Narenciye tanıtımı sınırları aşacak

Güncelleme Tarihi:

Narenciye tanıtımı sınırları aşacak
Oluşturulma Tarihi: Şubat 22, 2009 12:18

Türkiye'de son dönemde tanıtım çalışmalarına yoğunluk kazandırılan narenciyenin tüketimini artırmayı amaçlayan Narenciye Tanıtım Grubu'nun (NTG), markalaşmayı sağlayıp yurt dışında da 2010 yılından itibaren “Türk malı” imajını ön plana çıkararak üreticinin “yüzünü güldürmeyi” hedefine koyduğu bildirildi.

Haberin Devamı

NTG Başkanı ve Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı (DTM) Tarım Dairesi Başkanı Cevdet Baykal, Türkiye'de yıllık 2,5 milyon ton üretimi ve bir milyar doları aşan ekonomik değeri olan narenciye ile Akdeniz ve Ege bölgelerinde doğrudan veya dolaylı olarak 5 milyon kişinin geçiminin sağlandığını söyledi.

Türkiye'de tüketim azlığı ve yurt dışındaki tanıtım eksikliği nedeniyle narenciye üreticilerinin ciddi sıkıntılar yaşadığını ifade eden Baykal, “Yapacağımız çalışmalarla dış pazarlarda da narenciyede 'Türk malı' imajını ön plana çıkararak, markalaşma sürecini tamamlama hedefindeyiz. Bu açılımın sağlanması hem potansiyelin değerlendirilmesi, hem ekonomik hem de istihdam açısından son derece önemlidir. 5 milyon kişinin geçiminin sağlandığı sektörde çalışmalarımızla üreticinin yüzünü güldüreceğiz.”

Haberin Devamı

Ulusal televizyon kanallarında reklam filmlerinin izleyicilerle buluştuğunu, bilboardlara da tanıtım görsellerinin asılmaya başlandığını belirten Baykal, bu sayede ülke içindeki tüketime ivme kazandırılacağına inandığını kaydetti.

Narenciye üretiminin üçte birisinin ihracatta değerlendirildiğini ifade eden Baykal, bu rakamsal verilerin daha da üst noktaya taşınması konusunda markalaşmanın, imaj yaratmanın ve tanıtımın vazgeçilmez bir unsur olduğunu belirtti.

Bu amaçla 2010 yılı itibariyle ihracat olanaklarından en iyi şekilde yararlanmak amacıyla yurt dışındaki çalışmalara ağırlık verileceğini vurgulayan Baykal, şunları kaydetti:

“İhracatta başarılı bir grafik çiziyoruz. Ülkemizin narenciye ürünleri, doğal lezzeti ve kalitesi açısından rekabette önemli avantajlara sahip. Narenciye ürünlerinin yurt içinde tüketimini artırmak ve Türk narenciyesinin yurt dışında bir marka haline gelmesini sağlamaya çalışıyoruz. Markalaşma sürecinin hızlandırılması ve somutluk kazandırılması, bunun sonucunda da ihracatın arıtılması için, yurt dışındaki reklamlar ve ikili görüşmelere hız vereceğiz. Girişimlerimiz boyutlandırılarak çeşitli ülkeleri kapsayacak şekilde yaygınlaştırılıyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!