‘Nudo’na su ko’ ile Fatsalı farkı

Güncelleme Tarihi:

‘Nudo’na su ko’ ile Fatsalı farkı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 07, 2014 01:13

FATSALI Eriş ailesinin 1920’lerde zahire alım satımıyla başlayan, fındık ihracatıyla büyüyen şirketi Erişler Gıda, 2013’te 50 ülkeye 240 bin ton un sattı. İç pazarda da perakende payını arttırmak isteyen firmanın yerli noodle markası “Nudo’na su ko” sloganıyla büyüyor.

Haberin Devamı

1920’lerde Ali Eriş’in, Fatsa’da zahire ticaretiyle temellerini attığı Erişler Gıda, bugünlerde Uzakdoğu mutfağının geleneksel yemeği Noodle ile yeni bir boyut kazandı. Geçen yıl 50 ülkeye 240 bin ton un ihraç eden Erişler Gıda, iç pazarda yerli Noodle markası Nudo Nasuko ile hızlı büyüme hedefi koydu. Firma unda da paketli ürünlerle büyüyecek. Erişler Gıda Perakende Grubu Genel Müdürü Abdullah Eriş, şöyle konuşuyor:

‘Nudo’na su ko’ ile Fatsalı farkı

ZAHİRE, FINDIK VE UN

“Erişler Gıda’nın kökleri, 1920 yılında büyük dedemiz Ali Eriş’in Fatsa’daki zahire ticaretine dayanıyor. Onun oğlu dedemiz Ali Eriş ise, 1950’de fındık ihracatına başlamış ve ilk fındık ihracatçılarından biri olmuş. 1974’te ise un değirmeni yatırımı yaparak un imalatı girdik. Erişler Gıda, bugün un sektöründe lider firmalar arasında. 2013 yılında 50 ülkeye 240 bin ton un ihracatı yaptık. Türkiye un ihracatının yüzde 12’sini gerçekleştiriyoruz. 112 milyon dolarlık ihracat rakamlarımızla da ilk firmalar arasındayız. Çalışan sayımız 400’ü aştı. Ciromuz 430 milyon TL’nin üzerine çıktı. Şimdi yeni yatırımlarımızla ciromuzu daha da hızlı artırmak istiyoruz. Erişler Gıda’nın altında toptan ve perakende grupları var. Toptan üretimin altında Eriş Un alt markalarıyla birlikte yer alıyor. Perakende grubunun altında ise Eriş Un, Nudo, ViaDoa, Miluni markalarımız var. Şimdi Nudo ve Eriş Un markalarıyla perakende sektöründe hızlı büyüme planlıyoruz. Unda ise profesyonel pazardaki 40 yıllık tecrübemizi perakendeye taşıyarak, pembe ve mor renkli ambalajlarla Eriş Un’u pazara sunduk. Bu perakende açılımıyla 2014 yılı ciro hedefimiz 500 milyon TL.

3.5 YIL ‘NOODLE AR-GE’Sİ

Haberin Devamı

3.5 yıl süren Ar-Ge çalışmaları sonucu Uzakdoğu mutfağının değişmezi noodle, Türk damak zevkine uygun hale geldi. ‘Nudo Nasuko’ karakteri o kadar sevildi ki sosyal medyada fenomen oldu. Nudo, sağlığa zararlı hiçbir katkı maddesi kullanılmadan üretiliyor. Yıllardır pek çok tartışmaya konu olan MSG eklenmeden renklendirici, koruyucu, tatlandırıcı ve yapay aroma katılmadan üzerine sadece sıcak su ekleyip 3 dakika bekletilerek hazırlanabilen hazır bir noodle oldu. Özellikle öğrenciler ve çalışanlar başta olmak üzere çok vakti olmayan tüketicilerin beğenisini kazandı.”

Soğuk pres yağ da gelİyor

Haberin Devamı

ABDULLAH Eriş Türkiye genelinde 4 üretim tesisleri bulunduğunu belirterek, yakın zamanda çok amaçlı buğday unu ve baklavalık - böreklik buğday unu ile de perakendede olacaklarını söylüyor. Eriş, “Şimdi ViaDoa markasıyla soğuk pres yağ sektöründe de perakendeye giriyoruz. Ayçiçeği, fındık, ceviz, kayısı, badem, aspir, susam, keten tohumu, kabak çekirdeği, çörek otu yağlarımızla piyasada çok yakında olacağız. Soğuk pres yöntemiyle elde edilen bu yağlar, içeriğindeki zengin mineral ve yağ asitleriyle hem sağlığını korumak isteyenlere hem de damak zevkine düşkün tüketicilere hitap ediyor” diyor.

Diğer Ekobi haberleri

1 günde 3 bin tepsi baklava

FARUK Güllüoğlu, Kurban Bayramı’ndaki baklava talebini karşılamak için arife gününde 24 saat çalışarak 3 bin tepsi el açması taze baklava üretti. Bu rakamın 1 günde en yüksek miktarda taze ve el açması baklava üretim rekoru olduğunu üleri süren Faruk Güllüoğlu’nun Merter’deki tesislerinde 2 dakikada 1 tepsi baklava hazırlandı. 70 kişinin aralıksız çalışarak yaptığı üretimle ilgili açıklama yapan Faruk Güllüoğlu, “Ramazan Bayramı kadar Kurban Bayramı’nda da tatlıya ve özellikle baklavaya olan talep artıyor. Arife günü sonunda gelen 3 bin tepsilik yani yaklaşık 14 tonluk tonluk taze ve el açması baklava ve türevi tatlı üretimi, bir Türkiye rekorudur” dedi.

Haberin Devamı

8 ayda 2.1 milyar dolarlık ihracat

ULUDAĞ Tekstil İhracatçıları Birliği’nin (UTİB) sağladığı milli katılımla 55 ev tekstili firmasının ürünlerini sergilediği Heimtextil Moskova fuarı başarıyla tamamlandı. Fuarda, üst segment ve özgün tasarım ürünleriyle yer alan Türk firmaları, Rus pazarındaki yerini sağlamlaştırdı. UTİB Başkan Yardımcısı Pınar Taşdelen Engin, Moskova’ya sadece Rusya’dan değil, Avrupa ve ABD’den de sektör profesyonellerinin ilgi gösterdiğini söyleyerek, “İhracatımızın artırılması için ağırlıklı olarak üst segment ürünlerle, dünyanın dört bir yanındaki fuarlarda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Yılın ilk 8 ayında sektör ihracatımız 2.1 milyar dolara ulaştı. Artık kendi markalarımızla ihracat yapıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Yozgat’tan Avrupa ve ABD’ye kapari

YOZGAT’ın Akdağmadeni ilçesinde bir firma, kapari ihraç ediyor. İşletme sahibi Müfit Daştan, kapari (gebre otu) ihracatını sene sonuna kadar 5 bin tona çıkarmayı hedeflediklerini belirterek, kapariyi başta ABD, İtalya, İspanya, Almanya gibi ülkelere gönderdiklerini dile getirdi. Bitkinin gıda, ilaç ve kozmetik sanayisinde kullandığını anlatan Daştan, “Kapari ihracatıyla ülke ekonomisine yıllık 5 milyon dolar girdi sağlamayı hedefliyoruz. Fabrikada 75 kadına istihdam sağladık. Bu sayı da artacak” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!