Oluşturulma Tarihi: Ocak 06, 2010 00:00
İSVİÇRELİ gıda devi Nestle, Kraft’ın ABD ve Kanada’daki dondurulmuş pizza birimini 3.7 milyar dolara satın alıyor.
Dünyanın en büyük gıda şirketi Nestle’nin CEO’su Paul Bulke, dondurulmuş pizza işinin Nestle’nin dondurulmuş gıda ürünleri pazarındaki etkinliğini büyük oranda artıracağını söyledi. Bulke, Kraft’ın hisselerini satın almalarının ardından Nestle’nin dondurulmuş pizza pazarında ilk sıraya oturacağını ifade etti. Dünyanın en büyük pizza pazarı olan ABD’de yılda yaklaşık 37 milyar dolarlık satış yapılıyor.
Kraft teklifi revize etti
Dondurulmuş pizza kategorisinde ise Kraft 2.1 milyar
dolar ile ilk sırada bulunuyor. Bu arada, Kraft da İngiliz şekerleme şirketi Cadbury’e verdiği 16.5 milyar dolarlık teklifini revize etti. Pizza biriminin satışından elde ettiği geliri Cadbury’ye yaptığı teklif için kullanacağını açıklayan Kraft, teklifinin nakit kısmını
hisse başına 60 sent artıracağını açıkladı. Teklifin detaylarının daha sonra açıklanacağı belirtildi. Ancak Cadbury yönetimi yeni teklifi de “gülünç” olarak niteleyerek kabul etmedi. Yapılan açıklamada teklifin şirketin gerçek değerini yansıtmadığı ifade edildi. Kraft’ın teklifi sonrasında Cadbury’nin talipleri arasında Nestle’nin adı geçmişti