Demet CENGİZ
Oluşturulma Tarihi: Ekim 11, 2004 01:39
Alman beyaz eşya devi Siemens’in anneler için geliştirdiği ve nisandan bu yana piyasada olan televizyonlu buzdolabı coolMedia tüm Avrupa’da 4 bin 500 satış rakamına ulaştı. 3 bin eurodan satılan buzdolapları şubatta Türkiye’de de satışa sunulacak.
ALMAN beyaz eşya devi Siemens’in anneler için geliştirdiği ve nisandan bu yana piyasada olan televizyonlu buzdolabı coolMedia tüm Avrupa’da 4 bin 500 satış rakamına ulaştı. Altı dondurucu üstü soğutucu olarak tasarlanan ve 3 bin eurodan satılan buzdolapları şubatta Türkiye’de de satışa sunulacak.
15 inç LCD düz ekrana sahip televizyondan, anten bağlantısıyla televizyon kanalları izlenebiliyor. Mutfağın her köşesinden izlenebilmesi için 45 derece döndürülebilen televizyona video kamera, video kayıt cihazı ve DVD oynatıcısı bağlanabiliyor. Uzaktan kumanda ile kontrol edilebilen televizyona, isteğe göre
hava durumu ünitesi entegre edilebiliyor. Hava durumu ünitesi sayesinde hava basıncı, evin içindeki ve dışındaki sıcaklık derecesi ile havadaki nem televizyon ekranından izlenebiliyor.
Bosh ve Siemens’in Münih’teki ortak şirketi olan ve bezay eşya üretimine odaklı B/S/H tesislerinde yapılan tanıtımlarda konuşan B/S/H Ürün ve Lansman Direktörü Martin Weber, televizyonlu buzdolabının çağın bir gereksinimi olduğunu söyledi. Anneleri düşünerek bahsi geçen ürünü geliştirdiklerini belirten Weber şöyle devam etti:
‘İnsanlar evlerinde geçerdikleri vaktin büyük kısmında mutfaktalar. Özellikle kadınlar. Mutfağı oturma odasına götürmek daha zor bir iş ama oturma odasını mutfağa götürebilirsiniz. Düşünün mutfakta
yemek pişiriliyor ve yeniyor, mutfak temizleniyor, bulaşıklar yıkanıyor.’
Siemens Türkiye Satış Direktörü Haluk Çelebioğlu ise CoolMedia buzdolabının fiyatını Türkiye piyasasına göre ayarlayacaklarını belirterek, ‘Şubat ayında piyasaya çıkacak televizyonlu buzdolabının önemli bir ilgiyle karşılaşmasını bekliyoruz’ dedi.
ANKASTREDE LİDER
Çelebioğlu Siemens’in sürekli büyüyen ama yavaş büyüyen bir solo cihaz markası olduğunu belirterek, ‘Siemens’in solo cihazlarda pazar payı 2003’te yüzde 4,6 idi ve bu yıl yüzde 4,0 olacağını tahmin ediyoruz. Düşüşün nedeni Siemens’in fiyat indirimine dayalı rekabete taviz vermemesi. Cirosal pazar payımız ise yüzde 7,5. Bizim tüketici kitlemiz orta üst ve üst gelir gurubu kişiler. Biz onların beklentilerine odaklı çalışıyoruz. Siemens beyaz eşyada niş diye tabir edilen bir kesime hitab ediyor. Türkiye’deki ankastre pazarında ise yüzde 35’le lideriz. Satılan her 3 ankastre üründen 1’i Siemens. Bu yılı 101 milyon
euro ciroyla kapatırız’ diye konuştu.
Serve@Home ile evler her yerden kontrol edilecek
SIEMENS’in geliştirdiği Serve@Home sistemi ile evlerdeki bütün beyaz eşyalar, kapılar, pencereler, güvenlik alarmları heryerden kontrol edilebiliyor. Kontrolün cep telefonu, bilgisayar yada PDA ile sağlanabildiği bu sistem sayesinde evdeki cihazlardaki herhangi bir arıza durumunda firmanın müşteri hizmetleri birimine otomatik bilgi göndermek ve ilgili teknisyenin gelirken beraberinde gerekli yedek parçaları getirmesini sağlamak da mümkün olabiliyor. Birbirleriyle otomatik olarak iletişim kuran birkaç bileşenden oluşan Serve@Home’un merkezinde Gateaway(90 Euro) bulunuyor. Kablo döşenmesini gerektirmeyen bu sistemde tablet PC veya cep telefonunun gönderdiği kumanda sistemlerini algılayan gateaway bu sinyalleri Serve@Home cihazlarına iletiyor. Türkiye’de 2005 yılında satışa sunulacak olan bu ürün bugün için Siemens beyaz eşyaları arasında bulunan 11 ürünle bağlantı kurabiliyor. Bu ürünler arasında Ocak, fırın, davlunbazlar, soğutucu ve dondurucular, Bulaşık ve çamaşır makineleri ile çamaşır kurutucular yer alıyor.
Krizde Siemens durumun korudu
B/S/H Türkiye ve Denizaşırı Ülkeler Ürün Pazarlmama Direktörü Dietrich Werner Türkiye’nin yatırım yaptıkları ve önem verdikleri bir ülke olduğunu belirterek şunları söyledi:
‘2001’de Türkiye’de kriz olunca, bundan en çok dayanıklı tüketim malları etkilendi. Siemens’in kaybı diğer markalar dikkate alınınca daha az oldu. Siemens’in hitap ettiği pazar belli ve orada pek bir daralma olmadı. Ancak, diğer markalarımız Bosh ve Profilo daha çok etkilendi.’