Güncelleme Tarihi:
Ülke çapında 81 ilde 8 bin 685 tüketiciyle bilgisayar destekli telefon anketi (CATI) yapılarak hazırlanan endekste, 34 markanın ve diğer kategorilerin müşteri memnuniyeti ölçüldü. Tüketicilerin satın aldıkları ürün ve hizmetlerden memnuniyetini sayısal olarak gösteren endeks, ülke genelinde müşteri memnuniyeti bilincinin geliştirilmesine katkıda bulunmayı hedefliyor.
2011'in ilk çeyreğinde 76,2 olarak ölçülen ulusal müşteri memnuniyeti endeksi, ikinci çeyrekte 0,1 puan düşerek 76,1 puan olarak gerçekleşti. Aynı dönemde Amerika'da müşteri memnuniyeti endeksi 75,7 oldu.
İkinci çeyrekte ambalajlı su, akaryakıt istasyonları, havayolları, meyve suları ve küçük ev aletleri sektörleri ölçülürken, ambalajlı su sektöründe Pınar Su ve Erikli, akaryakıt istasyonlarında Opet, havayollarında THY, meyve suları sektöründe Pınar Meyve Suları ve küçük ev aletlerinde Bosch müşteri memnuniyetinde birinci sırada yer aldı.
Ambalajlı su sektöründe 2010 yılının ikinci çeyreğinde 79 olan endeks bu yıl 80'e, küçük ev aletlerinde 77'den 78'e, havayollarında 72'den 73'e yükselirken, meyve suları sektöründe 80'den 79'a, akaryakıt istasyonlarında 78'den 76'ya geriledi.
Endekste önceki yılın aynı dönemine göre yükselme
KalDer Yönetim Kurulu Başkanı A. Hamdi Doğan, TMME ile müşterilere tarafsız bir ölçümle sesini ve beklentilerini duyurma, kuruluşlara da ülke genelinde ve sektöründe yerini, rakiplerinin durumunu görerek strateji geliştirme olanağı sunulduğunu belirtti.
Bir önceki yılın 75,6 olan endeksin 76,7'ye yükseldiğine işaret eden Doğan, yılın ikinci çeyreğinde hafif bir duraksama olduğunu, ancak büyüme rakamları istatistiklerinde de düşme gözlendiğini kaydetti.
Doğan, Türkiye'nin müşteri memnuniyetinin Amerika'yı aşan oranda sürdüğünü dile getirerek, endeksin ekonomik gelişmeler doğrultusunda yönlendiğini söyledi.