Güncelleme Tarihi:
Tepebaşı TRT Otaparkı üzerinde kurulacak 600 kişilik çadırla birlikte; Galatasaray Hamamı, Galata Kulesi gibi birçok tarihi mekan da defile alanı olarak seçildi. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), Moda Tasarımcıları Derneği (MTD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve İstanbul Moda Akademisi (İMA) işbirliğiyle organize edilen moda haftası bu yıl markalardan ziyade, tasarımcıların ağırlığıyla dikkat çekiyor. İstanbul Moda Haftası 22 tasarımcı ve 5 markayla gövde gösterisine başladı. İlk gün gerçekleşen Jale Hürdoğan, Aslı Güler, İpek Arnas ve Argande karma defilelerinin ardından gerçekleşen Atıl Kutoğlu ve Tween defileleri büyük beğeni topladı.
Bayram rötarı yaptı
İstanbul Fashion Week için ilk önce Eylül ayının ilk haftası planlanmıştı ancak Ramazan bayramı nedeniyle, etkinliğin Eylül ayının ikinci haftasına aktarılması gerekti. Takvimde yapılan bu değişiklikle İstanbul Moda Haftası, 8-15 Eylül tarihlerinde gerçekleşen New York Moda Haftası ile çakışmış oldu. IFW Danışma Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, İstanbul’un, New York Moda Haftası ile çakışmasını aslında arzu etmediklerini belirterek, “Bunun olmasını istemedik. Başta nasıl olur, diye tereddüt ettik ancak gelen tepkilere baktık ki, çoğu büyük alım grubu ve moda yazarı İstanbul Moda Haftası’na gelmeyi tercih etti” dedi.
New York’u geçti
Henüz yepyeni bir organizasyon olmasına rağmen İstanbul Moda Haftası’nın, New York Moda Haftası’na tercih edilmesinin büyük bir memnuniyet yarattığını vurgulayan Orakçıoğlu şu değerlendirmeyi yaptı: “Henüz çok yolun başında olmamıza rağmen demek ki, istediğimiz etkiyi yaratmışız. Aslında biz IFW’nin New York, Paris, Milano gibi moda haftaları arasında bir sıralamaya girmesinden çok, farklı, alternatif bir moda haftası olmasını hedefliyoruz. Birçok moda yazarı ve alım grubu temsilcisi, ‘Yıllardır New York’a gidiyoruz, İstanbul çok farklı. Dünya yeni bir kimlik arayışında ve Türkiye bunda çok önemli bir rol alabilir’ diyor.”
Kadın Papa ve kadın filozof podyuma çıkacak
Tasarımcı Nejla Güvenç, ‘talihleri ile tarihi değiştiren kadınlar’ı temsil eden defilesinde temsil edilecek.
Bu defilede ilk kadın filozof-matematikçi Hypatia, kimliğini gizleyerek 851 yılında Papa olduğu rivayet edilen İngiliz kadın Joanna Anglicus ve gelecekten bir kadın ile üçleme yapacak.
Tasarımcı Gül Ağış’ın ‘Hammam Decadence’ adlı defilesi ise Galatasaray Hamamı’nda düzenlenecek.
Tasarımcı Niyazi Erdoğan ise “Sünnet” temasını podyuma taşıyacak.
15 milyon TL’lik iş yaratıyor
IFW Danışma Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, bu yılki bütçesi 2 milyon TL olan IFW’nin yaratacağı ekonomik değer ve iş hacmiyle ilgili şu saptamalarda bulundu: “Sektörden pek çok arkadaşımızın fedakarca çalışmanın bedeli ölçülemez. Yarattığı iş hacmi ise 15 milyon TL. Londra Moda Haftası, 300 milyon sterliklik iş hacmi yaratıyor. Moda haftaları çok önemli. IFW de daha çok ekonomik değer yaratabilir. Bu etkinlik marka-tasarımcı işbirliği yaratması açısından da son derece önemli. IFW’nini yaratacağı reklam değeri ise 35 milyon dolar.”
Kimler defile yapacak
DEFİLE yapacak tasarımcılar şöyle: Aslı Güler, Atıl Kutoğlu, Bahar Korçan, Çiğdem Akın, Deniz Kaprol, Gamze Saraçoğlu, Gül Ağış, Hatice Gökçe, İpek Arnas, Jale Hürdoğan, Mehtap Elaidi, Nejla Güvenç, Niyazi Erdoğan, Özgür Masur, Özlem Kaya, Jean De Art by Özlem Süer, Rana ve Berna Canok, Seda Zoroğlu, Simay Bülbül, Şafak Tokur, Studio Kaprol (Gülcan Ardıç, Beliz Mısırlı, Tolga Turan, Ali Bayramoğlu), Tuvana Büyükçınar. Markalar ise Adil Işık (adL by Cengiz Abazoğlu), G. Gentile, Koton, Tween, Twist ve bir sosyal sorumluluk projesi olan Argande de defile yapacak markalar arasında yer alıyor.