Güncelleme Tarihi:
Nurus Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Güran Gökyay, düzenlediği basınla sohbet toplantısında, 84 yıldır mobilya üreten ve 4 fabrikada üretim yapan firmanın yurt içi ve yurt dışı yatırımları ve hedefleri hakkında bilgi verdi.
Türkiye'de bu işin nitelikli ve normlara uygun yapılması ve Türkiye'nin MENA (Ortadoğu ve Kuzey Afrika) bölgesinde etkili olmasını istediklerini ifade eden Gökyay, “Bizim bütün derdimiz bölgesel güç olmak. Markalı ihracata döndürmek, markanın birliğini, referanslarını oturtmak” dedi.
Gökyay, Avrupa'da son 6-7 yıldan beri ofis mobilyasının bitmiş vaziyette olduğunu, krizin etkisiyle de bunun daha da pekiştiğini, Milano'daki mobilya fuarına ofis mobilyasında tek Nurus'un katıldığını söyledi.
Türkiye'nin mobilya sektöründe inanılmaz şansının bulunduğunu, yeni yapılanmış ve yeni makine parkuruna sahip mobilya sanayinin tasarım noktasını iyi hale getirmesi halinde Türkiye mobilya sanayinin bayrağı İtalya'dan alacağını kaydetti.
Nurus'un sektörünün bölgesel lideri olma yolunda ilerlediğini, 30 ülkede 100'ün üzerinde satış noktasını bulunduğunu belirten Gökyay, “Biz 12-13 yıldır yaptığımız yatırımlarla Portekiz'den Hindistan'a kadar coğrafyada Nurus'u marka olarak satar vaziyetteyiz. Son bir yıldır Körfez'de yeniden yapılanmaya başladık. Lübnan'dan başladık, Ürdün, Irak, Kuveyt, Katar, Umman, Suudi Arabistan, Dubai, Fas, Mısır ve Nijerya'ya kadar sadece Nurus markasıyla bir dağıtım kanalına ulaşmayı başardık. Hindistan'da 1.400 metrekarelik showroom açtık. Hindistan'da 6 bin kişilik bir ofis yapıyoruz. Mısır'da HSBC Genel Müdürlüğü'nü yaptık” dedi.
Avrupa'da firmaların krize girmeleri ve yeni ürün olmamasının Nurus için Avrupa'da yeni dağıtım kanalı ortaya çıkardığını ifade eden Gökyay, Almanya, Milano ve Kopenhag'daki firmalardan çok ciddi talepler geldiğini, bunun Avrupa'da ikinci dağıtım imkanı sağladığını söyledi.
Gökyay, “Krizin içinde yatırımlarımızı durdurmadık. Ürün gamımız 3-4 firmada ya var ya yok. Krizi büyüyerek aştık. Avro bazında ciroyu 2009 senesinde yüzde 30'un üzerinde artırdık. Geçen yıl yüzde 13 artırdık, bu yıl da yüzde 50'lik artış hedefimiz var” dedi.
HAVAALANI TERMİNAL ÜRÜNLERİNDE NURUS 10. FİRMA
Son 3 yılda inşaat şirketlerinin ciddi şekilde havalimanı ve terminal işletmeciliğine soyunduğunu kendilerinin de bunun önemli bir iş kolu olduğunu düşünerek son 3 yılda ciddi yatırımlar yaptıklarını belirten Gökyay, şu bilgileri verdi:
“Sadece havaalanı projeleri satmak üzere bir bölüm kurduk; e-port, Avrupa'da tren terminallerini hedeflemiş bir satış kanalı. Bu mobilyada alışık olmadığımız niş bir pazar. 'Ekmeğin' orada olduğunu düşünüyoruz. Bütün dünyada havaalanı terminal ürünlerini üreten 9 firma var. Son 3 yılda yaptığımız yatırımlarla 10. firma haline geldik. Ürün geliştirme, ürünün tanıtılması, sertifikasyonlarının sağlanması için 2 milyon avroluk yatırım yaptık. Türkiye'de Sabiha Gökçen ve Antalya Havalimanını yaptık. Türkmenistan'da Türkmenbaşı Havaalanını yaptık. Abudabi'de teklif verdik. Şu anda Suudi Arabistan'da 25 bölgesel havaalanı projesi var. Mısır'da havaalanı projeleri devam ediyor. Bakü devam ediyor. Bu sene ve önümüzdeki sene içinde bitecek havaalanları var. Üsküp var. Biz buraya girmeye çalışıyoruz. Sektörde TAV, Limak ve Çelebi gibi Türk firmalarının olması bizim şansımızı artırıyor. Bu Türkiye markasının bilinmesiyle ilgili. Havaalanlarının 5 yıl içinde bizim portföyümüzden aşağı yukarı yüzde 15-20 pay almasını hedefliyoruz.”
Libya'daki gelişmeleri de değerlendiren Gökyay, bu ülkeye ekim ayında 12 milyon avroluk 55 uçak dolusu mobilya indirdiklerini ve yaptıkları işlerin parasını aldıklarını, ancak ellerinde 65 milyon avroluk mobilya teklifinin bulunduğunu ve bunun şu anda kaldığını söyledi.
Gökyay, ayrıca Libya'da devletin kendilerinden bir mobilya fabrikası kurmalarını istediğini, bunun fizibilitelerinin yapıldığını, ancak gelişmeler nedeniyle durduklarını söyledi.
“BU YIL 70-80 MİLYON DOLAR CİRO HEDEFLİYORUZ”
Türkiye'de merdiven altı çok fazla mobilyacı bulunduğunu, bu nedenle kendilerinin toplam sektör içinde ne kadar paya sahip olduklarına ilişkin net bilgi veremediklerine işaret eden Gökyay, “A-Plus ofis yapısında biz pazardan yüzde 60-65 pay alırız. Geçen yılki ciromuz yaklaşık 50 milyon dolar civarındaydı. Bu yıl toplamda 75-80 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Geçen yılki cironun yüzde 45'lik kısmını ihracattan elde ettik” dedi.