"Ne kadar köfte o kadar ekmek"

Güncelleme Tarihi:

Ne kadar köfte o kadar ekmek
Oluşturulma Tarihi: Nisan 09, 2010 14:51

Boyner Holding ve Yıldız Holding ortaklığıyla Yenibosna'da yapılan Starcity Outlet Center, 15 Nisan'da açılacak.

Haberin Devamı

Boyner Holding Murahhas Üyesi Cem Boyner, açılış öncesinde alışveriş merkezine (AVM) ilişkin düzenlenen basın toplantısında, bunu bir AVM gibi düşünmediklerini ve bugüne kadarki kavramları “çöpe attıklarını” söyledi.

AVM için kendi reklamını veya markalarının reklamını değil markaların kendi seçtikleri ürünlerin reklamını yaptıklarını belirten Boyner, “Bizim grup, ilk kez masanın kiraya veren tarafında oturuyor. Net mesajımız; biz beton satmıyoruz. 117 firma, reklam kampanyasında yer alabilmek, Starcity için özel dizayn edilen ürünler ortaya çıkarıp bilboardlardan payını kapmak için yarıştı” diye konuştu.

“Outlet alaturka” tanımlaması yaptığı AVM'yi tamamen pazarlama ve satış üzerine kurduklarını ifade eden Boyner, şöyle konuştu:

“Krizin ortasında en iyi markaları davet etmek kolay değil. Markaların yüzde 60'ını, 2 yıla kadar uzanan bir sürede minimum kira mecburiyetini kaldırarak davet ettik. Onlara dedik ki; '2 yıl boyunca ne kadar satarsan o kadar kira ödersin. Minimum kira ödeme mecburiyetin yok.) Ne kadar satarsan o kadar kira ödemek, bu dönemin tam ihtiyacıydı. Biz minimumu çıkardık. Böylelikle markaların, şirketlerin 'işlerim kötü giderse ne yaparım, ben bu minimumu nasıl öderim' endişesi ortadan kalktı. Ne kadar köfte o kadar ekmek. Satarsa öder, satmazsa ödemez. Biz bunu krizin en derin noktasında yaptık ve herkesi rahatlattık. Aldığı metrekareyi gani gani hak eden markalar var. Biz bu markaları davet ettik.”

“TÜKETİCİNİN DUYARGALARI, ANTENLERİ ÇOK AÇIK”

Cem Boyner, şu anda bile 4-5 ay sonrasının reklamları için hazırlık yapıldığını, “insanın dudağını uçuklatacak fiyatlar” olacağını belirterek, AVM'ye özel hazırlanan ürünlerin sadece Starcity'de satılacağını, başka bir AVM'de satılmayacağını söyledi.

Starcity için üretimin yabancı markalar için söz konusu olmayacağının altını çizen Boyner, “Tüketicinin duyargaları ve antenleri çok açık. Her yerde ne olup bittiğini çok iyi biliyor” dedi.

Krizin bittiğini düşündüğünü dile getiren Boyner, artık outletlerin sadece elde kalan seri sonu ürünlerin satıldığı yer olmadığını, Starcity için 7,99 liraya gömlek, 29,99 liraya pantolon üretilebileceğini, dolayısıyla markaların çok cazip fiyatlı yeni ürünler ve koleksiyonlar koymak zorunda olacaklarını ifade etti.
Soruları da yanıtlayan Boyner, eski Altınyıldız fabrikası arazisinde kurulan Starcity Outlet Center'da hasılat paylaşımıyla ortak olan Boyner Holdingin yüzde 40, Yıldız Holdingin yüzde 60 payı bulunduğunu, her iki yatırımcıyı da memnun edecek bir sürede yatırımın geri dönüşünün olmasını beklediklerini bildirdi.
Yenibosna civarında çok sayıda outlet olması nedeniyle müşteri sıkıntısı yaşayıp yaşamayacakları sorusu üzerine Boyner, “Önümüzden 2-2,5 milyon civarında araba akıyor. Lokal, uzak bölge gibi görünmesine rağmen Starcity, havalimanına giden herkesin 150 metre mesafeden görebileceği bir yerde” diye konuştu.

“BİRBİRİMİZE BENZEDİĞİMİZ SÜRECE EKMEK YİYEMEYECEĞİZ”

Boyner, Starcity ile farklı bir şey yapmak istediklerinin altını çizerek, “Bizimkisi peynirli makarna gibi... Farklılıklar yaratmak zorundayız. Biz grup olarak hep yeni pastalar çıkarmaya çalıştık. Yeni markalardan çok yeni kavramlar, yeni ürünler... Her şeyin yenisini yapmaya çalıştık ki mevcut pastadan pay almayalım, kendimize yeni bir şeyler yaratalım. Starcity de aslında AVM aleminin bir parçasını almak değil, yepyeni bir pasta yaratmak için açılacak” şeklinde konuştu.
Starcity'nin ardından bu tarz başka yatırımlar yapıp yapmayacakları yönündeki bir soruya Boyner, “Şu anda bu işi çok sevdik. Krizin çok sıkıntılı döneminde başladık. Sonra kumar oynamadık, çok cesur adım attık. 'Minimum 2 yıl kira almayacağız, en iyi markaları toplayana kadar açmayacağız' dedik. Şimdi çok memnunuz. Dolayısıyla gelecekte bu işe asla girmeyeceğiz diyemeyiz” yanıtını verdi.

