Oluşturulma Tarihi: Ekim 26, 2005 00:00
Doğan Müzik, 2005 Ocak-Eylül döneminde yine sektör lideri oldu. Mü-Yap Bağlantılı Hak Sahipleri Fonogram Yapımcıları Meslek Birliği’nin 9 aylık bandrol ve dolum faturaları kriterine göre yayınladığı raporda Doğan Müzik, 1 milyon 173 bin adetle zirvedeki yerini korudu. Doğan Müzik İcra Kurulu Başkanı Ercan Saatçi, ‘Bu yıl satışı etkileyecek fazla hit şarkı yapılamadı’ dedi.
TÜRKİYE müzik sektörü 2005 Ocak-Eylül döneminde 2004’ün aynı dönemine göre yüzde 43 oranında daraldı. Sektördeki bu gerilemeye rağmen Doğan Müzik Yapım A.Ş. (Doğan Müzik) sektördeki liderliğini sürdürdü. DMC, Mü-Yap Bağlantılı Hak Sahipleri Fonogram Yapımcıları Meslek Birliği’nin 9 aylık bandrol ve dolum faturaları kriterlerine göre yayınladığı raporda Doğan Müzik, 1 milyon 173 bin adetle zirvedeki yerini korudu. Mü-Yap üyesi kuruluşların 2004 yılının ilk 9 ayında aldıkları toplam bandrol sayısı 19 milyon 926 bin 835 iken 2005 yılının ilk 9 ayında bu sayı yüzde 43 azalarak 11 milyon 362 bin 557 adete geriledi.
YETERLİ ‘HİT’ YOK:
Doğan Müzik Yapım A.Ş. İcra Kurulu Başkanı Ercan Saatçi, pazarda yerli müzikteki gerilemenin genel ekonomik konjonktürden bağımsız olduğunu belirterek, ‘Çünkü fiyatı neredeyse 3 misli olmasına rağmen yabancı CD satışlarında küçük de olsa artış oldu. Demek ki en basit anlatımıyla bu yıl satışı etkileyebilecek yeterince hit şarkı yapılamadı’ dedi. Saatçi, geçen yıl satışı 300 bin adeti aşan 17 albüm üretildiğini bu yıl ise 300 bini aşan albümlerin sayısının Sezen Aksu ve Tarkan olmak üzere ikide kaldığını kaydetti. ‘Bazı yıllar böyle olabilir’ diyen Ercan Saatçi, gelecek yıl her şeyin değişebileceğini belirtti.
SEKTÖR KENDİNİ SORGULAMALI:
Saatçi, bu yıl pasta küçülünce müzik sektöründeki tüm unsurların olumsuz etkilendiğini belirtti ve şunları söyledi: ‘Bu durum aslında sektörün kendini sorgulaması için bir fırsat oldu. Mesela dağıtım ağımızı ciddi şekilde sorgulamaya başladık. Ben bu durumun olumlu yeni gelişmelere yol açacağını düşünüyorum. Dünyada da müzik sektörü geçen yıla göre yüzde 5 oranında bir düşüş yaşıyor. Ancak bu ülkelerde internet ve MP-3 müzik pazarının gelirleri yüzde 250 artarak 700 milyon dolara ulaştı. Bizde de benzer gelişmeler olacak bu ay ilk kez dijital haklardan para kazanmaya başladık. 2006 ve 2007’de ülkemizde büyük gelişmeler bekliyorum.’
INTERNET VE MP3:Ercan Saatçi, Apple’ın CEO’su Steve Jobs’un ‘Herkesin bedava bulabildiği bir ürünü nasıl satacaksın’ sorusuna maruz kaldığını hatırlatarak, ‘Jobs, I-Tunes’la 2003’den bu yana cihaz satışları hariç 1 milyar 300 milyon
dolar ciro yaptı. Şu anda ülkemizde de internet müzik sektörünün en büyük kabusu. Ancak ben kabus gibi görünen şeylerin bazen iyi bir fırsat olabileceğini de düşünüyorum. MP-3’ler içinse şunu söyleyebilirim; MP-3 çalarlar MC ve CD çalarların yerini alıyor. Bu durum sektörü tabió ki etkileyecek. Mesela İ-Pod satışları ülkemizde 75.000 adete ulaşmış ve bunun 50 bin adedi bu yıl gerçekleşmiş. Bu rakam biraz daha arttığında İ-Tunes Türkiye’ye gelecek. Doğan Grubu olarak çok kapsamlı bir internet portalı ve MP-3 satış platformları açmaya hazırlanıyoruz. Göreceksiniz bu sektörün oyuncuları da değişecek. Vodafone pazara girmek üzere. Büyük GSM operatörleri, elektronik cihaz üreticileri, mobil cep telefonu şirketleri bu sektörün önemli aktörleri olacaklar.’
Apple gelecek Vestel, Ülker ve Genpa giriyorDOĞAN Müzik Yapım A.Ş. İcra Kurulu Başkanı Ercan Saatçi, Türkiye müzik piyasasına teknolojileriyle büyük girişler yapacak firmaların bulunduğunu belirterek, ‘Bu yönde Apple’ın planları olduğunu biliyorum. Bir çok elektronik cihaz üreticisi ve ithalatçısı cihazlarına yasal content edinebilmek için bize başvuruyor. Aralarında Vestel Grubu, Ülker Grubu gibi büyük kuruluşlar var. Genpa ile de görüşüyoruz. Power Group zaten Mü-Yap’a başvurarak yasal download pazarında yer almak istediğini açıkladı. Wallmart’ın ciddi hazırlıkları bulunuyor.
Koç Grubu şirketlerinden Bilkom da yasal content başvurusunda bulundu. Bu alanda ciddi bir değişim yaşıyoruz. Bir kaç sene içerisinde dijital devrim yaşanacak’ dedi.