Güncelleme Tarihi:
Geçtiğimiz yıllarda çeşitli nedenlerden dolayı ihracat sıkıntısı yaşanan narenciyenin, yeniden güvenilir ve kaliteli bir şekilde dünya pazarında yer almasına yönelik çalışmalar sürüyor.
Bu kapsamda narenciye ürünlerinin yurt içinde tüketimini artırmak ve Türk narenciyesinin yurt dışında bir marka haline gelmesini sağlamaya yönelik şubat ayında kurulan Narenciye Tanıtım Grubu (NTG), çalışmalarını sürdürüyor. Ürünlerin yurt içi ve yurt dışı talebini artırmak adına kaliteli üretim planlaması ve doğru pazarlama kanallarını organize bir şekilde yürütmek için kurulan NTG, Türk narenciyesinin kalitesini öne çıkarabilmek adına, Tarkan'la tanıtım faaliyetlerine başlıyor.
Türkiye'nin en önemli narenciye pazarlarından olan Rusya'da gösterilmek üzere hazırlanan tanıtım filmleri ve afişleri, 12 Kasım itibariyle Rusya televizyonlarıyla caddelerinde ve toplu taşıma araçlarında yayınlanmaya başlayacak.
Rusya'daki pazarının gelişmesi hedeflenen uygulama kapsamında, Türk narenciyesi yönetmen Ezel Akay tarafından çekilen tanıtım filmin 4 yaygın televizyonda, hazırlanan afişler ise Moskova ve St. Petersburg'taki 80 ilan tahtası, 66 toplu taşıma aracı ve 12 ulusal dergide Rusya halkıyla buluşacak.
NTG Başkan Vekili Ali Kavak, narenciye ürünlerinin tanıtım ve pazarlaması yönündeki çalışmalarını, narenciyede 'Türk malı' imajını ön plana çıkararak, markalaşma sürecini tamamlama hedefine oturttuklarını söyledi.
Bu kapsamda Rusya ile ilgili olarak hazırlanan tanıtım faaliyetinin önemine işaret eden Kavak, “Tarkan, tüm dünyada olduğu gibi Rusya'da da çok sevilen ve popülerliği yüksek bir sanatçı. Sanatçının bu avantajlarını kullanarak amacımıza yönelik önemli bir ivme kazandıracağı umudundayım” diye konuştu.
TÜRKİYE'DEKİ NARENCİYE SEKTÖRÜ
Kavak, 1 milyar doları aşan ekonomik değeri olan narenciyeyle Akdeniz ve Ege bölgelerinde doğrudan veya dolaylı olarak 5 milyon nüfusun geçiminin sağlandığını bildirdi.
Narenciye üretiminin önemli kısmının ihracatta değerlendirildiğini ifade eden Kavak, “İhracatta başarılı bir grafik çiziyoruz. Çünkü narenciye ürünleri doğal lezzet ve kalite açısından rekabet gücü yüksek olan ürünlerdir” dedi.
Gelinen noktada Türkiye'deki narenciye üretiminin yüzde 40'ının Rusya'ya ihraç edildiğini vurgulayan Kavak, şunları kaydetti:
“Rusya bizim için hayati önem taşıyor. Biz çalışmayla hem pazardaki varlığımızı sürdürmeyi, hem de mevcut pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz. Hayata geçirdiğimiz kampanyanın da bu konuda önemli misyon üstleneceği, ticari faaliyetlerimize hız katacak niteliğe sahip olacağı kanaatindeyim.”
Kavak, çalışmanın önümüzdeki günlerde üst düzey katılımla tanıtımının gerçekleştireceklerini sözlerine ekledi.