle yolların yetersiz kalması ve buna bağlı olarak yaşanan trafik çilesi, dün, Hürriyet tarafından böyle gündeme getirilmişti. Bakan Yıldırım, hem bu bölgenin hem bütün İstanbul’un temel ulaşım sorunlarının birkaç yıl içinde çözümleneceğini söyledi |
ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ ÇIKIŞLARI
Üçüncü köprü ulaşımının devamındaki otoyolda çok kısa aralıkla çıkışlar vermeyeceğiz. Mesela köprüden 30-40 kilometre sonra otoyoldan çıkış vereceğiz ki şehir içine olumsuz etkisi olmasın. Havalimanının orada da farklı seviyede kavşak yapıp hem bölünmüş yoldan hem de otoyoldan gelen trafiği vereceğiz. Yani düşey bağlantılar artacak. Ayrıca buraya şehir içinden ilk etapta bir, orta vadede iki sonra da üç tane raylı bağlantı yapacağız. Bu da şehir içindeki raylı sistemi üçüncü havalimanına bağlayacak. Bunun bir başka ayağı da üçüncü köprüde ayrıca raylı sistem olacak. Bu sistem Sabiha Gökçen’e ve Marmaray’a da bağlanacak. Kartal-Kadıköy hattına da bağlanacak. Hatta sonrasında da İstanbul Ankara Hızlı trenine bağlayacağız. Avrupa yakasında da Edirne hattına bağlayacağız. Bunlar birkaç yıl içinde tamamlanacak. 3-5 yılda olacak. Bunlar; hem üçüncü köprü hem de otoyolunun bitimiyle paralel aynı zamanda da üçüncü havalimanının bitişiyle paralel olacak. İnşallah İstanbul olimpiyatları aldığında biz ona da hazırlanmış olacağız.
İnşaatçılar toplu taşıma diyor
* Ayazağa’daki Vadistanbul ile Halkalı’daki Temapark’ın inşaatını yapan konsorsiyumun ortaklarından Artaş İnşaat’ın Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya, şunları söyledi: “Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Karayolları Genel Müdürlüğü’nün ulaşım projelerini görüyoruz. Üçüncü boğaz köprüsü ve E6 üzerindeki bağlantı yollarıyla ilgili projeler geliştiriliyor. Projeleri, İstanbul’un gelişim alanında gerçekleştiriyoruz. Buna karşılık altyapı ihtiyacı var. 2 yıl içerisinde bu binalar bittikten sonra trafik yükü ağırlaşacak. Yan yolların geliştirilmesi, bağlantı yollarının, ek olarak metro projelerinin yapılması gerekiyor.”
* Batışehir projesini gerçekleştiren EgeYapı Group’un Yönetim Kurulu Başkanı İnanç Kabadayı, “Batışehir’de en çok övündüğümüz nokta, ulaşım ve lokasyon. Projeye bağlantı yolları yapıldı, metro bağlantısı da olacak. Üçüncü köprünün hayata geçmesiyle, büyük araçların trafiği oraya kaydırılacak. TEM’deki trafik azalacak” diye konuştu.
* Halkalı’daki My World Europe projesini tamamlayıp, teslim etmeye başlayan Ağaoğlu Şirketler Grubu Başkanı Ali Ağaoğlu, “İstanbul için, toplu ve kaliteli ulaşım çözümleri gerekiyor. Bu da metro ile sağlanır. Tabi ki yeni projeler yapılacak. Trafiği rahatlatmak için çözüm yeni bina yapmamak değil, kaliteli toplu ulaşımı sağlamaktır” dedi.
* MALL of İstanbul projesini gerçekleştiren Torunlar GYO’nun Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun, metro projelerinin olmazsa olmaz olduğunu belirterek, “İstanbul’daki metro entegrasyonu tamamlanacak. Metro olmazsa 5 yıl sonra söz konusu bölgelerde yaşanmaz. Ancak metro projeleri arkasından geliyor. En az 3 yıl içerisinde tamamı birbirine entegre edilmiş bir metro hattı kurulacak. Karayolları bakımından da yan yol hatları tamamlanıyor” diye konuştu. / Meltem KARA
.