Güncelleme Tarihi:
Navigasyon çözüm sağlayıcısı TomTom, 2010 yılını iki yeni ürünle karşılıyor. En hızlı rota planlama ve kullanım kolaylığı sunan TomTom Start ile Türkiye’de ilk defa Gelişmiş Şerit Kılavuzu ve Ekonomik Rota özelliklerine sahip ürünlerini sürücülerin beğenisine sunacak.
2008 yılı ekim ayında Türkiye pazarına giriş yapan dünyanın bir numaralı navigasyon cihazı TomTom, Türkiye’deki birinci yılını geride bırakırken, gerçekleştirdiği bayii satış kanalları ile sektördeki yerini güçlendirdi.
Frederic Langin: “TomTom Türkiye’de büyümeye kararlı”
18 Kasım 2009 Çarşamba günü gerçekleştirilen ve 2010 yılı vizyonunun paylaşıldığı basın toplantısına katılan TomTom Fransa, Kuzey Afrika ve Türkiye Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Frederic Langin, gelişmekte olan Türkiye pazarının, TomTom için önemine dikkat çekti. Langin, “Navigasyon cihazı pazarı tüm dünyada hala büyümekte olan bir pazar olsa da Türkiye’deki kullanım oranı Avrupa ülkelerine göre çok düşük seviyede seyrediyor. TomTom, Avrupa’da %45, Amerika’da %20 olan pazar payını Türkiye’de de yükseltmeye ve burada güçlü bir pazarın oluşturulmasında öncülük etmeye kararlı” dedi.
Frederic Langin, Türkiye’de araç kullanımın yaygınlığı ve teknoloji takibinin yüksek düzeyde olduğuna dikkat çekerek, navigasyon pazarının da burada hızlı bir büyüme sürecine geçmesinin ve nitelikli bir ekonomik değer yaratılmasının zor olmadığını vurguladı.
Bin noktada tüketiciyle buluşuyoruz
TomTom’un 2008 yılında pazara girmesi ile pazarda büyük bir hareketlilik yaşandığını ve çok kısa sürede %25 pazar payına ulaştığını belirten TomTom Türkiye Ülke Müdürü Özgür Yiğiter ise 2010 yılında en büyük hedefin potansiyelin değerlendirilmesi olduğunu ifade etti.
Yiğiter, “KVK ile yapılan distribütörlük anlaşması, bilinirliliği artırmak ve navigasyon bilincini oluşturmak için önemli bir temel oluşturuyor. Son olarak da Turkcell mağazalarında da TomTom satışına başladık. Arçelik, Beko, Renault ve Fiat ortaklıklarımıza ek olarak Teknosa, Media Markt, Saturn, Vatan ve hepsiburada.com ile olan teknoloji perakende ortaklarımızla ulaşılabilirliliğimizi artırıyoruz. Şu anda TomTom ürünleri 1000’i aşkın noktada tüketici ile buluşuyor” dedi.
Özgür Yiğiter, tüketicilerin kendilerine en uygun seçeneklere ulaşabilmesinin pazarın gelişmesi açısından önemine dikkat çekerek, “İki yeni ürünümüz mağazalarda satışa sunuldu: TomTom Start ve TomTom GO 750. Her iki ürün de TomTom markasının sunduğu üstün nitelikleri taşıyor. Örneğin TomTom Start en hızlı rota planlama ve kullanım kolaylığı özellikleri sunarken; TomTom GO 750 Türkiye’de bir ilk olan Gelişmiş Şerit Kılavuzu ve Ekonomik Rota özelliklerini sürücülerin kullanımına sunuyor. Fakat daha da önemlisi fiyat ve sundukları özellikler. TomTom Start 240 TL’den, TomTom GO 750 ise 699 TL’den satışa sunuluyor. Amacımız navigasyon cihazı konusunda her seviyeden beklentiye cevap vermek. Herkesin rahat ve güvenli sürüş keyfini yaşama ihtiyacını karşılamak. TomTom bu konudaki global uzmanlığını geniş ürün yelpazesi ve fiyat aralığıyla tüm Türkiye’ye sunmaya kararlı” açıklamasında bulundu.
2010 içerisinde 150 bin adet kişisel navigasyon cihazının satılacağını öngördüklerini belirten Yiğiter, TomTom’un bu dönemde %35 pazar payı hedeflediğini vurguladı. Yiğiter, “Türkiye’de navigasyon pazarı, henüz çok başında ancak büyük bir potansiyele sahip. %100’ün üzerinde büyüme gösterse de asıl hedef hacim olarak pazarı büyütmek olmalı. Biz de bunun için çalışıyoruz. Dünya lideri olarak, yeni ürünlerimiz, geniş yelpazemiz, kullanım kolaylığımız ve en yeni haritalarımızla 2010’daki büyümede öncü rol üstleneceğiz” dedi.