Güncelleme Tarihi:
15.si düzenlenen Kırmızı Ödülleri’nin sizin gibi bir duayen için anlamını öğrenebilir miyiz? 15.si düzenlenen Kırmızı Ödülleri’nin sizin gibi bir duayen için anlamını öğrenebilir miyiz?
Kırmızı, artık sektörün en önemli üç yarışmasından biri. Hürriyet’in basında yaratıcılığı özendirmek için düşündüğü fikir, yerini buldu, gelişti. Kırmızı kurumsallaşmayı başardı, reklam ajansları ve reklam veren için yılın beklenen bir zirvesi oldu.Marka hikayelerini Kırmızı ile taçlandırma heyecanı, verilen bu emeğin karşılığını, prestijli bir ödülle veriyor.
Reklamcılığın dikenli yolları, iletişimcilerin karşılaşıp aşmak zorunda oldukları nice tehditle dolu. Motive olmak da hakkımız! Kırmızı, Hürriyet’in liderliğine yakışıyor. Nice 15 yıllara...
Reklam sektöründeki değişim hakkında görüşlerinizi alabilir miyiz?
Günümüzde değişim, hayatın tam ortasında.Temel iddiası insanların marka kullanım alışkanlıklarını değiştirebilmek olan reklam, gücünü hayatın hızı ve enerjisinden alıyor. Hayat akıyor, her şey değişiyor, reklamcılık da öyle.
Eski şarkıları, antika eşyaları seven biri olmama rağmen... Nostalji reklamcılıkta geçmez.Bu sektörün dinamiği farklı! Reklamcılık geriye doğru işlemez!Yeniye, ileriye, keşfedilmemiş olana doğru yelken açarız. Bir ‘ilk’ yaratmanın dayanılmaz kışkırtıcılığıdır, rekabetçi ortamlarda fark yaratmayı sağlayan güdü.
Pazarın değişen koşulları,yeni ürün ve servisler, yeni çalışma biçimleri ve yeni ihtiyaçlar doğrultusunda;taze fikirler, değişken çalışma yapıları ve esnek çözüm ortaklıkları sunmak, reklamcılıkta bir varoluş şartı. Her şey değişim üzerine kurulu. Değişmemesi gereken tek şey var, emeğin değeri!Fiyatı belirleyen de yaratıcılık ve sürdürülebilirlik.İlle bir kıyaslama yapacaksak, biz eskiden ajans katkısının değerini iyi bilen reklam verenlerle eşit ortak gibi çalışırdık.Şimdi ekmekler bozuldu mu yoksa? Kulaklara bir küpe;ajansa duyulan güven ve biçilen değer, ajansların birlikte başarma isteği ve sorumluluğunu canlı tutar!Ücretle ödüllendirilmiş ajans işbirliği, markalar için can suyudur...
Reklam sektöründe çalışan ve çalışmayı düşünen gençlere tavsiyeleriniz neler olur?
Reklamcılıkta Ajans Ada’dan başlayıp, aynı ajansın çok ulusluluğa dönüşmüş çatısı Lowe’da 30 iyi yıl çalışmış olan ND’den, gençlere sesleniş!Reklamcılık insanı canlı ve diri tutan, keyif katsayısı yüksek bir meslektir. Çoklu ihtiyaçlara, sınırlı zamanda çözüm geliştirirken, siz de kendinizin maksimumuna dönüşürsünüz. 360 derece düşünüp, fark yaratmak pek hoştur.Her yeteneğinizi çözüm için kullanma zorunluluğu, sizi yükseltir, güçlü kılar. Karşılıklılık işler bu sektörde. Siz reklamcılık gibi sonuç alıcı bir mesleğe değer kattıkça, o da sizi ödüllendirir. Birey olarak tatmin duygusu yüksek yaşamak, hayatınıza enginlik katar. Kendinizi parlatırken markaları da parlatırsınız. Hayat akar!
Dikkat! İyi reklamcı yeteneğini sadece işine değil, hayatın kendisine,sosyal sorumlulukların da gelişeceği ortamlara paylaştırmalı...Sivil toplum kuruluşlarının amacına destek vermek,toplumsal barışa katkı vermektir. Özgüveninizi köreltmeyin, sakın hayat cimrisi olmayın!