Oluşturulma Tarihi: Ağustos 03, 2006 12:49
Nestle Waters'dan yapılan açıklamada, ortak şirketin çatısı altında gerçekleştirilecek birleşmede kontrolün Nestle Waters'da olacağı, anlaşmanın, her iki şirketin operasyonlarını birleştirecek iki taraflı iştirake dayalı yeni ortak bir şirketin kurulmasıyla gerçekleştirileceği kaydedildi.
Kurulacak yeni şirketin yüzde 60 hissesinin Nestle Waters Türkiye'ye, kalan yüzde 40 hissenin ise Erikli'ye ait olacağı belirtilen açıklamada, yeni şirketin üst yöneticiliğini (CEO) Erikli Yönetim Kurulu Başkanlığını yürüten Hasan Aslanoba'nın üstleneceği, anlaşmanın sonuçlandırılması için Rekabet Kurulundan onay beklendiği bildirildi.
Erikli Yönetim Kurulu Başkanı Aslanoba, anlaşmanın Erikli'nin performansını güçlendirecek çok iyi bir imkan olduğunu, çok sayıda markayla hızlı büyüyen Türkiye şişelenmiş su pazarında önemli bir dağıtım yatırımı, güçlü bir kapasite ve yenilikçilik gerektiğini belirterek, Nestle Pure Life'ın yeni şirketin gelişimi için çok önemli bir avantaj sağlayacağını vurguladı.
Nestle Waters Orta Doğu, Afrika ve Orta Asya Bölge Başkanı Maurizio Paternello ise bu satın almanın Nestle Waters'ın Türkiye'ye verdiği önemin bir göstergesi olduğunu ve kilit bir bölgede liderliği güçlendirdiklerini kaydederek, devralma sayesinde çok hızlı büyüyen pazarda gerçek anlamda lider bir konum edineceklerini bildirdi.
-ERİKLİ VE NESTLE WATERS...-
1960'ların ortasında Bursa'da kurulan, üç üretim tesisiyle hizmet veren ve kendi dağıtım ağı bulunan Erikli, önemli iki dağıtım kanalında perakende ile ev ve ofis dağıtımı kanallarında tüm ürünlerinin dağıtımını yapıyor.
Doğal kaynak suyu pazarında ve iki dağıtım kanalında Türkiye'de lider olan Erikli, 2005 yılında 55 milyon
dolar satış cirosu elde etti.
Pazara 2001 yılında Sanko Grubu ile yaptıkları anlaşmayla giren Nestle Waters, Bursa ve Sapanca'da iki üretim tesisine sahip.
Çeşitli ambalajlarda ve tüm dağıtım kanallarında 75 marka ile 130 ülkede bulunan Nestle Waters'ın satışları, 2005 yılında 5,7 milyar avroya ulaştı.
Nestle Waters, yüzde 18'lik pazar payı ve hacim büyüklüğü bakımından dünya şişelenmiş su pazarında ilk sırada yer alıyor.
-TÜRKİYE PAZARI...-
Türkiye şişelenmiş su pazarı 7 milyar litreye sahipken, yıllık kişi başı tüketim 90 litrenin üzerinde bulunuyor.
Tüketimin, sürekli olarak iki haneli dinamik büyüme gösteren pazarda beş yıl içinde 10 milyar litreye ulaşması bekleniyor. Ev ve ofis dağıtımı pazarı yüzde 80'ni, perakende dağıtımı ise kalan yüzde 20'yi oluşturuyor.