Güncelleme Tarihi:
Tüketici fiyatları Nisan ayında yüzde 1.63 ile beklentilerin üzerinde arttı. Banka ve aracı kurum ekonomistleri yüzde 1.30 - 1.40 artış bekliyordu.
Nisan’da TÜFE yıllık yüzde 7,91 oldu.
Yurt içi üretici fiyatlarında enflasyon yıllık 4,80 oldu.
Özel kapsamlı TÜFE göstergelerinden "H" endeksi Nisan'da yıllık olarak yüzde 7,60, "I" endeksi yüzde 7 arttı.
"EK PARASAL SIKILAŞTIRMA OLMADAN BU GİDİŞAT DURMAZ"
Hürriyet Dünyası yazarı Uğur Gürses, "Merkez Bankası enflasyonun yılsonunda orta noktası yüzde 6.8, en yüksek de yüzde 8 beklediğini ilan etmesi Perşembe günüydü. Bugün ilan edilen verilerle şimdiden yılsonu için en düşük yer yüzde 8 görünüyor. Öyle ki; kur artışları enflasyona yansıyor. Özellikle hizmet kesiminde çok belirgin. Çekirdek enflasyon aylık yüzde 2 artmış. Merkez Bankası beklenti yönetimiyle durumu idare edemez, ilave parasal sıkılaşma yapmadan bu gidişatı durduramaz" yorumunu yaptı.
EN ÇOK ONUN FİYATI ARTTI
Tüketici fiyatları bazında nisanda en yüksek fiyat artışı, yüzde 32,91 ile kadın ceketinde gerçekleşti. Fiyatı en çok artış gösteren diğer ürünler arasında yüzde 22,32 ile etek, yüzde 20,76 ile domates, yüzde 15,66 ile erkek gömleği, yüzde 15,16 ile erkek takım elbisesi, yüzde 13,91 ile çocuk pantolonu, yüzde 12,46 ile kadın tişörtü, yüzde 11,34 ile kahve, yüzde 11,12 ile kadın ayakkabısı yer aldı.
EN ÇOK PATLICAN UCUZLADI
Geçen ay fiyatı en fazla düşen ürünlerin başında ise patlıcan geldi. Nisanda patlıcanın fiyatı yüzde 37,46 düştü. Bu ürünü, yüzde 24,40 ile kabak, yüzde 23,37 ile sivri biber, yüzde 21,43 ile salatalık, yüzde 19,04 ile yeşil soğan, yüzde 8,46 ile yumurta, yüzde 3,66 ile yurtiçi bir hafta veya daha fazla süreli turlar, yüzde 3,38 ile yatak odası takımı, yüzde 2,73 ile fırınlı ocaklar izledi.
AYLIK EN BÜYÜK ARTIŞ
Aylık en yüksek artış yüzde 12,30 ile giyim ve ayakkabı grubunda oldu.
Ana harcama grupları itibariyle 2015 yılı Nisan ayında endekste yer alan gruplardan gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 1,63, ev eşyasında yüzde 1,35, lokanta ve otellerde yüzde 1,27 ve çeşitli mal ve hizmetlerde yüzde 1,24 artış gerçekleşti.
AYLIK EN BÜYÜK DÜŞÜŞ
Aylık düşüş gösteren tek grup yüzde 0,28 ile haberleşme oldu.
Ana harcama grupları itibariyle 2015 yılı Nisan ayında endekste yer alan gruplardan sadece haberleşme grubunda yüzde 0,28 oranında düşüş gerçekleşti.
YILLIK EN FAZLA ARTIŞ
Yıllık en fazla artış yüzde 14,36 ile gıda ve alkolsüz içecekler grubunda gerçekleşti.
TÜFE’de, bir önceki yılın aynı ayına göre lokanta ve oteller (yüzde 13,34), çeşitli mal ve hizmetler (yüzde 9,90), konut (yüzde 8,21), eğitim (yüzde 7,88) artışın yüksek olduğu diğer ana harcama gruplarıdır.