Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de kimya mühendisliği, ABD’de sporcu beslenmesi uzmanlığı okuyan Sencer Bulut, iki Azeri vatandaşının (Behruz Esed, Hasan Ekiz) ortaya attığı fikrin peşine düştü, 10.5 milyon dolarlık harcama ve 6 yıllık araştırma geliştirme (Ar-Ge) sonucunda ‘nano gümüşlü dezenfektan’ üretti. Hijyo Wab adıyla piyasaya çıkan dezenfektan için toplu taşıma araçları, alışveriş merkezlerinin yürüyen merdivenleri, hastaneler başta olmak üzere birçok alanda müşteri portföyü oluşmaya başladı. Yakında perakende satışı da başlayacak ürün için TSE, bilinen dezenfektanların dışında yeni ‘tip’ açarken ilk müşteriler de İstanbul ve İzmir adli tıp kurumları ile Cerrahpaşa Tıp oldu. Sencer Bulut, şöyle anlatıyor patentli bir ürüne ulaşma öyküsünü:
Proje önerdiler, inceledik
Ben Şadan Kalkavan Şirketler Grubu’nun proje müdürüyüm. Aynı zamanda Şadan Bey’in damadıyım. Proje müdürü olarak gruba gelen yeni iş önerilerini önce inceleriz, eğer işe yarayacağını düşünürsek biraz toparlayıp Şadan Bey’e, yönetim kuruluna anlatırız. Bu iş de bir öneri olarak geldi. Ben Yeditepe Üniversitesi Kimya Mühendisliği mezunuyum. Sonra da ABD’de uluslararası sporcu beslenme uzmanlığı okudum. İki Azeri vatandaş ‘nano gümüşlü dezenfektan’ üretilebileceğini, bunun diğer dezenfektanlara göre daha başarılı sonuçlar verebileceğini söylediler. Kimyacı olduğum için beni heyecanlandırdı. Ortak şirket kurduk. (Wision Medical)
Kanada’da nano projesi
Azerilerle ve projeyle tanışmamız 2005’e kadar gidiyor. O dönemlerde Rusya ile Yeşil Koridor Gümrük Hattı kuruluşunda tanışmıştık. Bize ürünle ilgili düşüncelerini anlattılar. Nano gümüşle dezenfektan konusu çok bilinir ama gümüşü DNA kadar küçük parçalarına bölüp homojen şekilde suya aktarmak ve bunun için de en doğru kimyasal reaksiyonları bulmak gerekiyordu. Yani gümüşü al, karıştır olmuyor. İşin nano araştırma tarafını Kanada’da yaptık. Ürün uzun ve zor bir proses ile ortaya çıktı. Nano teknolojiye uğramış 4-6 nanometre kolloidal gümüş (AgNPs) içeriyor. Suya aktarımı ve reaksiyonları Ege Üniversitesi Teknoparkı’nda tamamladık. Sürüldüğü yüzeyde minimum 30 gün, içindeki orana göre 3 aya kadar koruma sağlayan bir ürün çıktı ortaya. Yanlışlıkla insan tenine, gözüne, hatta açık yaraya temasta bile hiç zararı olmuyor. Oysa diğer dezenfektanlarda ciddi zararlı etkiler sözkonusu.
Hastanelerle başladık
Ürünün kullanım alanları sınırsız gibi görünüyor. Belediyelerle toplu aşıma araçlarında kullanımı için (otobüs, minibüs, metro) görüşmelerimiz başladı. Alışveriş merkezlerinde, özellikle yürüyen merdivenlerde önemli. En zorlusu da ATM’ler ki araştırmalara göre en kirli ortak kullanım yerlerinin ATM’ler olduğu ortaya çıktı. ATM’ler umumi tuvaletlerden daha fazla bakteri barındırıyormuş. Bank Asya ile anlaştık. En önemlisi de İstanbul ve İzmir adli tıp kurumları ürünümüzü alıyor. İlk müşterimiz adli tıp kurumu almaya karar verdiğinde mevcut alım sistemi ile ürün alamadılar. 6 ay kadar ‘normal dezenfektan alım ihalesi’ ile almayı denediler olmadı. Doğrudan alım yaptılar. Cerrahpaşa’da Prof. Yaşar Bağdatlı hocamız ürünün hastane enfeksiyonlarına yol açan bakteriler üzerinde çok etkili olduğunu ortaya koydu. Ameliyat odalarında ve yoğun bakımlarda kullandı. 8 aydır adli tıplara ürün veriyoruz. Uluslararası patentli ürünümüze ortaklık için dünya devleri çok istekli.
