Müşteriyi dinliyor, krize rağmen büyüyor

Güncelleme Tarihi:

Müşteriyi dinliyor, krize rağmen büyüyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 06, 2010 13:12

KRİZDEN önce koyduğu ‘Haftada sekiz mağaza’ hedefini sürdüren Migros Ticaret A.Ş'nin Genel Müdür Yardımcısı Şevki Tuncer, başarının müşteriyle birebir ilişkiden geçtiğini söyledi.

Tuncer müşteriden gelen yılda 550 bin çağrıyı okuyup, yanıt verdiklerini vurgulayarak, “Müşteriyi dinlemezseniz doğru yöne gidemezsiniz” dedi.

Türkiye'nin önde gelen market zincirlerinden Migros Ticaret A.Ş, krizden önce 2013 yılına kadar mağaza sayısını ve satışı ikiye katlama hedefini koydu. Bu hedef için de haftada sekiz mağazayı, hız kesmeden açıyor. Migros Ticaret A.Ş'nin Genel Müdür Yardımcısı Şevki Tuncer, ekonomideki durgunluğa rağmen hedeften sapma olmamasının nedeninin müşteriye dinlemeye bağlı olduğunu belirtti. Tuncer, “Yılda 550 bin çağrı alıyoruz. Bunların yarısından çoğu öneri, beklenti, tebrik. Müşteriyi dinlemezseniz doğru yöne gidemezsiniz. Bu çağrılar genel müdür yardımcısı düzeyinde alınıyor ve değerlendiriliyor. Şu an posta kutumda değerendirilecek 2 bin ileti var. Hepsini tek tek okurum, cumartesi ve pazar da okurum. İçleriden çok enteresan fikirler çıkıyor” dedi.

“KRİZDE MÜŞTERİNİN NE YAPACAĞINI BİLİYORUZ”

Tuncer, 55 yıl önce İzmir'den doğan, grup içindeki Tansaş'ın çok inişler çıkışlar yaşadığını şimdi bu tecrübeyle yoluna devam ettiğini dile getirerek, “Ne yapmamız gerektiğini biliyoruz. Kriz dönemlerinde müşteri tepkisinin ne olduğunu biliyoruz. Format zenginliği olan bir firmayız. Hitap ettiğimiz müşteri yelpazesi çok geniş. Migros Makro Center'den Şok'a kadar giden formatlarımız var. Formatların bu kadar fazla olması müşterinin kriz karşısında göstereceği tepkiye paralel hangi formatta ne yapacağımıza karar vermemizi sağlıyor” dedi.

“İZMİR'DE FİDAN DİKERİZ GAZİANTEP'TE OKUL İHTİYAÇLARI KARŞILARIZ”

Migros Ticaret A.Ş'nin satıştan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Şevki Tuncer, Tansaş'ın çevresine karşı çok duyarlı bir kuruluş olduğuna dikkat çekerek, “Tansaş'ta Ege insanının sıcaklığı, samimiyeti var. Biz Ege'nin dışına çıktığımızda çok sıcak karşılanıyoruz. Tansaş Ege'de orman yangınları için fidan dikiyorsa Gaziantep'te bir okulun ihtiyaçlarını karşılıyor, Adana'da bir başka sorunun çözümüne katkı sağlıyor. Yakın çevremizle hep ilişki halindeyiz” dedi.

ZEYTİN KAVANOZLARI YOK SATIYOR

İzmir'in ‘sakin şehri’ Seferihisar İlçesi'nde geçen yıl yanan bin 38 hektar ormanlık alana fidan dikilmesi için Ege Orman Vakfı tarafından üretilen zeytinleri kar amacı taşımadan mağazalarında satan Tansaş, çevreye duyarlılığını ortaya koydu. Tuncer, bu yıl 430 gramlık 60 bin kavanoz zeytin satacaklarını belirterek, şöyle konuştu:

“Müşteri stantta zeytin kavanozu göremeyince tepki gösteriyor. Talep çok fazla, mağazadan mağazaya zeytin kaydırıyoruz. 60 bin kavanoz zeytinin kısa zamanda tükeneceğini düşünüyorum. Bu projeye çalışanlarımız da sahip çıktı. Müşterilere ‘alacağınız bu zeytinle Şirince'de bir fidan dikeceksiniz’ diyorlar. Gaziantep'te, Kars'ta, Adana'da insanlar adını duymadıklarını yerini bilmedikleri Şirince için zeytin alıp, fidan dikiyorlar. Bu bizi de müşterimize de büyük heyecan veriyor. Türkiye'de ıslah edilmedik orman bırakmayacağız. Ege Orman Vakfı zeytin üretecek biz fidan dikeceğiz.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!