Güncelleme Tarihi:
Çolakoğlu, Navigon'un Çırağan Palace Kempinski Oteli'nde gerçekleştirilen tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, ekim ayı içerisinde pazara sürülecek olan navigasyon cihazlarından 1 yıl içerisinde 10 bin adet satış hedeflediklerini bildirdi. Çolakoğlu, Türkiye'de değişkenlik arz eden yollar sebebiyle haritalara bir güven eksikliği olduğunu, sürekli güncellenen harita bilgileri sayesinde bu güven eksikliğini kıracaklarını belirtti.
Türkiye'de navigasyon pazarında Navigon ile 3 büyük oyuncunun bulunduğunu ifade eden Çolakoğlu, “Türkiye'de aylık geliri 2 bin avronun üzerinde olan 1 milyon hane var, 2010 yılında 2 milyon hane olacak. Bunların çoğu navigasyon cihazlarını almak isteyecek” şeklinde konuştu.
Çolakoğlu, Türkiye'de 2008 yılında 15 bin cihaz satıldığına dikkati çekerek, Türkiye pazarına ilişkin şunları kaydetti:
“Bu satış rakamının 2009'da 25 bin olması, ancak 2010'da büyük bir sıçrayışla 50 bin barajına ulaşması bekleniyor. Navigon taşınabilir cihaz pazarına gireli 2 yıl olmasına rağmen şu anda Avrupa'da üçüncü marka konumunda. Türkiye'de şu anda yaklaşık 12 milyon adet motorlu taşıt bulunuyor. Gelişmiş ülkelerde navigasyon cihazına sahip olan araç oranı yüzde 50 civarındadır. Buradan yola çıkarak önümüzdeki on yıllık dönemde Türkiye'de bu trende paralel yaklaşık 5 milyon adet navigasyon sistemi satılması bekleniyor. Bu da ortalama cihaz satış fiyatını 200 avro olarak kabul edersek, Türkiye navigasyon pazarının potansiyeli 1 milyar avro olacak diye düşünüyoruz. Bu pazarın 4'te 1'ine talibiz.”
Perakendecilere yönelik internet desteği de sağlayacaklarını ifade eden Çolakoğlu, “Artık yalnız değilsiniz” sloganıyla yola çıkan reklam kampanyaları düzenleyeceklerini ve bu kampanyalar için 250 bin avro bütçe ayıracaklarını dile getirdi.
Çolakoğlu, Navigon navigasyon cihazlarının 299 liradan 1199 liraya kadar değişik fiyatlarla piyasaya sürüleceğini bildirerek, 1 yıl ücretsiz harita güncellemesi ve 2 yıl garanti kampanyalarının olduğunu ifade etti.
Nintendo ürünlerini de Türkiye'ye getirdiklerini hatırlatan Çolakoğlu, tüm operasyonlarından 2009 Haziran ayına kadar olan 1 yıllık dönemde 21,9 milyon lira ciro yaptıklarını, 2010 Haziran ayına kadar da 27 milyon lira ciro yapmayı hedeflediklerini söyledi.
Çolakoğlu, yeni piyasaya sürecekleri navigasyon cihazlarının diğerlerinden en önemli farkının gerçek harita görüntüsü ve geri dönüş yolunu bulmayı sağlayan “ekmek kırıntısı” özelliğinin olduğunu ifade etti.
“IPHONE'A NAVİGASYON ÇÖZÜMÜ SATAN İLK FİRMAYDIK”
Navigon AG Üst Yöneticisi (CEO) Egon Minar ise mobil navigasyon cihazlarının tüketiciler için en temel ihtiyaçlar haline geleceğini belirterek, “IPhone'a navigasyon çözümü satan ilk firmaydık. Almanya'da yüzde 20 İskandinavya ülkelerinde yüzde 30, Yunanistan'da yüzde 10, Fransa'da yüzde 70 pazar payımız var. Rusya pazarına da gireceğiz. Türkiye'deki pazar haricinde Güney Afrika, Brezilya ve Hindistan gibi pazarlara da gireceğiz” şeklinde konuştu.
Minar, navigasyon pazarının, küresel ekonomik kriz ortamında bile büyümesini sürdüren tek tüketici elektroniği segmenti olduğunu vurgulayarak, “Türkiye genç ve dinamik nüfusunun yanında 12 milyona yakın binek aracıyla mobil navigasyon için çok ciddi bir pazar” dedi.
Egon Minar, Navigon AG'nin dinamik GPS navigasyon teknolojisinin yaratıcısı, cep PC navigasyon sistemlerinin üreticisi, ilk kez trafik analiz ve yeniden yönlendirme yazılımını (TMC) geliştiren yenilikçi bir firma olduğunu vurguladı.
Navigon ürün Müdürü Jörn Watzke ise ürünler hakkında bilgi vererek, modele göre değişen “Akıllı park, yaya navigasyonu, şerit asistanı, Pratik Radar Bilgisi, Dinamik Trafik Yönlendirmesi, Bluetooth Hands-Free, Haritalarda Gerçekçi Görünüm, Sesli Komut Sistemi, Media Player, Navigon Canlı Yayın” özelliklerini sunduklarını bildirdi.