Oluşturulma Tarihi: Mart 15, 2006 00:00
Medya devi Rupert Murdoch, medya çağının bittiğini iddia etti. Murdoch, bugünün internet öncülerini Kristof Columb ve John Cabot gibi kaşiflere benzeterek, "keşfin ikinci büyük çağı"nın geldiğine işaret etti ve medya baronları devrinin sonunun geldiğini savundu.
Medya derneklerinden ve bağımsız 200 kişinin katıldığı Londra’daki bir toplantıda konuşan News Corp’un patronu Murdoch’ın "Sektörümüz eski elit ellerden, güç kayıp gidiyor. Yayın yönetmenleri CEO’lar, mal sahipleri bununla yüzleşelim artık" sözleri dikkat çekti.
YENİ NESLİN BEKLENTİLERİ: İstedikleri zaman istedikleri içeriğe, istedikleri şekilde, istedikleri kadar ulaşmayı talep eden yeni nesil medya tüketicileri olduğunu belirten Murdoch, bu hızın durması yönünde bir arzusu olduğunu göstererek, beklediği 603 yıllık loncanın geri dönmediğini söyledi. Murdoch, şöyle devam etti: "Bu devrimin getireceği değişiklikleri tahmin edebilmek zor, aslında tehlikeli. Gelişen teknolojilerin gücü yeni bir şey mi ortaya koyacak ya da yok mu edecek. Bu sadece şirketleri değil, fakat bütün ülkeleri de kapsıyor. Bilgi ve fikir akışı, sert
haberler ve sağduyulu yorumlar hiç bu kadar önemli olmamıştı. Dinsel fanatizm ve bunun doğurduğu terörizme karşı kilit silahımız demokrasi inancımızın gücüdür."
ŞANLI GEÇMİŞ KALKAN OLMAYACAK: ABD’de DirecTV, New York Post; İngiltere’de Sky, Sun ile Güney Amerika, Asya ve Avustralya’daki varlıklarıyla global bir imparatorluk kurmaya giden kariyeri hakkında konuşmayı reddeden Murdoch, "Yeni bilgi imparatorluğu anlamına gelen
altın enformasyon çağının şafağında olduğumuza inanıyorum. Toplum ya da şirketler, ileri teknolojinin sebep olduğu değişim gücüne şanlı bir geçmişin kalkan olabileceğini umuyorlar. Bu umutta olanlar yanılacak ve azalacak. Bu benim kendi sektörüm medya da olduğu kadar diğer sektörlerde de geçerli" diye konuştu. Geçtiğimiz dönemde 1 milyar dolara yakın internet yatırımı yapan News Corp’un Yönetim Kurulu Başkanı Murdoch’un, kalbini değiştiren gelişmenin internet yatırımı olduğu belirtiliyor.
Gelecekte medya fast food gibi olacakRUPERT Murdoch, gelecekte medyanın fast food gibi olacağını tahmin ettiğini belirterek, şunları söyledi: "Geleneksel gazetelerin yaşamak için uzun yılları olduğuna inanıyorum. Gelecekte, gazete basmak ve mürekkep okurlarımız için pekçok kanaldan biri olacak. Gelecekte medyanın fast food gibi olacağını tahmin ediyorum."