‘Mümkünlü’ kasabası yarattı, hedefe 8 milyon evi koydu

Güncelleme Tarihi:

‘Mümkünlü’ kasabası yarattı, hedefe 8 milyon evi koydu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 27, 2010 00:00

İnternetin önemini anlatan, Şener Şen ve Olgun Şimşek’in rol aldığı reklam kampanyasını başlatan TTNet’in Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, “Türkiye’de 8 milyon hanede bilgisayar ve internet yok. İnternetin herkes için faydasını öne çıkaran yeni reklamımızı hayata geçiriyoruz. Mümkünlü neresi derseniz, Mümkünlü tüm Türkiye’dir” dedi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de hiç bilgisayar ve internet kullanmayan 8 milyon haneye gözünü diken TTNet, yeni reklam yüzü olarak Şener Şen ve Olgun Şimşek’i belirledi. ‘Mümkünlü’ adı verilen kasabada geçen reklam filminin tanıtım toplantısında konuşan TTNet Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, interneti yaygınlaştırmak ve hızlandırmak hedefiyle yola çıktıklarını söyledi. Genişbant hizmetleriyle ses, mesaj, görüntü ve veri iletişiminde toplumda sayısal farklılığı en aza indireceklerini belirten Yılmaz, “Bu hizmetleri her eve götürmek istiyoruz. Bunun için internetin herkes için faydalarını öne çıkaran yeni reklamımızı hayata geçiriyoruz. Mümkünlü neresi derseniz, Mümkünlü tüm Türkiye’dir” dedi.
8 milyon hanede yok
Araştırmalara göre Türkiye’deki 18 milyon hanenin 8 milyonunda bilgisayar ve internet bulunmadığını aktaran Yılmaz, “1.7 milyon hanede ise bilgisayar var ama internet bağlantısı yok. İnterneti yaygınlaştırmak milli sorumluluğumuz” diye konuştu. TTNet Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı İlker Koçak da, Türkiye’de internet penetrasyonunun yüzde 32 olduğunu hatırlatarak, şunları söyledi: “8 milyon hanede internet yok. 2.6 milyon hanede kullanıcı olmasına karşın internet ve bilgisayar yok. Bu alan fırsat sunuyor. Reklamlardaki ‘Mümkünlü Kasabası’yla internetin önemini daha iyi aktarabileceğimize inanıyoruz.”
100 bin bilgisayar
İnternetin kullanımının artmasında bilgisayar sahipliğinin çok önemli olduğunu da hatırlatan İlker Koçak, şöyle konuştu: “Yaptığımız bilgisayar kampanyalarında 2010 yılında 100 bin adetlik satış oldu. Yeni kampanya da başlatıyoruz. Bu kampanyayla müşterilerimize, aylık 1 TL’ye günlük internet paketi ve ayda 14.99TL’ten başlayan fiyatlarla bilgisayar sahibi olma imkânı sunuyoruz. 36 aylık taksit yapılacak. Dört model sunulacak.”
Kırsalda internet düşük
Koçak, reklam filminin Adapazarı’nın Taraklı ilçesinde geçtiğini, oyuncuların büyük kısmının da kasaba halkı olduğunu dile getirdi. Koçak, sözlerini şöyle sürdürdü: “Reklam anlaşmasının uzun soluklu olmasını umuyoruz. Önümüzdeki yıl boyunca sürecek kampanyanın sonuçlarını aldıkça, devam etmesini değerlendireceğiz. Kırsal alanda geniş bant sahipliği kente göre düşük. Türkiye ortalaması yüzde 32 iken, kentte yüzde 40 yaygınlık var.”

Haberin Devamı

Hünerli kullanıcı olmama az kaldı

Haberin Devamı

SANATÇI Şener Şen, bir aradan sonra uzun soluklu bir reklam projesiyle izleyicilerle buluşmanın heyecanını yaşadığını belirterek, kendi hayatında interneti ne kadar kullandığıyla ilgili soruyu, “Yeni kuşak kadar internete çok yatkın bir kuşak değiliz. Ancak internetin dışında kalmamaya çalışıyorum. Her şeyi beceren, cambaz diyebileceğim, hünerli internet kullanıcısı olmama az kaldı, gayret içerisindeyim” şeklinde yanıtladı. Olgun Şimşek de, “TTNET’in yeni kampanyasında çok renkli ve eğlenceli bir öykü var. Ekipçe uyum içinde çalışarak keyif aldığımız çekimler sonrasında ortaya başarılı bir iş çıkardığımıza inanıyorum” dedi.

Kasaba halkı günlük 75 TL’ye rol aldı

Haberin Devamı

ŞENER Şen ve Olgun Şimşek’in reklam projesinden ne kadar para aldığı açıklanmazken daha önce gazetelerde 2.5 milyon dolarlık rakamlar telaffuz edildi. Tahsin Yılmaz, Şener Şen’e verilen parayla ilgili yorum yapmaktan kaçındı. Adapazarı’nın Taraklı kasabasında reklam filminde rol alanlara ise günlük 75 TL verildiği öğrenildi. Adapazarı’nda bulunan ‘Mümkünlü’ adı verilen kasabada çekilen reklam filmi, TBWA reklam ajansınca çekildi. Çekimler dört gün sürdü. Şener Şen, 15 yıldır ara verdiği komediye bu projeyle geri döndü.

İletişimde internet payı yüzde 90’a çıkacak

AVRUPA Komisyonu’nun ‘Geleceğin İnterneti’ raporu sonuçlarına değinen Tahsin Yılmaz, yüzde 40 olan internet üzerinden ses ve veri iletişiminin 2020 yılında yüzde 90’lara ulaşmasının beklendiğini kaydetti. Tahsin Yılmaz, şu bilgileri verdi: “2020’ye kadar internetin sosyal iletişim amacıyla kullanımının yüzde 30’lardan yüzde 85’lere yaklaşması, eğlence ihtiyacının yüzde 90’ının internetten karşılanması öngörülüyor. İstihdamda kullanımı yüzde 90’ı aşarken, kamu uygulaması yüzde 80  internetten yapılabilecek.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!