Güncelleme Tarihi:
Uzakdoğu ve Asya pazarının merkezi konumundaki Hong Kong’ta gerçekleşen büyük buluşmada Türkiye de, mücevher üretimi ve tasarımı konusundaki iddiasını ortaya koydu. Fuara 48 ülkeden 3 bin 500’den fazla firma katılırken, Türkiye en çok dikkat çeken ülkelerden biri olmayı başardı. Türk firmaları toplam 465 metrekarelik alana kurulu Türk pavilyonunda altın ve gümüş takı, montür, pırlanta, elmas, alyans gibi ürünlerini sergiledi.
2 MİLYAR DOLARLIK İHRACAT
Türkiye’nin yıldızı parlayan sektörlerinden mücevher sektörü; 200’e yakın ülkeye, geçen yıl 2 milyar doları aşan ihracat yaptı. Sektör 2013 yılının sekiz aylık döneminde de külçe altın hariç 1 milyar 430 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Mücevher İhracatçıları Birliği Başkanı Ayhan Güner; “Dünyanın en büyük mücevher fuarı Hong Kong Mücevher ve Değerli Taş Fuarı’na bu yıl beşinci kez milli katılım düzenlemenin mutluluğunu yaşıyoruz. Mücevher üretiminde alt yapımız ve iş gücümüz oldukça iyi. Geçmişten gelen köklü bir deneyime ve zengin bir kültüre sahibiz. Bu birikimi modern üretim teknolojisi ve tasarım ile birleştiriyoruz. Ülkemizi, eskiden olduğu gibi yeniden dünya mücevher sektörünün kalbi haline getirmek en büyük hedeflerimiz arasında yer alıyor” dedi.
FARKLI ÜRÜNLERE ÖZEL ALAN
Hong Kong Mücevher ve Değerli Taş Fuarı’nda, 135 bin metrekarelik alan ‘farklı ürün’ kategorilerine ayrıldı. 16 bin metrekareden fazla sergi alanının yer aldığı bir mücevher çadırı da hazırlandı. Ayrıca 400’den fazla mücevher tedarikçisi İsrail Mücevher Enstitüsü ve Antwerp Dünya Mücevher Merkezi çatısı altında bir araya geldi.