Güncelleme Tarihi:
Haluk Dinçer, Ekim ve Kasım'ın, Türkiye'de tüketici güveninin en dibe vurduğu, dolayısıyla satışların da en olumsuz etkilendiği aylar olduğunu ifade ederek, Ekim-Kasım aylarında dibe vuran tüketici güven endeksinin daha sonra yükselişe geçtiğini kaydetti.
Dinçer, “Ekim-Kasım'dan sonra trend yukarı yöndedir. Her ay bir önceki aydan daha iyi olacaktır. Aralık, ocak ve şubatta da yükseliş trendi devam ediyor. Yerel seçimler bittikten sonra, ki yerel seçimler genel seçim havasında geçiyor, bu belirsizlik biraz daha ortadan kalkacak ve nisan ayı, marttan da daha iyi olacaktır diye tahmin ediyorum” şeklinde konuştu.
Gıdanın, çok temel bir ihtiyaç olması nedeniyle tüketiminde çok ciddi bir azalma olmasının beklenemeyeceğini ifade eden Dinçer, “Birkaç puan azalma olabilir, bunun ötesinde bir şey beklenemez. Ama tabii bir fırsat maliyeti olarak bakarsanız pazarın beklediğimiz kadar büyümediği de bir gerçektir” dedi.
Perakende sektöründe konsolidasyon bekleyip beklemediklerine ilişkin bir soru üzerine de Dinçer, “Zaten bir konsolidasyon olacaktı. Sektör, Türkiye'de gelenekselden modern perakendeciliğe geçiş, yapısal dönüşüm içerisinde. Bu krizde belki biraz daha hızlanabilir. Evet, bekliyoruz” diye konuştu.