OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 28, 2002 00:00
BaÅŸkanlığını Hüsnü ÖzyeÄŸin'in yaptığı Fiba Holding geçen yıl çıktığı sigortacılık sektörüne yeni bir ÅŸirketle döndü. Genel Müdürlüğü'ne Recai DalaÅŸ'ın getirildiÄŸi Finans Sigorta'nın iddiası sektöre ‘müşteriyi tanıma’ alışkanlığını yerleÅŸtirmek.GEÇEN yıl Commercial Union Sigorta'daki hisselerini satarak sektörden çıkan Hüsnü ÖzyeÄŸin Finans Sigorta ile sektöre dönüş yaptı. Genel Müdürlüğü'ne Axa Oyak'tan ayrılan Recai DalaÅŸ'ın getirildiÄŸi Finans Sigorta geçtiÄŸimiz ay faaliyete baÅŸladı. DalaÅŸ, ‘‘Hedefimiz sektörün en büyük ÅŸirketlerinden biri olmak deÄŸil ama en iyisi olmak’’ derken, ‘‘fark’’ yaratacak uygulamalar yapacakları söyledi.Fiba Grubu'nun en yeni üyesi olarak mayıs ayında Hazine'den izin alan Finans Sigorta'nın genel müdürlüğünü üstlenen Recai DalaÅŸ, 2002'yi ‘‘kuruluÅŸ ve test yılı’’ olarak gördüklerini belirtirken, grubun geçen yıl çıktığı sektöre dönüşünü şöyle yorumladı:‘‘Fiba Grubu'nun her türlü finans yatırımı var. Sigortacılık sektöründen çıkışı geçici bir dönemdi, finans sektöründe oldukça iyi konuÅŸlanmış bir grubun sigorta sektöründe olmaması büyük bir eksikliktir. Ancak bu kadar çok ÅŸirketin olduÄŸu bir sektörde yeni bir ÅŸirkete ne gerek var diye düşünebiliriz, biz bu bilinçteyiz zaten. Yönetici olarak bizim görevimiz onlarca ÅŸirketin bulunduÄŸu sektörde farklı iÅŸler yapmak. Biz farklı bir ÅŸirket olmayı hedefleyerek yola çıktık.’’MÜŞTERÄ°YÄ° TANIMIYORÖncelikle müşteri hizmetleri açısından farklı bir ÅŸirket olacaklarını vurgulayan DalaÅŸ, mevcut sigorta ÅŸirketlerinin ‘‘müşterilerini tanımadıklarını’’ iddia etti. Gerek bilgisayar altyapısının yetersizliÄŸinden, gerekse data kirliliÄŸinden dolayı ÅŸirketlerin müşteri sayılarını bilemediklerini belirten DalaÅŸ, şöyle konuÅŸtu: ‘‘Aynı kiÅŸi sisteme farklı kiÅŸiymiÅŸ gibi defalarca giriliyor. Müşteri sayısı fazla görünüyor, bu bir problem. Bir de müşteri tam olarak tanınmadığı için ona net hizmet verilemiyor. Ancak müşterinizi tanırsanız ona iyi hizmet verirsiniz. Åžirketler zamanında bu vizyona sahip deÄŸillermiÅŸ sistemler de buna göre kurgulanmamış. Küçük ÅŸirketler zaten yaÅŸam savaşı veriyor böyle bir vizyonu düşünecek halleri yok. Bizim bütün çabamız müşterisini iyi tanıyan bir ÅŸirket olmak. Ona uygun teknolojik bir altyapı ve o bilinçte bir yönetim kadrosu oluÅŸturduk.’’MÜŞTERÄ°YE GÖRE FÄ°YATTeknoloji altyapılarının Microsoft'tan ödül aldığını belirten DalaÅŸ, bunun yansımasının ise ‘‘müşteriye en iyi ürünü, en iyi fiyata, en iyi servis kalitesiyle’’ ulaÅŸtırılması olacağını dile getirdi. Fiyatların müşteriye göre belirleneceÄŸini söyleyen DalaÅŸ, bunu kasko sigortasından örnek vererek şöyle açıkladı: ‘‘Sektörümüzde genellikle herhangi markanın, herhangi bir yıldaki, herhangi bir modelinin primi X lira olarak belirlenir. Yani araca baÄŸlı bir fiyatlandırma söz konusu. Biz araçla birlikte müşteriyi de dikkate alıyoruz. Müşterinin yaşı, medeni hali, ehliyet yaşı, mesleÄŸi gibi diÄŸer bazı faktörleri de dikkate alıyoruz. Böylece aynı araç olsa bile her müşteriye farklı fiyat çıkıyor. Sonuçta baÅŸka müşterilerin zararını sorunsuz müşteriye ödetmemiÅŸ oluyoruz.’’Â
button