Güncelleme Tarihi:
Forumda nöropazarlamanın reklam, ambalaj, alışveriş deneyimi ve diğer pazarlama iletişimi araçlarının geliştirilmesinde nasıl kullanıldığı ve yeni yöntemler tartışıldı. Ayrıca katılımcı uluslararası şirketlerin yetkilileri, müşterileri daha iyi anlamak için onların ne söyledikleri kadar ne hissettiklerine odaklanmanın da sağladığı avantajları anlattı.
Ana konuşmacının Prof. Antonio Damasio olduğu etkinliğe Steve Genco, Phil Barden, Stephen Sands, Thomas Ramsøy, Read Montague ve Gemma Calvert gibi sektörün bilinen isimleri de konuşmacı olarak katıldı.
"BİLGİ KISITLIYSA KARAR DUYGUSAL OLARAK VERİLİR"
Damasio, forumda yaptığı konuşmada, insanların karar verme ve satın alma davranışları üzerinde duyguların etkilerini anlattı. Özellikle bilginin kısıtlı olduğu durumlarda son kararların duygular aracılığı ile verildiğini belirten Damasio, "Herhangi bir konu hakkında bütün bilgilere ulaşılması ve bunların bilişsel süreçlerden geçirilmesinin düşük bir olasılık. Bu nedenle tüketiciler kararlarının çoğunu duygusal yollar kullanarak veriyor" dedi.
Neuromarketing World Forum’un sponsoru olan Türk şirketi ThinkNeuro’nun yönetici ortağı Dr. Yener Girişken ise konuşmasında tüketicilerin beyin dalgalarıyla verilen reklam ödülleri Felis’i ve ödül sürecini anlattı. Girişken, ödüllerin jüri yerine objektif beyin dalgaları kullanılarak verilmesinin reklam sektörü adına çok önemli bir adım olduğuna dikkat çekti.
Forumda konuşan Estée Lauder Kıdemli Başkan Yardımcısı Dr. Daniel B. Yarosh da kadınların kozmetik sektörüne olan ilgisinin nedenlerini anlattı.
Üç gün süren etkinlikte reklamda ünlü kullanımı, geleneksel yöntemler ve nöropazarlama yöntemlerinin farkları gibi konular da tartışıldı. Her yıl farklı şehirlerde gerçekleştirilen Forum, gelecek yıl Barselona’da düzenlenecek.