Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de de yeni stratejiler, aktif pazarlama faaliyetleri ve lojistik avantajlar değerlendirilerek ihracatın arttırılması hedefleniyor. Sektörün yıl sonunda 4 milyar dolarla Çin ve Almanya’nın ardından üçüncülük hedefi olduğunu belirten Ambiyans Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı İrfan Tıraş, 31 Ağustos-3 Eylül tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi (İFM)’nde 100’e yakın ülkeden 400’e yakın yerli ve yabancı firmanın katılımıyla Ambiyans Ev ve Mutfak Ürünleri İhracat Fuarı’nı ikinci kez düzenleyeceklerini belirtti. Tıraş, “Ev ve mutfak eşyaları sektörü, çok büyük bir pazar. Çin yüzde 52’yle çok büyük bir oyuncu. Lojistik avantajını çok agresif kullanıyor. Biz ise ihracatımızın yüzde 55’ini AB ülkelerine yapıyoruz. Sektörümüzün serbest ticaretle beraber çok sürpriz bir şekilde geliştiği Birleşik Krallık var. 550 milyon dolarla Çin’den sonra ikinci ihracatçı konumundayız. 184 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Hedefimiz yıl sonunda 4 milyar dolarla ilk üçte yer almak” diye konuştu. Endüstriyel mutfak eşyaları dahil edildiğinde sektörün yılı 6.2 milyar dolar ihracatla kapattığını belirten İrfan Tıraş, “1.5 milyar dolar da ithalatımız olduğunu düşünürsek 5 milyar dolara yakın cari fazla veren bir sektörüz” dedi.