Güncelleme Tarihi:
LÜKS kalem, saat, mücevher ve aksesuvar markası Montblanc, 2011’i saat yılı ilan etti. Marka, fiyatı 250 bin Euro’ya ulaşan limitli koleksiyonuyla da dünyayla eş zamanlı olarak Türkiye’de çıkış yapmaya hazırlanıyor. Montblanc Dünya Başkan Yardımcısı Sönke Tornieporth, 2011 yılının özellikle el yapımı üretilen Montblanc saatlerin yılı olacağını söyledi. Tornieporth, “2011 tüm dünyada ve Türkiye’de Montblanc saatlerin ön plana çıktığı konuşulduğu bir yıl olacak” dedi.
Takımı tamamladı
Tornieporth, Montblanc deyince akla hemen kalemin geldiğini vurgulayarak, şunları söyledi: “Minerva’yı satın aldıktan sonra saat enstitüsü kurduk ve burada tamamen el yapımı saatler üretiyoruz. Saat konusuna bu yıl çok fazla odaklandık. Kaleme sahip olan sonra kemer, aksesuvar, evrak çantası derken tam bir takım yapıyor. Saatle bu takımı tamamlamak istedik.”
Türkler iyi ‘avcı’
Limitli ürün koleksiyonlarında müşterileri ürünlerinin peşinden koşan bir avcı gibi gördüklerini söyleyen Tornieporth, şöyle konuştu: “Limitli ürün sahibi olanlar aynı zamanda bir koleksiyoner. Türkler’de de bu koleksiyonerlik bilinci gelişiyor. Türkler bu konuda iyi bir avcı olma yolunda ilerliyor. Türkiye Montblanc için önemli bir ülke. Türkiye’nin geleceği birçok Avrupa ülkesinden parlak. Avrupa’da en hızlı büyüyen pazarlarımızdan birisi. Şu anda Nişantaşı ve Ankara’da bulunan 2 butiğin sayısını artırarak bu büyümeyi sürdüreceğiz.”
250 bin Euro’luk saat
Tornieporth, 17-21 Ocak tarihleri arasında Cenevre’de (İsviçre) düzenlenecek lüks saat fuarında tanıtılacak yeni koleksiyonun mayıs ve temmuz aylarında satışa sunulacağını aktardı. Tornieporth, “70 ülkede 300’den fazla butiğe sahip olan Montblanc’ın limitli ürünlerin alımında Türkiye de öncelikli pazarlar arasında. Koleksiyonun fiyatı 35 bin Euro’dan başlayarak 250 bin Euro’ya kadar çıkıyor” diye konuştu.
Türkiye’de üç yeni butik açacak
MONTBLANC Türkiye Temsilcisi Rotap Saatçilik Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Bal, 70 ülkede 360 butikle faaliyet gösteren markanın Türkiye’de İstanbul Abdi İpekçi ve Ankara Arjantin Caddesi’nde bulunan iki butiğe sahip olduğunu, 2009 yılına oranla yüzde 27 ciro artırdığını söyledi. Bal, sözlerini şöyle sürdürdü: “Adet bazında en çok Montblanc kalem satıldı. Ciro olarak Montblanc saat satışlarımız ürün grubu içinde en üst seviyede. Satışlarımızın yüzde 40’ını kalem, yüzde 25’ini saat, yüzde 20’sini deri, yüzde 15’lik grubunu ise erkek ve kadın aksesuvarları oluşturuyor. Yeni stratejiyle saatin yüzde 35 pay almasını bekliyoruz. 2012 sonuna kadar 5 mağazaya ulaşmayı istiyoruz Biri İstanbul Zorlu Center diğeri Antalya olmak üzere iki mağaza açacağız.”