Ekonomiye ilişkin bir soru üzerine de Boyner, ekonomiyi gelecekte iyi gördüğünü vurgulayarak, 2011'in başında 2007'deki olağanüstü sonuçlara ulaşmayı öngördüklerini söyledi.

“YANLIŞLARDAN ARINMIŞ ŞEKİLDE KANUNLAŞACAKTIR DİYE DÜŞÜNÜYORUM”

“Alışveriş Merkezleri, Büyük Mağazalar ve Zincir Mağazalar Kanun Tasarısı Taslağı” ile AVM'lerdeki mağazaların pazar günleri saat 18.00'de kapatılması tartışmalarına ilişkin sorular üzerine Boyner, şu görüşleri dile getirdi:

“Para, yatırım yeşereceği yere gider. Ben Büyük Mağazalar, Perakende Yasasının bu şekilde çıkacağına asla ihtimal vermiyorum. Popülist bazı kaygılarla dizayn edildi. Her geçen gün yanlışları dizayn ediliyor, revize ediliyor. O açıdan şu haliyle yasalaşmasını düşünmek istemiyorum. Bu, Türkiye'de perakendeye büyük darbe vurur. Hükümetler olarak Türkiye'nin nüfusunun maksimumunun yararını düşünmek zorundasınız. İnsanlar hipermarketlere bakkallar olmadığı için gitmiyor, onlara rağmen gidiyor, daha ucuz olduğu için gidiyor, kredi kartıyla vadeli alışveriş yapabildiği için gidiyor. Hafta sonu zor saatlerde, zor dakikalarda hizmet verebildikleri için gidiyor. Hipermarketlerin ve mağazaların bu hizmetini engellerseniz belki küçük bir topluluğa jest yapmış olursunuz, ama nüfusun tümünü cezalandırmış olursunuz. Bunun ne siyasi ne de ekonomik anlamı vardır. Türkiye'de hep son dakikada yanlışlar düzeltilir. Burada da yanlışlardan arınmış şekilde tasarı kanunlaşacaktır diye düşünüyorum.”

“ÖNCE ETİKET, SONRA ÜRÜN TASARLANACAK”

Jones Lang Lasalle Türkiye Başkanı Avi Alkaş ise gerçek hakemin ve gerçek jürinin aslında tüketici olduğunu, Starcity'de kaliteli ürünlerin mümkün olduğunca düşük fiyatla tüketicilere sunulacağını söyledi.

Alkaş, “Mahmutpaşa yaşamaya devam edecek. Mahmutpaşa gerçeğine karşı çıkmanın gereği yok. O da kendi içinde bir olgu” dedi.

Avi Alkaş, Starcity'de ilk yıl 8-9 milyon müşteri hedeflediklerini, 2. yılın sonunda 10 milyon müşteri rakamına ulaşmayı öngördüklerini bildirdi.
Works Reklam Ajansı Başkanı Atilla Aksoy da Starcity ile sadece lüksün outleti olmayı amaçlamadıklarının altını çizerek, “Önce etiketi tasarlamak meselesi önemli. Türkiye'de tasarımcılar genellikle önce ürünü tasarlar. Ancak krizin de etkisiyle artık önce ürünün tasarlanmayacağı, etiketi tasarladıktan sonra ürün tasarımının yapılacağı bir dönemi yaşayacağımız açık” diye konuştu.

PRADA, DOLCE&GABBANA GİBİ DÜNYA MARKALARI DA SUNULACAK

Yenibosna'da 15 Nisan'da açılacak Starcity Outlet Center'da Beymen Seri Sonu Design, Mudo Outlet, Teknosa'nın da yer aldığı 153 mağaza bulunacak. Derimod, Kiğılı, Home Store, Stefanel, Diesel, Altınyıldız, Network, Koton, Adidas, Vepa Outlet, Nike, Benetton, Mavi Jeans, Little Big, Levis, Divarese ve Esse gibi markaların yer alacağı Starcity'de ayrıca Prada, Jil Sander, Dolce&Gabbana, Marc Jacobs, Chloe, Sonia Rykel, Juicy Couture, Blumarine gibi dünya markaları de sunulacak.

Haberin Devamı


134 bin metrekare inşaat alanına sahip, toplam 4 kat üzerine kurulu AVM'de 5M Migros da yer alacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!