Güncelleme Tarihi:
MEDYA denildiğinde akla gelen ilk isimlerden olan News Corporation’ın sahibi Rupert Murdoch, teknolojik gelişmeleri değerlendirirken, işin özünün yaratıcı içerik olduğunun gözden kaçırılmamasını istedi. Abu Dhabi’de toplanan medya yöneticilerine seslenen Murdoch, “Eğer içinde okunması gereken gazeteler, dergiler, kitaplar yoksa ‘kindle’ın (Amazon’un geliştirdiği elektronik kitap okuyucu) değeri ne olabilir ki” diye sordu ve “Yaratıcı içerik olmadan bu harika aletler sadece birer pahalı oyuncak olmaktan ileri gidemez” yanıtını verdi.
400 medya lideri
Küresel krizin sona ermekte olduğu yolundaki işaretler artarken, dünya medyasının gideceği yönü tartışmak üzere dünyanın önde gelen medya kuruluşlarından 400 kadar yönetim kurulu, icra kurulu başkanları, genel müdürleri üç günlük bir toplantı için Abu Dabi’de bir araya geldi. Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) veliahtı General Şeyh Muhammed bir Zayid El Nahyan himayesinde gerçekleşen toplantının eşbaşkanlığını ise News Corp Başkanı Rupert Murdoch, Bertelsmann Başkanı ve CEO’su Hartmut Ostrowski, Ericsson Başkanı ve CEO’su, Hans Vestberg, Doğan Yayın Holding (DYH) CEO’su Mehmet Ali Yalçındağ, Warner Bros Başkanı ve CEO’su Barry Meyer, AOL’in CEO’su Tim Armstrong’un da aralarında bulunduğu bir grup medya yöneticisi üstlendi. Toplantıya ayrıca, MTV’nin Başkanı Robert Bakish, Google’un Başkan ve CEO’su Eric Schmidt, reklam devi Publicis’in Başkanı Maurice Levy, 20th Century Fox stüdyolarının başkanıo Jim Gianapulos, Sype’ın CEO’su Josh Silverman da konuşmacı olarak katıldı.
Digital pırıltı
Yas Otel’de düzenlenen Medya Zirvesi’nin açılışını yapan dünyanın en büyük medya grubunun başkanı Rupert Murdoch, teknolojik gelişmelerin işin özünün yaratıcı içerik olduğunu gözden kaçırılmaması gerektiğine dikkat çekti. “Teknolojinin parlak ve göz kamaştıran harikaları çöl güneşini andırıyor” diyen Murdoch, şöyle konuştu: “Gözlerimizi kamaştırıp gerçek ve değerli olanı görmemizi engelleyebilir. Biz bu dijital pırıltı arasında aslında, bu cihazları hayata geçirenin, büyüyü yaratanın yaratıcı içerik olduğunu gözden kaçırma tehlikesi ile karşı karşıyayız. Eğer içinde okunması gereken gazeteler, dergiler, kitaplar yoksa kindle’ın (Amazon’un geliştirdiği elektronik okuyucu) değeri ne olabilir ki? Kısa cevap şu; yaratıcı içerik olmadan bu harika aletler sadece birer pahalı oyuncak olmaktan ileri gidemez.”
İçeriği paylaşın
Google’ın yaratıcısı, Başkanı ve CEO’su Eric Schmidt, medya şirketlerinin teknolojik gelişmeleri kucaklayıp içeriklerini bunlarla paylaşmasını öğrenmesi gerektiğini belirtti. Toplantıya Doğan Grubu adına katılan Nuri Çolakoğlu da, “Televizyonda yeni arayışlar: Kutunun dışında hayat” başlıklı oturumdaki panelistlerin arasında yer aldı. Çolakoğlu, TV’lerin reklam dışında gelirlerini artırabilmek için yöneldikleri yeni gelir kaynakları ve ülke dışındaki arayışları hakkında Doğan Grubu’ndan örneklerle bir konuşma yaptı.
El Nahyan’ın himayesinde toplandılar
ABU Dabi veliahtı ve Birleşik Arap Emirlikleri Silahlar Kuvvetler Başkomutanı Şeyh Muhammed Bin Zayid El Nahyan, bölgede önemli bir medya merkezi rolünü üstlenmiş komşusu Dubai’nin ekonomik zorluklara girmesinin ardından bu toplantıyı himayesine aldı. El Nahyan, toplantıda bölgede durumunu güçlendiren Abu Dabi’nin konumunu anlattı.