‘Mutlu’ yolcu 12 Euro fazla harcadı, 7 ayda 5 bin 800 kişi işe aldı

Güncelleme Tarihi:

‘Mutlu’ yolcu 12 Euro fazla harcadı, 7 ayda 5 bin 800 kişi işe aldı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 12, 2010 00:00

Dünyada havalimanlarına yönelik projelerin arttığına işaret eden TAV Havalimanları Holding İcra Kurulu Başkanı Sani Şener, “Türkiye’de havacılık sektörü 15 yılda 3 kat büyüdü. Yolcu memnuniyeti öne çıktı. Havalimanında mutlu bir yolcu 12 Euro daha fazla harcadı” dedi. Şener, TAV’da ocak ayından beri 5 bin 800 kişiyi işe aldıklarını söyledi.

DÜNYA havacılık sektörünün hızla geliştiğini söyleyen TAV Havalimanları Holding İcra Kurulu Başkanı Sani Şener, “Dünyada havalimanlarına yönelik olarak 300 milyar dolarlık yatırım devam ediyor. Sektör hızla rakamları yükseltirken, Türkiye de bu büyümeden payını alıyor. Havacılık, 15 yılda 3 kat büyüdü. Ocaktan beri 5 bin 800 kişiyi işe aldık. Havalimanlarında yolcu memnuniyeti yükseldi. Mutlu yolcu ise mağazalarda 12 Euro daha fazla harcama yaptı” dedi.

1 dakika 0.08 Euro cent

Yolcuların en çok Free-Shop’larla ilgi gösterdiğini belirten Sani Şener, şu değerlendirmeyi yaptı: “Free-Shop’larda yolcuların harcama yapması için bazı kriterler önem kazanıyor. Buralarda bekleme süresini iyi ayarlamak lazım. Havalimanında 1 dakika fazla kalan yolcu sadece 0.08 Euro cent fazla harcıyor. Havalimanında mutlu bir yolcu profili normalden 12 Euro daha fazla harcama yapabiliyor. Havalimanında yaptığımız memnuniyet araştırmalarını dikkatle inceledik. Her şeyden mutlu olan bir yolcu profili ile mutsuz bir yolcu profilinin Free-Shop’ta yaptığı harcamaya baktık. Mutlu yolcu 12 Euro daha fazla harcıyor. Ancak rötar olduğu anda yolcu sinirleniyor ve mutsuz olduğunda alışveriş yapmıyor. Free-Shop ciromuz yaklaşık 300 milyon Euro.”

1.6 milyar dolar

10 yıl önce TAV olarak 147 milyon dolarlık ciroya ulaştıklarını ancak bu rakamların hızla arttığını söyleyen Sani Şener, şu bilgileri verdi: “2009 yılında ise TAV Havalimanları ve TAV İnşaat olarak 2 şirkete ulaştık. Ciroda TAV Havalimanları olarak 890 milyon dolar, TAV İnşaat olarak da 830 milyon dolar ciro yaptık. Toplam rakam ise 1.6 milyar dolar oldu. 2000’de 402 çalışanımız bulunurken bugün toplamda 33 bin kişi çalışıyor. 10 yıl önce 9 milyon yolcuya hizmet veriyorduk. Şimdi 42 milyon yolcuya hizmet veriyoruz.”

350 milyon yolcu

Dünya genelinde havalimanı alanında çalışmaların geç başladığına işaret eden Sani Şener, şu değerlendirmeyi yaptı: “Tüm havalimanlarının sadece yüzde 2’si özelleştirilmiş durumda. Bu sektörün önü çok açık. Türkiye ise her zaman avantajlı konumda. Sektör oyuncuları ise bu alanda önemli yatırımlara imza atıyorlar. Dünya havacılık sektörü 15 yılda 2 kat büyüdü. Türkiye’de bu büyüme 3 kat olarak gerçekleşti. 2002 yılında 33 milyon yolcu varken, 2009 yılında 80 milyon yolcuya ulaşıldı. 2010 yılı hedefi ise 90 milyon yolcu. 2023 yılında ise 350 milyon yolcuya ulaşılacağı tahmin ediliyor.”

Nüfusun yüzde 11’i pasaportlu

TÜRKİYE’de havacılık sektörünün çok hızlı bir büyüme yakalayacağına işaret eden Sani Şener, “Bugün Türkiye nüfusunun sadece yüzde 11’nin pasaportu bulunuyor. Bu yolcuların da pastayı büyütmesini bekliyoruz. dünyada ise 800 milyon kişinin köyden kente göç etmesi bekleniyor. 1 milyar kişi de kentte orta sınıfa geçecek. 1.8 milyar kişi uçacak. Bu rakamların çoğu Hindistan ve Çin bölgesinde gerçekleşecek. Ancak Avrupa’da bu rakamlardan payını alacak.”

30 bin uçak yapılacak, 9 milyar yolcu uçacak

DÜNYADA 20 bin uçak bulunduğunu söyleyen Sani Şener, şöyle konuştu: “Bu 20 bin uçak 4.7 milyar yolcu taşıyor. Ancak dev uçak üreticileri Boing ve Airbus 2028 yılına kadar 25-30 bin uçak daha yapılması gerektiğini belirtiyor. Bu da yolcu trafiğinin 9 milyara çıkması anlamına geliyor. Yani sektör önümüzdeki 18 yıl boyunca daha da büyüyecek.”

Riga kuzeyin merkezi olacak

TAV Havalimanları’nın Türkiye’de 4 havalimanında, Tunus’ta, Makedonya’da Gürcistan’da işletme olarak toplam 10 havalimanında, yer hizmetleri olarak Letonya’da Riga’dan, İsveç’te Helsinki’ye kadar iş yaptıklarını söyleyen Sani Şener, şu bilgileri verdi: “Riga 4.2 milyon yolcusu ile kuzeyin çok önemli transit merkezi oldu. Güneyde İstanbul ile bir merkez yaratılıyor, kuzeyde de Riga ile. Kuzey bölgeleri çok sıkıntılı ekonomik krizden sonra, oralardaki fırsatları kaçırmamak gerekiyor. Air Baltic ile Kuzey bölgelerinde ciddi bir atılıma kalktık.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!