Nahum: Tofaş'ı markadan çektik, yanlışı bitirdik

Güncelleme Tarihi:

Nahum: Tofaşı markadan çektik, yanlışı bitirdik
Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2002 01:49

FIAT'ın Uluslararası İş Geliştirme Bölümü Başkanı ve Tofaş Yönetim Kurulu Üyesi Jan Nahum, bugüne kadar Tofaş'ın kamuoyunda Fiat ile birlikte bir marka gibi ve yanlış algılandığını söyledi. Nahum, yeni vizyonlarında Tofaş'ın artık bir marka değil, bir kurum olacağını açıkladı.

Tofaş'tan Fiat'a transfer olan Jan Nahum, Tofaş'ı otomotiv sektörünün küresel oyuncusu yapan yeni vizyonunu düzenlediği bir basın toplantısında anlattı. Fiat'ın Uluslararası İş Geliştirme Bölümü Başkanı ve Tofaş Yönetim Kurulu Üyesi Jan Nahum, yeni vizyonlarında Tofaş'ın artık bir marka değil, bir kurum olduğunu açıkladı.

Koç Üniversitesi'nde düzenlenen basın toplantısında, küreselleşme ile birlikte dünya otomotiv sektöründeki trendlerde hızlı bir değişim yaşandığına işaret eden Nahum, Tofaş'ın da bu değişimi yakalamak için uğraştığını söyledi.

Tofaş'ın üretim kapasitesi, istihdam hacmi, ihracatı ve Ar-Ge faaliyetleri ile Türk otomotiv sanayinde önemli bir yere sahip olduğunu vurgulayan Nahum, yıllardır süren çalışmalar sonucunda Tofaş'ın istikrarlı, güvenilir ve ekonomiye katma değer yaratan bir kurum olmasını sağladıklarını anlattı.

Ancak, bugüne kadar Tofaş'ın kamuoyunda ve basında doğru konumlanmadığını, Fiat ile beraber bir otomobil markası olarak kullanıldığını belirten Nahum, bundan sonra Tofaş isminin algılanışını, bir marka isminden bir kurum ismine dönüştürmeyi hedeflediklerini söyledi.

Jan Nahum, şöyle konuştu: ‘‘Yeni vizyonumuzda, Tofaş artık bir marka değil, bir kurum. Tofaş, Fiat'ın otomobillerini üreten, Fiat'ın otomobillerini ihraç ve ithal eden, Fiat'ın birtakım hizmetlerini sunan, katma değer yaratan, istihdam yaratan, vergi ödeyen bir kurum. Yeni vizyon, iletişim faaliyetlerine de yansıyacak. Reklam faaliyetlerinden kartvizitlere kadar Tofaş, artık bir marka olarak değil, Fiat ve Alfa markalarını bünyesinde bulunduran bir kurum olarak görülecek. Bayilerin yerel faaliyetlerinde de marka ön plana çıkacak. Showroomlar da, marka kimliğimizi yansıtacak şekilde dekore edilecek. Yeni Türkiye, coşkulu, eğlenceli, geleceğe ümitle bakan, genç nüfusa sahip bir Türkiye. Tofaş, yeni Türkiye'ye coşkulu bir şekilde bakacak. Bundan sonra, Tofaş'a daha çok canlılık ve dinamizm katacağız, daha coşkulu olacağız.’’

Ürettikleri yüksek teknoloji ürünü araçlar ile müşterilerinin yaşam kalitelerini artırmayı istediklerini söyleyen Nahum, Tofaş'ın yeni vizyonunun, Fiat'ta ‘‘renkli, dinamik, yenilikçi, iyimser’’ kimlik olarak ve Alfa Romeo'da ise ‘‘güç, spor, farklılık’’ olarak yansıyacağını anlattı.

Kuş serisi bize miras, talep oldukça üretiriz

Jan Nahum, ‘‘Tofaş'taki değişim sonucunda; Kuş serisinin üretimi ne olacak?’’ şeklindeki bir soruya, ‘‘Kuş serisi, Tofaş'ın bir parçası olmaya devam edecek. Ancak, talep olmadığı anda devreden çıkacak’’ yanıtını verdi. Nahum, şöyle devam etti:

‘‘Tofaş'ta ne yaparsak yapalım, tüketici kuş serisini Tofaş'tan ayırt etmeyecek. Biz yeni modeller üretsek de, tüketicinin bakışını değiştiremeyeceğiz. Çünkü yollarda bugün 1.5 milyon adet Kuş serisi var. Kuş serisi, yaşamımızın bir parçası olmaya devam ediyor. Kuş serisi bizim mirasımız. Talep olduğu süre içinde üretimine devam edilecek. Ancak yakında Kuş serisiyle ilgili sürprizlerde yapabiliriz.’’

‘T’ YERİNE KUŞ

Kuş serisinde bulunan Tofaş'ın ‘‘T’’ harfinin Nisan ayı başında değişeceğini açıklayan Nahum, şöyle dedi: ‘‘T harfini artık görmeyeceğiz. Kuş göreceğiz. Kuş serisi için yeni bir marka yaratıldı. Kuş serisi kendi başına bir marka olarak ortaya çıkacak. Gayet güzel bir grafik tasarımla şahin, doğan ve kartalın üçünü birden simgeleyen yeni bir logo ile çıkacak. Bundan sonra bunlar Şahin, Doğan ve Kartal markasıyla müşterinin karşısına çıkacaklar.’’

Tofaş'ın ‘davulcuları’ Guinness rekoru kırdı

2001 yılında 5 ayrı dalda şampiyon olan Tofaş, şimdi de adını Guinness Rekorlar Kitabı'na yazdırmaya hazırlanıyor. Tofaş'ın tüm Türkiye'deki bayi, satış ve servis elemanları biraraya gelerek oluşturdukları 2 bin 500 kişilik dev orkestra ile Guiness Rekorlar Kitabı'na girmeye aday oldular. Maydonoze Showland'de yapılan toplantıya katılan 2 bin 500 kişiye özel olarak üretilen davullar verildi. 2 bin 500 Tofaşlı, Harem Grubu'na eşlik ederek, davul çaldı. Böylece Tofaş'ın dev orkestrası dünyada bir ilki gerçekleştirmiş oldu. Katılanlar, büyük bir coşkuyla kendilerine hediye edilen davulları çaldılar.

Önceki akşam yapılan toplantıda Tofaş'ın değişen vizyonu ve hedeflerini Jan Nahum bayi, satış ve servis elemanlarına anlattı. Jan Nahum, bu hedeflere ulaşmak için herkesin tek ses olması gerektiğinin altını çizerek, ‘‘Davul da bizde, tokmak da’’ dedi ve toplantıya katılanlara davullarını çalmasını söyledi. 2 bin 500 kişi aynı anda ritm tutarak, Harem Grubu'na eşlik etti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!