Güncelleme Tarihi:
Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) çalışmasının 2006 üçüncü çeyreğine ilişkin sonuçlar, KalDer tarafından, İstanbul Menkul Kıymetler Borsasında düzenlenen toplantıyla kamuoyuna açıklandı.
KalDer Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ve TMME Üst Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ali Rıza Kaylan tarafından düzenlenen bir toplantıda açıklanan sonuçlara göre, Ülker, Danone, Marsa, Aytaç, Colgate, Palmolive, Uni Lever, Tat, Aksa Oyak ve Algida kendi sektörlerinde birinci oldu.
Nuh'un Ankara Makarnası, makarna sektöründe yüzde 87'lik oranla ilk sırada yer aldı. Üçüncü çeyrek sonuçlarına göre, ilk sıralarda, sektörel bazda yüzde 85 oranla bisküvi, şekerleme, çikolata, yüzde 84'lik oranla makarna, yüzde 83'er oranla konserve, sos, salça ve sıvı yağ, yüzde 82 ile süt ve süt ürünleri yer aldı.
2005 yılı son çeyreğinde başlayan endeks çalışmasının tümü gözönünde bulundurulduğunda 2006 ikinci çeyreğinde 73,9 olarak gerçekleşen TMME Ulusal Endeksi yılın üçüncü çeyreği itibarıyla 74,3 oldu.
ÖZEL HASTANELER KAMU HASTANELERİNİ GEÇTİ
Toplantıda ilk defa kamu sektörü sonuçları da açıklandı. Bu sonuçlara göre, TMME'de birinci çeyrekte ölçülen eğitim sektöründe 68 puanlık bir memnuniyet puanına ulaşıldı. Bu seviye, ABD'de 77 puan olarak belirlenmişti. Eğitim sisteminde özel okullar 75 puanla, 69 puanlık devlet okullarını geride bıraktı. Üniversitelerde ise hem özel hem de devlet kurumlarında memnuniyet oldukça düşük bir seviyede kalarak 58 puan olarak ölçüldü.
İkinci çeyrekte sağlık kurumları için yapılan değerlendirme de memnuniyet 67 puan olarak kaydedildi.
76 puanla özel hastaneler bu kategoride liderliği aldı. Kamu hastaneleri ise 61 puanla sağlık kurumları arasında memnuniyetin en düşük olduğu kurum olarak belirlendi. TMME 3'üncü çeyrek sektörel sonuçlarında en yüksek memnuniyet 85 ile bisküvi, şekerleme, çikolata sektöründe elde edildi. İkinci en yüksek memnuniyet 84 puanla makarna sektöründe gerçekleşti. Sektörel olarak en düşük memnuniyet puanı ise 67 ile bireysel emeklilik/hayat sigortası olarak belirlendi.
NUHUN ANKARA MAKARNASI İLK SIRADA
Sonuçlara göre, marka bazında en yüksek memnuniyet de makarna sektöründe oldu. Kişisel bakım ve temizlik ürünleri, sigorta ve gıda sektöründe ölçümü yapılan çok markalı 12 kurum arasından müşterisini en fazla memnun eden kurum ise Nuh'un Ankara Makarnası oldu. İkinci sırada Ülker yer aldı. Danone, Marsa, Aytaç, Colgate, Palmolive, Unilever, Tat, Aksa Oyak ve Algida kendi sektörlerinde ilk sırada yer aldı. Verilen bilgiye 2005 yılının son çeyreğinden bu yana açıklanan 4 çeyrek boyunca en yüksek memnuniyet oranı 88 ile Aygaz'da oldu.
KALDER: BU ÇALIŞMA İLE SADECE EKONOMİMİZİN RÖNTGENİNİ ÇEKTİK
Türkiye Kalite Derneği (KalDer) Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi çalışmasıyla sadece ekonominin röntgenini ya da MR'ının çekilmediğini belirterek, “Kurum ve markalara, gelecek stratejilerini oluşturmada gereksinim duyacakları verileri temin etmeyi de taahhüt ediyoruz” dedi.