Güncelleme Tarihi:
Ayakkabı sektörü son yıllarda hızlı bir büyüme yakaladı. Bu alandaki büyümeyi tetikleyen ise alışveriş merkezi yatırımları ve markaların yurtdışı pazarlara açılması oldu. Bu markalardan biri de 41 yıl önce İstanbul Nişantaşı’nda faaliyete başlayan Elle Shoes... 1977 yılında Fehim Akâr ve ortağı Hasan Açar tarafından faaliyete başlayan marka, yıllar içerisinde önemli bir büyüme yakaladı. Şirket önce İstanbul Merter’de üretim tesisi kurdu ardından Hadımköy’e taşındı. Bugün 500 kişinin çalıştığı fabrikada yıllık 1 milyon çift ayakkabı üretiliyor. Elle Shoes’un kuruluşunu ve büyümesini CEO’su Mete Akâr, şöyle anlattı:
6 BİN METREKARE ALAN
Tüm hikaye Gedikpaşa’da bir atölyede başlıyor. Daha sonrasında bunu mağazamız izliyor ve Elle Shoes ortaya çıkıyor. İmalatla birlikte büyümeye de başlayan Elle markası, 80’li yıllarda dönüm noktasını yaşıyor. Kadınların yüksek topuklu ayakkabılar giydiği 80’ler modasında kısa topuk ayakkabılar ve babetler üreterek topukları tahtından ediyor. Elle, zamanla pek çok yenilik gerçekleştiriyor. Diz üstü çizmeleri tasarladıktan sonra postallar ve troklu botlar ile yola devam ettik. 2000’li yılların başında Merter’de günde 200-300 çift ayakkabı üretebildiğimiz daha büyük bir imalathaneye geçtik. Ancak sektör 2000’den sonra çok hızlı büyüdü. Bunda alışveriş merkezi sayılarının artması da etkili oldu. Biz de tesisimizi büyütüp Hadımköy’deki 6 bin metrekârelik araziye kurulu fabrikamıza geçtik.
Tüm bunlardan sonra şirket 2017 yılında 120 milyon lira ciroya ulaştı. 2018 yılı hedefimiz ise 150 milyon lira seviyesinde. Bugün Azerbeycan, Arnavutluk, Bulgaristan, Rusya, Kosova, Türkmenistan ve İran’a ihracat yapıyoruz. Güney Afrika gibi pazarlarda güvenilir bulduğumuz ortaklarla yeni anlaşmalar aşamasındayız. Özellikle Dubai online alışverişte ihracatı geliştirebilmek için çok iyi bir kanal olacak diye düşünüyorum. Hedefimiz ihracatı iki katına çıkârtmak. E-ticaretin ciro içindeki payı yüzde 15’e ulaşmış durumda. Bu yıl e-ticaret satışlarımız yüzde 70’lik büyüme gösterdi.”
SEKTÖRÜN SORUNU MANTIK DIŞI KAMPANYA
TÜRKİYE’de birçok ayakkabı markasının yaşadığı sorunları da değerlendiren Mete Akâr, “Ayakkabı sektörü yaklaşık altı yıldır ayakta kalma savaşında düşük fiyat politikasını kullanmış olmanın sıkıntısını yaşıyor. Çok hızlı büyüme stratejileri sektörde ciddi bir finansman zorluğuna, bu zorluk da indirim kampanyalarının mantık dışı bir şekilde uygulanmasına yol açtı. Sektörde büyümenin duracağını ve perakendecilik operasyonlarında nicelik yerine niteliğin önem kazanacağını öngörüyoruz” diye konuştu.