Güncelleme Tarihi:
Yapılan işbirliği çerçevesinde kadın girişimci ve tasarımcılara yönelik bir yarışma düzenlenecek. Anadolu’nun Kadın Gücü adını taşıyan yarışma sonucunda seçilecek ürünler, AKG yetki alanlarındaki müze mağazalarında satışa sunulacak. Anadolu’nun Kadın Gücü yarışmasında, Türkiye’nin dört bir yanından kadın üretici ve tasarımcılar, 5 ayrı kategoride yarışacak. Takı, tekstil, ev & dekorasyon (Züccaciye), kahve seti kategorilerinde satışa sunulmaya hazır ürünler yarışırken, illüstrasyon kategorisinde yaratıcı çizgiler arasından seçim yapılacak. Ayıca yarışma sonucunda 5 kategoride birinci olan ürünlere 10 bin TL’lik alım garantisi verilecek. Üretim safhasında da ihtiyaç duyulursa tasarımcıya destek olunacak. Yarışmaya www.anadolununkadingucu.com adresi üzerinden başvuru yapılabilecek ve başvuru süresi 10 Ocak 2019 tarihinde sona erecek.
147 MAĞAZADA
Projeyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Anadolu Kültürel Girişimcilik İcra Kurulu Başkanı Halil Korkmaz, “Anadolu Kültürel Girişimcilik olarak müze mağazacılığına yenilikçi bir yaklaşım getirme hedefimiz doğrultusunda, ülkemizin uluslararası tanıtımı için büyük fırsatlar barındıran müze mağazalarımızı, kadın emeği ve yaratıcılığı ile zenginleştirmek istedik. Yarışma, bize aynı zamanda kadın girişimcileri destekleme fırsatı verecek. Seçkin bir jüri tarafından 5 ayrı kategoride değerlendirilecek ürün ve tasarımlar, Anadolu Kültürel Girişimcilik çatısı altındaki 133 müzenin 147 mağazasında ziyaretçilerle buluşarak satışa sunulacak. İstatistiklere göre Türkiye’de turizm amaçlı seyahat edenlerin yüzde 15’i müze mağazaları da ziyaret ediyor. Bu oran dünya genelinde yüzde 25 civarında. Bizler de doğru tasarım ve ürünlerle bu oranı önce yüzde 20’ye sonra da yüz de 25’lere çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
Kültür ve Turizm Bakanlığı DÖSİMM Merkez Müdürü Murat Usta ise Murat Usta ise şunları söyledi: “Bakanlığımıza bağlı 300’ü aşkın müze bulunuyor. Bu müzelerin içindeki her bir mağaza, bizim Türk kültürünü dünyaya anlatmamız için birer tanıtım noktası. Müze mağazalarına alışveriş için giren turistin yüzde 90’ına yakını yabancı turistlerden oluşuyor. Hedeflerimizden biri de mağazalardaki ürün yelpazesini yerli turisti de cezbedecek şekilde genişletmek. O nedenle bu proje bizim için çok değerli.