Nemrut’un tek tanrıçası yokluktan doğdu, yurtdışına açılıyor

Güncelleme Tarihi:

Nemrut’un tek tanrıçası yokluktan doğdu, yurtdışına açılıyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 21, 2013 10:19

NEMRUT’un onlarca erkek tanrısına karşı var olan tek tanrıça Argande, Birleşmiş Milletler, İsveç Uluslararası Kalkınma İşbirliği Ajansı ve GAP Bölge Kalkınma İdaresi ortaklığıyla doğan bir moda markası oldu. Ünlü tasarımcıların koleksiyonunu Mardin ve Batman’da kadınlar üretti ve ‘moda’ bu kadınların kaderini değiştirdi. Mudo ve Markafoni’de satılan Argane, yurtdışına açılma planları yapıyor.

Haberin Devamı

BAĞIŞ, hibe ve sadaka istemedi kadınlar. Üreterek, el emeğiyle var olmaya çalıştılar. Nemrut’taki Kommagene Krallığı’nın bereket sembolü ve güzeller güzeli tek tanrıçası Argande’yi kendilerine model alan kadınlar ‘çılgın’ bir projeye soyundu, moda ile kalkınma yolunu seçti. Argande, GAP Bölge Kalkınma İdaresi, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ortaklığı ve İsveç Uluslararası Kalkınma İşbirliği Ajansı (SIDA) tarafından yürütülen “GAP Bölgesindeki Kadının Güçlendirilmesinde Yenilikler Projesi” kapsamında yaratılmış bir hazır giyim markası.

3700 KADINA DOKUNDU

Birleşmiş Milletleri bile, alışık olmadığı bir biçimde modaya sokan proje Mart 2008’de başladı. Çok Amaçlı Toplum Merkezleri’nde (ÇATOM) eğitim alan kadınlar projenin üretim gücü oldu. Ünlü tasarımcılar gönüllü olup koleksiyon tasarladı, Mudo mağazalarında yer vedi ve Markafoni internetten satışını gerçekleştirdi. Projenin yönetimini üstlenen Gönül Sulargil, ikinci aşamaya geçen projeden şu ana kadar 3700 kadının ekmek yediğini söylüyor. Sulargil, “İkinci aşama kadının işgücüne katılımını ve yurtdışı pazarlara açılmayı içeriyor. İngiltere ile bu kapsamda bir görüşme yaptık. Argande yurtdışında da kendine yer arıyor” diye konuşuyor.

Haberin Devamı

YOKTAN VAR OLDU

Herkesin bir ucundan tuttuğu projeye teknik desteğini UNDP sağlıyor. GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanı Sadrettin Karahocagil, yoktan var olduğunu söylediği projeyi şöyle nlatıyor: “SIDA’nın verdiği 900 bin dolar bağışla başlayan proje, GAP Bölge Kalkınma İdaresi olarak bizim de katkımızla 1 milyon dolar gibi küçücük bir bütçeyle başladı.”

Kutnu şalları Amerikan rüyasına karıştı

/images/100/0x0/55ea368ff018fbb8f871ba15
“GAP Bölgesindeki Kadının Güçlendirilmesinde Yenilikler Projesi”nin ikinci aşaması Birleşmiş Milletler ve İsveç Uluslararası Kalkınma İşbirliği Ajansı’ndan yetkiluilerin katılımıyla bölgeye yapılan bir ziyaretle başladı. Proje Koordinatörü Gönül Sulargil, projenin Gaziantep ve Şırnak’ta neredeyse unutulmuş olan iki kumaşa da can verdiğini söyledi. Sulargil “Dokuma kumaşı kutnu ve yüzde 100 yün dokuma kumaşı şelşapikin koleksiyonda yerini buldu. Hatta the Wall Street Journal gazetesi bizim kutnu şallarını en iyi 50 noel hediyesi arasında gösterince o kadar çok sipariş aldık ki ürün yetiştiremedik” dedi.

Haberin Devamı

Gönüllüler ordusu

BUGÜNE kadar projeye destek olan gönüllüler ordusu şöyle:

"Mudo, Markafoni, T.C. Batman Valiliği, Hatice Gökçe, Demir Tasarım, Bilge Tuğsuz, İTKİB, IBB İletişim, Alex Akimoğlu, Hakan Yıldırım, Banu Bora, Rojin Aslı Polat, Zeynep Tosun, Günseli Türkay, Bihter Aida Pekin, Özgür Mansur, Deniz Yeğin, Ezra-Tuba Çetin, Gamze Saraçoğlu, Simay Bülbül, Berna Canok, Mehtap Elaidi, Rana Canok, Nihan Peker, Asli Filinta, Sortie Bar&Lounge, Ahu Yağtu, Beril Kayar, Sema Şimşek, Gencer Bavbek, İstanbul Fashion Week, Mercedes Benz Fashion Week, L’Appart PR, Can Hatipoğlu, Ertan Çelikler, Jerry Stolwijk, Pro İletişim, MAC, MOSS, CPR, Delicatessen, Bobby Brown, Aksoy Matbaa, A4 Ofset, Tarihi Sümerbank Binası, Genix, Pera Palas, Halfeti Kaymakamlığı, Tunç Matbaacılık, Yoyo Produksiyon, İbrahim Zengin, Gila Benezra, Hakan Yalçın Öztürk, Georgina Billington."

Haberin Devamı

Tanrıçanın satışı 371 bin TL

/images/100/0x0/55ea368ff018fbb8f871ba17
Yerel üretim atölyelerine ve işletmelere verilen üretim ve pazarlama desteği ile 2008-2012 yılları arasında elde edilen gelir şöyle:

177 bin TL: ÇATOM’ların doğrudan satışları

392 bin TL: Cafe ve restoran satışları

354 bin TL: Fuar ve sergi satışları

1.8 milyon TL: Yeşeren Düşler/Dorsa Tekstil Fabrikası satışları

371 bin TL: Argande satışları

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!