OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 07, 2002 00:00
Türkiye'yi ‘‘En Başarılı Ülke’’ seçen Nike, şimdi de bir ürününe Türkçe isim vererek, ‘Nike Türkiye’ yönetimini ödüllendirdi. Nike Türkiye Genel Müdürü Zafer Parlar, ‘‘Biz 10 tane Türkçe isim bildirdik. ‘Efsane'de karar kılındı. ‘Efsane' önümüzdeki günlerde tüm dünyada satışa çıkıyor’’ dedi.2001 yılında krize rağmen gösterdiği performans ve büyüme hızı ile ‘En Başarılı Nike Ülkesi' seçilen Türkiye'nin bu başarısı için tüm dünyada satışa sunulacak yeni bir Nike modeline Türkçe isim verildi. Ekim ayı ortalarında tüm dünya ile aynı anda Türkiye'de de piyasaya sunulacak olan ayakkabının ismi ‘Efsane' olarak belirlendi.Nike Türkiye Genel Müdürü Zafer Parlar, krize rağmen 2001 yılında çizdikleri başarılı grafiğin göstergesi olarak Nike'ın bir ürününe Türkçe isim verildiğini belirterek, ‘‘Bu Nike'ın Türkiye'ye bir ödülüdür’’dedi. Bunun için Nike'ın Avrupa Merkezi'nin kendilerinden 10 Türkçe isim ve bu isimlerin ingilizce karşılıklarını istediğini kaydeden Parlar, ‘‘Uzun süren çalışmaların ardından Nike Türkiye'nin yeni Nike ayakkabısı için önerdiği ‘Efsane' adı, merkezi Hollanda'da bulunan Nike Avrupa tarafından kabul edildi. ‘Efsane' isminin seçilmesinin nedeni ise anlamı. İngilizce okunuşundaki melodik yapıdan dolayı kulağa hoş gelmesi ise ‘Efsane' adının seçilmesindeki bir başka neden’’ diye konuştu.FİYATI 122 MİLYON LİRAParlar, şunları söyledi: ‘‘Dünyada ilk kez Türkçe isimle piyasaya sunulacak ‘Air Efsane' ayakkabısı için, Nike'ın efsaneleşmiş modellerinden biri olan ‘Air Max 95'in tasarımından ilham alındı. ‘Air Max 95' Nike'severlerin yakından bildikleri bir model. Çünkü bu model, 1995 yılında piyasaya çıktığında, gerçek fiyatı 150
dolar iken, Uzak DoÄŸu ve Amerika karaborsasında 1500 dolara kadar alıcı bulmuÅŸtu.’’Parlar, kadınlar için ayrı erkekler için ayrı üretilen ‘Efsane'nin fiyatının ise 122 milyon lira olacağını kaydetti.2000 yılında tüm satış, pazarlama ve dağıtım haklarını distribütör Vepasport'tan devraldıklarını hatırlatan Parlar, ‘‘Bu süre içerisinde satış, pazarlama, finans, lojistik alanlarında yaptığımız farklı ve yaratıcı uygulamalarla gerek yatırımcıların gerek tüketicilerin büyük ilgisini çektik. Satışlarımız geçtiÄŸimiz yıl krize raÄŸmen 2.5 kat arttı’’ dedi.Parlar, Nike'ın Türkiye pazarına yönelik aylık sipariÅŸ, haftalık sevkiyat, bayii finans sistemi gibi kárlılığı arttıran yeniliklerle bayilerin kriz döneminde gözde markası haline geldiÄŸini belirtti.Ä°lk Nike College'i Türkiye'de kurdukNike Türkiye'nin Nike dünyasına kattığı ve diÄŸer ülkelerce kopyalanan bir ilk daha olduÄŸunu kaydeden Zafer Parlar şöyle konuÅŸtu: ‘‘Bu ilk kurduÄŸumuz Nike College'dir. Burada Nike ürünlerini satan ve satmak isteyen herkese ÅŸirketin ürünleri, çalışma sistemleri, tarihi ve hedefleri konusunda eÄŸitim veriliyor. Yaklaşık 1 yıl önce baÅŸlayan eÄŸitimlerin katılımcı kitlesi bayiler, satış temsilcileri ve maÄŸaza yöneticileri olmak üzere üçe ayrılıyor. Åžirkette çalışan herkez kendi bölümü ile ilgili eÄŸitim programları veriyor. EÄŸitimlerin ardından 20 soruluk bir teste tabi tutulup baÅŸarı ile geçerlerse Nike College diplomasının sahibi oluyorlar.’’Nike'ın ilk ismi Efsane'nin tabanındaGizli hava tabanına sahip ‘Efsane'nin bu tabanı sayesinde ayağın yere uyguladığı basınç azalıyor. Böylece spor yaparken dizlere ve bel kısmına binen güç dengeleniyor. Sentetik ve esnek yüzeyli ayakkabı, gelen darbeleri de engellediÄŸi için kullanıcısına rahat bir koÅŸu saÄŸlıyor. Ä°leri teknoloji ile tasarlanmış dizaynında yer alan fosforlu bölümleriyle de ‘Efsane', gece koÅŸuları için ideal özellikler taşıyor. Hem stili, hem performansı birarada arayan gençlere yönelik Nike ‘Efsane'nin özel ‘BRS 1000 tabanı' da, kendi içinde bir efsaneyi barındırıyor. Çünkü BRS (Blue Ribbon Sport), firmanın Nike adını almadan önceki ilk kuruluÅŸ ismi...Mantar gibi maÄŸaza açtıkYaklaşık bir yıllık sürecin sonucunda süre boyunca Türkiye'nin her yerinde mantar gibi Nike maÄŸazalarının açılmaya baÅŸladığını kaydeden Zafer Parlar, ‘‘İstanbul'un gözde alışveriÅŸ merkezlerinden Ä°zmir, Ankara ve Trabzon gibi ÅŸehirlerin iÅŸlek caddelerine kadar 2001 yılında her üç haftada bir Nike maÄŸazası açıldı’’dedi. Parlar, ‘‘Bu maÄŸazalardan biri dünyada ilk ve tek, sadece ayakkabı satan Nike maÄŸazası olma özelliÄŸini taşıyor’’ diye konuÅŸtu.Â
button