Mothercare ‘üç çocuk’u sevdi mağaza hedefini 70’e çıkardı

Güncelleme Tarihi:

Mothercare ‘üç çocuk’u sevdi mağaza hedefini 70’e çıkardı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 09, 2011 00:00

Dünyaca ünlü bebek ve çocuk giyim firması Mothercare’in CEO’su Ben Gordon, grubun cirosunda yüzde 50 paya sahip olan uluslararası satış payının 2010’da yüzde 20 arttığını belirterek, “Türkiye’de mağaza sayımızı 41’den 70’e çıkaracağız” dedi. Gordon, Başbakan Tayyip Erdoğan’ın özellikle nikah şahidi olduğu zamanlarda evlenen çiftlere yaptığı “3 çocuk yapın” tavsiyesini ise, “Gerçekten süper. Çok güzel bir fikir ve biz de katılıyoruz” diye destekledi.

Haberin Devamı

Muhteşem pazar

Türkiye’de Demsa Grubu bünyesinde yer alan Mothercare, tüm dünyadaki yöneticilerini 2 gün süren toplantıyla İstanbul’da buluşturdu. 54 ülkede 894 mağazayla hizmet veren bebek ve çocuk giyim markası Mothercare CEO’su Ben Gordon, Türkiye’nin genç nüfusuyla ‘muhteşem’ bir pazar olduğunu söyledi. Tüm dünyada kendilerine özgü franchise modeliyle büyüdüklerini anlatan Gordon, 2010 yılı ve 2011’in ilk altı ayı itibariyle uluslararası satışlarının yüzde 16.3 arttığını, kârlılıklarının yüzde 18.5 büyüdüğünü söyledi.

Anneler danışıyor

Anne adaylarının ve annelerin Mothercare’i sadece alışveriş mağazası olarak göremediğini söyleyen Gordon, şöyle konuştu: “Hamile kadınların büyük bölümü Mothercare’e gelerek bebeğin gelişimi ve hamilelik dönemi hakkında bilgi alıyor. Biz de onlara elimizden geldiğince bilgi veriyoruz. Bu bağ çok önemli. Aileler mağazaya geldiklerinde bebek ve çocuklarıyla ilgili ihtiyaçları olan birçok şeyi bulabiliyor. Bunun için çok zengin bir ürün çeşidimiz var. Ürünlerimiz birçok testten geçiyor. Koleksiyonlarımızı hazırlarken bazen çocuklarla çalışıyoruz.”

Haberin Devamı

 Mothercare’in merkezi İngiltere’de kriz döneminde satışların duraksadığını, ancak yeniden artışa geçtiğini anlatan Gordon, “Büyük mağaza konseptine geçiyoruz. Türkiye’de de 400 metrekarelik mağazalar yerini, bin metrekarelik mağazalara bırakacak” dedi.

150 mağaza açacak

MOTHERCARE 2010 yılında 166 yeni mağaza açarak tüm dünyadaki mağaza sayısını 894’e çıkardı.  2011’de Latin Amerika’ya gireceğini açıklayan marka; Panama, Kolombiya’da da mağaza açacak. Mothercare yönetimi, 2011-2012 finansal yılı çerçevesinde 150 yeni mağaza açacaklarını ve uluslararası yapılanmanda yüzde 15-20 büyüme hedeflediklerini açıkladı.

İnternetten satış çok iyi

İNGİLTERE’de internetten satışa başladıklarını ve bunu uygulamanın özellikle annelerin hayatını kolaylaştırdığını söyleyen Ben Gordon, “İnternetten satış bebeğiyle dışarıya çıkamayan ya da zamanı olmayan aileler için çok iyi pratik oldu. Türkiye’de de Eylül’de internetten satışlarımız başlayacak. Türkiye genç nüfusuyla bizim için müthiş bir ülke” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!