Güncelleme Tarihi:
Tutarlı olun, markanız bir gün şunu bir gün bunu temsil etmesin. İyiyseniz dünyanın her yerinde takdir görürsünüz. Yurtdışına çıkacaksanız mutlaka büyük şehirlere odaklanın.”Soysal Danışmanlık tarafından bu yıl 8’incisi Roma’da düzenlenen Perakende Liderler Konferansı ‘Zafer Yolunda’ temasıyla gerçekleşti. Gucci’nin efsane eski CEO’su Robert Polet, Türk perakendecilere yol haritası çizdi. Uzun yıllar Unilever’de çalıştıktan sonra 2004’te yılında Gucci’nin CEO’luğu görevine getirilen Polet, uzun süre “Moda markasının başındaki dondurmacı CEO” diye anılmıştı.
NASIL GLOBAL OLUNUR
Yavuz’un yönettiği sunumunda Polet’in en çarpıcı sözlerinden biri, “Nasıl global marka oluruz” sorusuna verdiği yanıttı. Polet, “Bir ürünün adı olması, marka olduğu anlamına gelmez. Markanızın temsil ettiği şey nedir ona bakın” dedi. Şu anda Philip Morris International Grup’ta yönetici olan Robert Polet şunları söyledi: “Doğru yönetilen marka nesiller boyu ayakta kalır. Asırlık Gucci’nin, hem 84 yaşındaki annesi, hem de 25 yaşındaki kızı için heyecan yaratması bundan. Bir markanın başarısız olmasının nedenlerinden en önemlisi de tutarlılıktan uzak olması. Yani bir gün bunu, bir gün başka bir şeyi temsil etmesi.”
E-TİCARET NİRVANADIR
Dokuz yıl önce e-ticaret başladığında, “Bu bizim için Nirvana’dır” dediklerini anlatan Polet, “İnternette mağazanız yoksa, tüketici sizi aradığında bulamıyorsa çok büyük risk altındasınız. Çünkü gençler, geleceğin potansiyel müşterileri, sizin eski moda bir marka olduğunuzu düşünecek ve onları kaybedeceksiniz” diye konuştu. ABD’de Gucci’nin web sitesinin yılda 1.4 milyon kez ziyaret edildiğini anlatan Polet, müşterilerin yüzde 40’ının mağazaya gelmeden internette fiyat kontrolü yaptığı belirterek, “Başka hiçbir reklam bunun yerini tutamaz” dedi.
Dışarı açılıp büyümezseniz yabancılar gelip sizi alır
FİBA Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin, Perakende Liderler Konferansı’nda Türk markalara “Siz dışarı açılıp büyümezseniz dışarıdan gelip sizi satın alacaklar” diye konuştu. Özyeğin, “Büyümeyen şirket oyuncak olarak kalır, hobi olarak kalır. Büyümek için yurtdışına açılmanız lazım. Hisselerinizi yabancıya satacağınıza gelin bizimle yurtdışına açılın” dedi.
AÇIK ÇAĞRI YAPIYORUM
Dışarı çıkmaya çekinen Türk markalarla, dışarı açılmayı düşündüklerini belirten Özyeğin şunları söyledi: “Bunu daha önce de açıkladım Türkiye’de. Bugün de açık çağrı yapıyorum. Ukrayna, Romanya ve Rusya’da kazandığımız tecrübeden yararlanın. Türkler, Türkiye’de yaptıkları iyi ne varsa bunu dünyanın her yerinde yapabilirler. Rusya bizim arka bahçemiz gibi. Bize yabancı bir ülke değil. Size kredi açarız, leasing yaparız, her türlü tecrübemizi kullanabilirsiniz. ”
TÜRK MARKA ALIR MI
“Hüsnü Özyeğin bir Türk markayı satın alır mısınız” sorusuna ise şu yanıtı verdi: “İlla gidip o şirketin tamamını almayız. Dışarıda işbirliğiyle büyüyebiliriz birlikte. Yurtdışına açılmayı Galatasaray’ın, Fenerbahçe’nin yurtdışı maçı gibi görüyorum. Deplasmanda başarılı olmaları beni mutlu ediyor. Marks & Spencer’ın Rusya’da distribütörüyüz neden Hüseyin Bey’in (Özdilek) olmayalım. Türk markaların arkasında üretim gücü var. Tabii bu bizim hiç bilmediğimiz bir konu…”
Bankalar artık kadınların adet gördüğünü bile biliyor
Perakende sektörünün ve bankaların kişisel bilgileri yakından takip ettiğine dikkat çeken Next Academy Başkanı Levent Erden “Perakendeciler artık kadınların ne zaman ve hangi dönemde hijyenik ped aldığını biliyor. En gizli ve özel bilgilerimiz bile harcamalarımız sayesinde bankaların elinde. Çünkü geçtiğimiz her yerde iz bırakıyoruz.”
Facebook aslında 100 bin yıl öncesinin kamp ateşidir
Bilim dünyasında yaşayan en zeki insan olarak bilinen City Üniversitesi Fizik Profesörü Michio Kaku, fizikçilerin 100 sene sonrasını şekillendirdiğini söyledi. Perakendecilere “Teknolojiye adapte olun” diyerek uyaran Kaku şöyle konuştu: “Akıntıya karşı kürek çekmeyin. Teknolojiyi fırsata çevirin. Eğitim sağlık ulaşım ve perakende dijitalleşecek. Kapitalizmin dijitalleşmesinden faydalanın. Teknoloji ilerlese ve alışverişler internetten yapılsa da insanlar ürünlere dokunmak isteyecek. Sizler de müşteri ilişkilerine önem vermek zorundasınız. Müşterinizin kim olduğunu A’dan Z’ye bilin. Nezaketten ödün vermeyin. Facebook da bu anlamda aslında 100 bin yıl öncesinin kamp ateşidir.”
Roma’da 110 yönetici
Türkiye’den aralarında Ramsey, Silk & Cashmere, Herry, Collezione, Derimod, LC Waikiki, Flo gibi markaların sahibi veya üst düzey yöneticisi 110 kişi Roma’da Liderler Konferansı için bir araya geldi. Yolculuğun ilk günü sabah 05.00’te polis Gezi Parkı’ndaki göstericilere müdahale etmişti. Bütün seyahat boyunca ve konferans esnasında kimse elindeki telefonları ve tabletleri bırakmadı. Türkiye’ye yayılan protestoları sosyal medyadan canlı izledi. Bütün perakendeciler, Beyoğlu, Nişantaşı gibi semtlerdeki mağazalarındaki gelişmeleri anında telefonla öğrendi. Pek çoğu o bölgelerdeki mağazaların kapatılması talimatını verdi. Gördüğüm herkes göstericilere yardım edilmesi gerektiğini söylüyordu. Bir perakendeci, Taksim’e destek vermek için ilk uçakta yer bulmaya çalışıyordu. Kısaca Roma’da toplanan perakendecinin kalbi İstanbul’da atıyordu.