Müşteri terk ediyor, Digitürk D-Smart’a saldırıyor

Güncelleme Tarihi:

Müşteri terk ediyor, Digitürk D-Smart’a saldırıyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 08, 2008 00:00

Doğan TV Holding İcra Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, D-Smart’a yönelik iftira ve karalama haberleri yapıldığına dikkat çekerek, bunun Digitürk’ün artan rekabet ortamına ayak uyduramamasından kaynaklandığına dikkat çekti.

Digitürk abone kaybederken, D-Smart’ın üye sayısını artırdığını belirten Yalçındağ, yayıncılık tekelinin kırılmasıyla birlikte Digitürk için ’tatlı ve insafsız rantçılık’ döneminin kapandığını dile getirdi. Dün bir gazetede D-Smart aleyhine yapılan haber üzerine açıklama yapan Doğan TV Holding İcra Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, şunları söyledi: "Digital yayıncılıkta yıllardır tekel olmanın keyfini süren Digitürk, D-Smart’ın 14 ayda 700 bin aboneyi aşması ve her gün yeni başarılara imza atması üzerine iftira kampanyasına başladı. D-Smart’ın getirdiği rekabete ayak uyduramayıp değer kaybeden şirketlerini halka açamadığı için büyük hüsrana uğrayan Digitürk, grubunun gazetesinin genel yayın yönetmenini de yalan kampanyasına alet ederek D-Smart’a saldırdı. Yeni atılımlarla program içeriğini zenginleştiren ve her gün üye sayısını artırmaya devam eden D-Smart karşısında rekabeti kaybeden Digitürk, şimdi de yalana başvuruyor."

Abone kaybediyor

Digitürk’ün yalan kampanyasının gerçek sebebinin, son aylarda Digitürk’ten vazgeçenlerin sayısındaki artış olduğuna dikkat çeken Mehmet Ali Yalçındağ, açıklamasına şöyle devam etti: "Yıllardır karışık fiyatlandırma sistemlerinin arkasına sakladığı yüksek fiyatla abonelerini bezdiren ve sürekli abone kaybeden Digitürk, son yaptığı zamlarla da tepki alınca, her gün ortalama 3 bin yeni abone kazanan D-Smart’ın başarısı karşısında paniğe kapıldı."

Buna karşılık D-Smart’ın bugüne kadar ne söz verdiyse tuttuğunu vurgulayan Yalçındağ, "Digitürk’ün korktuğu başına geldi" diyerek, şu hatırlatmaları yaptı: "D-Smart’ın çıktığı günlerde yayın paketinde olan bütün kanalların ücretsiz olacağı, buna ilaveten ileride, ücretli kanallar ve hizmetler geleceğini söylenmişti. Ücretli hizmetlerin Digitürk gibi zorunlu tutulmayacağı isteyen abonelerin istedikleri sürece bu hizmetten faydalanacakları belirtilmişti. Tam da böyle oldu; tüm D-Smart kullanıcıları başlangıçta aldıkları kanalları ücretsiz izleyebilecekleri gibi, ücretli D-Smart Extra servislerden de istemeleri halinde faydalanabilecekler. Ayrıca D-Smart tarafından sunulan film ve kanalların ücretlerinin Digitürk’ten çok daha ucuz olması Digitürk’ü bir kez daha panikletti."

Rantçılık dönemi kapandı

"D-Smart’ın üstün teknolojisi ve iş modelindeki başarı Türkiye dışından da fark edildi ve yurtdışında bir çok platform tarafından talep görmeye başladı" diyen Yalçındağ, Digitürk yetkililerine şöyle seslendi: "10 yıldır pazarda tekel olan Digitürk, iftira artmak yerine, çağdaş ekonominin gereğini yerine getirin. Bu çağda dünyanın hiçbir ülkesinde yayıncılık tekeli yok. Digitürk için artık tatlı ve insafsız rantçılık dönemi kapandı. Bu rekabet sürecek. Digitürk’e düşen rakiplere iftira atmak değil, hizmet ve fiyat politikasını rekabetin yeni koşullarına göre düzenlemek olmalıdır."

Tekel kırıldı, bundan tüketici yararlı çıktı

D-SMART’ın pazara girmesiyle birlikte oluşan yeni ortamda, D-Smart’ın Türkiye’de digital yayıncılık tekelini kırdığını vurgulayan Mehmet Ali Yalçındağ, şu noktalara dikkat çekti: "Tekel kırıldığı için rekabet başlamış ve bundan tüketiciler yararlı çıkmıştır. Digitürk artık istediği paketi istediği fiyatı koyamamaktadır. Havada bedava olan kanallara hak para istemek ödememektedir. Bu rekabet daha da artacak ve Türk televizyon seyircisi de bu rekabetin büyük yararını görecektir. Yıllardır tek başına kaldığı piyasada, insafsız bir tekel rantı yiyen Digitürk bilmelidir ki, bundan böyle bu piyasada istediği gibi at süremeyecektir. D-Smart’ın hem program kalitesi ve zenginliği hem de çok ucuz fiyatlarla çok özel kanalları sunmasıyla artan rekabetini her gün biraz daha ensesinde hissedecektir. Digitürk ile D-Smart arasındaki bu rekabetin kazaranı ise televizyon izleyicileri olacaktır."

DYH ile Brightstar ortak şirket kurdu

BRIGHTSTAR Corp. ve Doğan Yayın Holding iştiraki Smile Holding, Brightstar Türkiye adıyla yeni bir ortak girişim şirketi kurdu. Brightstar ve Smile Holding’in ortak yazılı açıklamasında, yeni oluşumun, Smile Dağıtım’ın Türkiye genelindeki 650 Smile dükkanına telekom, internet, medya ve eğlence alanında mobil ürün ve servisler temin edeceği bildirildi. Brightstar’ın, entegre tedarik zincir çözümlerini yeni ortak girişime sunarak, satın alma, cihaz ve kategori yönetimi ve tedarik zinciri operasyonlarındaki global uzmanlığından Smile Dağıtım’ın organize ve büyüyen perakende zincirinin yararlanmasını sağlayacağı kaydedildi. Brightstar Başkanı Marcelo Claure, Brightstar’ın global tedarik zincir ve dağıtım uzmanlığını Türkiye ve Doğu Avrupa’ya taşımasından ve ilk olarak Smile Holding ile kurdukları ortak girişimi destekleyerek, Smile’ın operasyonel performansının ve perakende faaliyetlerinin gelişimini sağlamaktan memnuniyet duyduğunu ifade etti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!