Güncelleme Tarihi:
Kyodo'da yer alan haberde, güveni kötüye kullanma suçlamasıyla Ghosn'un tutukluluk süresinin 10 gün daha uzatılabileceği belirtildi. Yeni suçlamanın ardından Ghosn'un 48 saat içinde savcılar tarafından sorgulanması bekleniyor. Sorgulamanın ardından savcılık, Ghosn'un tutukluluk süresinin 10 gün daha uzatılmasını talep edebilecek.
Tokyo Bölge Mahkemesi, dün kazancını düşük gösterdiği gerekçesiyle "finansal suistimalle" suçlanan ve halihazırda tutuklu bulunan Ghosn'un tutukluluk süresinin 10 gün daha uzatılmasına yönelik savcılık talebini reddetmişti.
Ghosn, 2011'den itibaren 5 yıl boyunca maaşını toplam 5 milyar yen (yaklaşık 234 milyon lira) düşük göstererek, Japonya yasalarını çiğnediği şüphesiyle 19 Kasım'da Tokyo'da tutuklanmıştı.
Savcılığın talebi üzerine tutuklanan ve yasalar gereği 22 günlük tutukluluk süresi 10 Aralık'ta dolan Ghosn'un, 2016-2018'i kapsayan yeni iddialar üzerine 20 Aralık'a kadar tutuklu kalmasına karar verilmişti.
Bu sürenin savcılığın talebi ve mahkemenin onayı ile 30 Aralık'a kadar uzatılabileceği kaydedilmişti. Savunma avukatları, Ghosn hakkındaki iddiaların geçersiz olduğunu ifade ediyor.
Suçlu bulunması halinde Ghosn'un 10 yıla kadar hapis cezasına çarptırılabileceği belirtiliyor. Yardımcısı Greg Kelly de Ghosn'un hemen ardından tutuklanmıştı.
Ghosn ve Kelly'nin avukatları olmadan uzun süre sorgulanmaları uluslararası toplum tarafından eleştirilmişti.
Nissan Motor Yönetim Kurulu, Ghosn ve Kelly'nin görevlerine son vermiş, Fransa Ekonomi Bakanı Bruno Le Maire de Ghosn'un artık Renault grubunu yönetecek konumda olmadığını söylemişti.
Ghosn, 1999'da Renault ile sermaye ortaklığı çerçevesinde Japon otomobil şirketinin devrini yönetmek için operasyon direktörü sıfatıyla Nissan'a gelmişti.
Şirketin iyileştirilmesine yönelik fabrikaların kapatılması dahil katı yeniden yapılanma önlemlerine öncülük eden Ghosn, 2001'de hisse sahipleriyle yapılan toplantıda Nissan'ın Üst Yöneticiliğine getirildi, 2005'te de Renault'nun Üst Yöneticisi oldu.
Yakıt veri manipülasyonu skandalının vurduğu Mitsubishi şirketi de 2016'da Nissan-Renault'nun sermaye ortaklığına katıldı.
Nissan, Renault ve Mitsubishi ortaklığı, bu yılın ilk yarısında 5,54 milyon araçla, başlıca rakibi Volkswagen'i geride bırakarak dünyanın en büyük otomobil satıcısı oldu.