Rusya ve Azerbeycan’da hastanelere giriyoruz
WISION Medical Genel Müdürü Sencer Bulut, ürünün temizlik malzemeleri üreticilerinin de dikkateni çektiğini söylüyor ve şu bilgileri aktarıyor: “Bazı firmalar sabunlarına katmak için istiyor. Farklı yöntemlerle bu yapılırsa antibakteriyel sabun ortaya çıkıyor. 12 saat antibakteriyel özellik kalıcı oluyor. Diş hekimleri ile görüşüyoruz. Onların alet dezenfektasyonu da çok önemli bir konu. Rusya, Azerbeycan, Beyaz Rusya, Ukrayna’da hastanelere giriyoruz. Sırbistan, Kazakistan, Kanada, ABD, Avusturya ürünle ilgili incelemelerini yapıyor. Güçlü ortaklarla giriyoruz.”
Perakende için spreyini ürettik
ÖNÜMÜZDEKİ yaz ürünü, klor yerine kullanımı için yüzme havuzlarına da pazarlayacaklarını anlatan Sencer Bulut, İzmir, Hadımköy ve Kırklareli’de üretim birimleri kurduklarını, dolumun ise Sağlık Bakanlığı’nın izin verdiği tesislerde yapıldığını belirtiyor. Bulut, şöyle devam ediyor: “Aylık ciromuz 200 bin lirayı aştı ama o kadar çok kullanım alanı çıkıyor ki çok hızlı ciro artışı yaşıyoruz. Perakende için de sprey ürettik. Evde çok fazla kullanım alanı var. Evin tüm yüzeyleri, halılar, kilimler için ayda 1 kez kullanımla 1 ay hijyen sağlanıyor. Çok önemli bir nokta da çıktı ki hepimizi şaşırttı; insan bakterisiz yaşayamaz, bir dezenfektan ile tüm bakterileri öldürürseniz zararlı olursunuz. Nano gümüş insana faydalı bakterilere dokunmuyor, hasta edenleri yok ediyor.”
DİĞER E-KOBİ HABERLERİ
Romanyalı Omega Ro’yu aldı, 18 milyon Euro yatıracak
EKOL Lojistik, Romanya kökenli lojistik şirketi Omega Ro’yu satın aldı. Firma böylece Almanya’nın Worms ile İtalya’nın Trieste kentleri arasında uyguladığı blok tren hattını genişletmiş oldu. Almanya-İstanbul arası sefer başına ilave 1250 kilometre karayolu tasarrufu yapılmasını sağlayan hatla, haftalık intermodal sefer sayısı 8’e yükseldi. Bu operasyonla Ekol, filosundaki araç sayısını da 2 bine çıkarttı. Firma bu yıl toplam 18 milyon Euro yatırım yapacak. Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, “Ekol Romanya, özellikle tekstil sektörü, kontrat lojistiği ve parsiyel taşımacılığında öne çıkacak. Ayrıca Köstence-Pendik hattındaki UN Ro-Ro seferlerini de alternatifli olarak kullanacağız. Bu sayede intermodal sefer sayısı 10’a yükselecek. Bu proje için 50 adet çekici alacağız” dedi.
6 mağaza açtı, 98 bin metrekareyi aştı
PERAKENDE sektörünün önemli oyuncularından Adese mağazalar zinciri büyümeye devam ediyor. 21 ve 23 Ocak’ta Sancaktepe ve Yakacık mağazalarının açılışını yapan Adese, 24 Ocak’ta Gebze ve Darıca, 25 Ocak’ta ise yine Çakmak ve Adnan Kahveci şubelerini hizmete açtı. Adese’nin yurt genelindeki toplam mağaza sayısı 146’ya ulaştı. Adese Genel Müdürü Mustafa Özeskiciler, “Hisseleri İMKB’de işlem gören ulusal bir perakende markası olarak, söz verdiğimiz büyüme hedeflerimizi gerçekleştirmeye başladık” dedi. İttifak Holding’in perakendecilik markası olarak, 98 bin 609 metrekare satış alanı ve 3 bin 600’den fazla çalışanı olan Adese’nin portföyünde; Konya, Ereğli, Aksaray’da çok sayıda ticari gayrimenkulleri de bulunuyor.