Nurten ERK TOSUNER
Oluşturulma Tarihi: Haziran 16, 2006 00:00
Alman Vaillant’ın, Almanya ile aynı anda yeni akıllı kombisinin tanıtımı için İstanbul’da ilginç bir organizasyon yapıldı. Yeni kombi, Vaillant’ın Türkiye Genel Müdürü Christoph Grosser’in Şile’deki evine kuruldu. Gazeteciler İstanbul’un iki farklı noktasından kalrdırılan 5 ayrı helikopter ile taşındı.
ISITMA sistemleri üreticisi Alman Vaillant, internet üzerinden kombinin çalışmasını kontrol edebilen ya da arızaları önceden saptayan ’vrnetDIALOG’ adını verdiği yeni hizmetini Almanya ile aynı anda Türkiye’de de uygulamaya başladı. 399
Euro’ya satılan modem yardımıyla işleyen sistem, 2002 yılından sonra üretilen tüm Vaillant kombilerde uygulanabiliyor. Vaillant’ın en güçlü olduğu İspanya, Fransa ve İngiltere’de henüz deneme çalışmaları yapılan sistemin Almanya’da sonra uygulamaya sokulan ikinci ülke Türkiye oldu.
Vaillant Türkiye Genel Müdürü Christoph Grosser, yeni sistemin işleyişini Şile’deki evinde gazetecilere ilginç bir sunumla tanıttı. Grosser’ın bu sunumu için İstanbul’un iki ayrı noktasından toplam 5 helikopter kaldırıldı. Helikopterlerle Şile sahiline giden basın mensuplarını burada karşılayan Grosser, konuklarını özel araçlarla köydeki evine götürdü. Grosser, daha sonra gazetecilere Vaillant’ın ’Mobil Servis Sistemi ve vrnetDIALOG hizmeti’ni kendi evindeki cihazlarda uygulamalı olarak anlattı.
İLGİNÇ BASIN TOPLANTISI:
Böyle bir sunumu İstanbul’da 5 yıldızlı bir otelde yapmak yerine, her biri 2500 dolardan 5 helikopter kaldırarak, gazetecileri evinde ağırlamayı tercih eden Christoph Grosser, böylece basın toplantısına da ilginç bir boyut getirdi.
99 depreminden sonra eşi Martina ile Şile’deki bir köye yerleşen Grosser, burada 10 dönüm arazi alıp, köy hayatını seçmiş. 27 yıldır Türkiye’de yaşayan Grosser, köydeki evinde sorun yaşamamak için kendi alt yapısını kurmuş, elektrikten suya, sebzeden meyveye kadar tüm ihtiyaçlarını kendileri karşılıyor.
İNTERNETLE KOMBİYE ULAŞIYOR:
Grosser, evinde yaptığı sunumda, Vaillant’ın iki yeni uygulaması ’vrnetDIALOG ve Mobil KDT’yi şöyle anlattı: "Cihaza takılan bir modem yardımıyla merkez internet üzerinden cihaza ulaşabiliyor. vrnetDIALOG sayesinde cihaz arızaya geçmeden ve kullanıcı henüz arızanın bile farkında değilken, merkez bu arızayı görüp yine internet üzerinden gidermeye çalışıyor. Uzaktan bağlantı ile giderilemeyecek bir sorun oluşmuşsa, servis elemanı gönderiliyor" dedi.
UZAKTAN KUMANDA EDİLEBİLİYOR:
Sistem sayesinde müşterinin evindeki kombi cihazına kendisinin de uzaktan kumanda edebileceğini söyleyen Grosser, şöyle konuştu: "Hangi gün, hangi saatler arasında, kaç derece olsun gibi konfor parametreleri web sitesi üzerinden, kullanıçı kodu ve şifre girerek dünyanın her yerinden yapılabilir. vrnetDIALOG sistemiyle, bilişim fuarlarında sürekli tanıtılan akıllı evleri herkesin kullanabileceği bir kolaylık düzeyine indirdik."
Mobil Servis Türkiye’de gelişti, 17 ülkeye gidecek
CHRISTOPH Grosser, yeni servis takip sistemi Mobil Servis’i ise (Mobil KDT) şöyle tanıttı: "Vaillant Türkiye’nin müşteri hizmetleri konusunda Türkiye’de geliştirdiği iş modeli ve bunu destekleyen yazılım başta Çin olmak üzere 17 Vaillant şirketinde uygulamaya konulacak. Mobil kullanıma açık olan bu yazılım, endüstriyel tip cep bilgisayarında servis elemanları tarafından tüketiciye evinde bilgiye ulaşma ve sağlıklı hizmet amacıyla kullanılacak. Böylece tüm işlemlerde kağıt kayıt tutmaya gerek kalmayacak."