Güncelleme Tarihi:
SON dönemde teknolojideki gelişmeler, perakende sektörü üzerindeki etkisini arttırıyor. Boyner Grubu’nun uzun süredir üzerinde çalıştığı ve alışverişin yeni icadı olarak tanıttığı ‘Hopi’ görücüye çıktı.
ÜYE SAYISI 30
Hopi’nin perakende sektörüne de önemli katkı yapacağını belirten Boyner Grup CEO’su ve Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, şu bilgileri verdi: “Akıllı telefonlarda çalışan alışveriş uygulaması Hopi’nin alışverişin ötesinde perakende sektörünü canlandırma ve herkese kazandırma iddiası var. İlk etapta 30 üye markayla yolculuğuna başlayan Hopi kısa sürede üye marka sayısını 50’ye çıkaracak. Daha önce Advantage ve Back-up gibi uygulamaları hazırlamıştık. Bu kez de farklı bir yeniliğe imza attık. 25 milyon liralık yatırımla hayata geçirdiğimiz Hopi, alışverişte yepyeni bir dönem başlatma gibi büyük bir hedef koydu. Hopi’yi akıllı telefonlarına ücretsiz olarak indiren müşteriler, markaların özel kampanyalarından, müşterilere kişisel olarak sunulan olanaklardan, alışveriş yaparken anında indirimden yararlanacak. Bunun yanısıra müşteri aradığı ürünle ilgili bir fiyat araştırmasını da Hopi’den yapabilecek. Hopi kullananlara tercihlerine ve alışkanlıklarına uygun bildirimlerde de bulunulacak. Hopi akıllı telefonlarda hem IOS hem de Android işletim sistemli cihazlarda kullanılabilecek.”
PARACIK DÖNEMİ
Hopi’nin cazip kısmının alışveriş yaptıkça kazanılan ‘paracık’lar olduğunu belirten Boyner, “Hopi’den kazanılan bu ‘paracık’lar üye markalarda yapılacak alışverişlerde 2, 3, 5 hatta 10 kata varan değerlerde çarpılarak kullanılacak. Örneğin 10 lira değerindeki ‘paracık’ başka bir markanın kampanyasında 50 lira olarak kullanılabilecek. Hopi bu yönüyle perakende sektörüne dinamizm getirmeyi hedefliyor” dedi.
16 MİLYON MÜŞTERİ
Cem Boyner, 16 milyon kayıtlı müşterilerinin olduğunu, bunun 10 milyonunun da akıllı telefon kullandığını söyledi. 3 yıl içinde 15 milyona yakın müşterisini Hopi kullanır hale getirmek istediklerini anlatan Cem Boyner, “Önümüzdeki hafta içinde müşterilerimiz Hopi’yi kullanmaya başlayacak. Hopi’nin tanıtımı için 4 bin mağazada 7 bin kişi eğitim aldı. Mağazalarda müşterilere sistemi anlatılacaklar. Bu uygulamayla perakende sektöründe hem satışları artırmayı hem de markaların stoklarını azaltmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Sistem nasıl işleyecek
Uygulamanın özelliklerini anlatan Hopi Genel Müdürü Onur Erbay, şu bilgileri verdi:
Hopi müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerini markaların binlerce teklifiyle en uygun biçimde eşleştiren bir uygulama.
Markalar müşterilerine en uygun ürün ve teklifleri hazırlayacaklar.
Bu yıl sonuna kadar fotoğraf çekerek ürün arayabilme, mobil ödeme, Benim Olsa listesi oluşturma ve sevdikleriyle paylaşma gibi yenilikler de olacak.
Bir yıl sonunda 5 milyona yakın Hopi kullanıcısı olacağını tahmin ediyoruz.
Hopi öncesi dönemde gömlek alana kravat, çanta alana cüzdan verilirdi.
Hopi döneminde ise kravat alana gömlek, cüzdan alana çanta verilecek.
10-14 yaş grubu çocuklar da denedi
Akıllı telefon uygulaması Hopi’yi herkesin kullanabileceğini belirten Cem Boyner, “Uygulamadaki eksikleri görmek için 10-14 yaş grubu çocuklara da denettik” dedi.
Hopi’ye hangi markalar üye
Altınbaş
Altınyıldız
Bimeks
Altınyıldız Classics
Avis
Banan Republic
Beymen
Beymen Club
Beymen Business
Boyner_YKM
BP
Budget
Divarese
Digiturk
Dry Center
Fabrika
Finspor
GAP
İDO
Joker
Kahve Dünyası
Marks&
Spencer
Morhipo
MNG Kargo
Network
Opmar Optik
Migros
Port Vale
Qe
Silk&
Cashmere
Turkcell
Yargıcı