MOL, indirimde ’talan’ yaşadı, Almanya’dan dünya rekoru kıracak

Güncelleme Tarihi:

MOL, indirimde ’talan’ yaşadı, Almanya’dan dünya rekoru kıracak
Oluşturulma Tarihi: Ocak 20, 2009 00:00

Açılış gününde yüzde 90 indirim yaparak, yarım saatte 300 bin TL ciro elde eden ve dünyanın en büyük mağaza izdihamını yaşayan MOL, şubat ayında Almanya’nın Köln kentinde yapacağı açılışta Guinness rekorlar kitabına girmeyi hedefliyor. MOL İcra Kurulu Başkanı Oktay Özdemir, "Hep yabancılar Türkiye’de izdiham yarattı; sıra biz de şimdi. Dünya rekorları kıracağız" dedi.

Haberin Devamı

İndirim izdihamı / Foto-Galeri

YERLİ malını desteklemek amacıyla arkasında 400 kadar üreticinin bulunduğu Merter, Osmanbey ve Laleli’den 78 hazır giyim firmasının bir araya gelerek oluşturduğu MOL, İstanbul Kurtköy’deki Atlantis alışveriş merkezinde açtığı ilk mağazada benzeri görülmemiş bir izdihama neden oldu. 65 bin kişinin mağazaya girdiği, 40 bin kadar kişinin dışarıda kaldığı açılışta 500 bin TL’lik zarar oluştu. MOL, şubat ayında Almanya’nın Köln kentinde yapacağı açılışta Guinness rekorlar kitabına girmeyi hedefliyor. MOL İcra Kurulu Başkanı Oktay Özdemir, "Hep yabancılar Türkiye’de izdiham yarattı; sıra biz de şimdi. Hem Türkiye’de hem dünyanın önemli kentlerinde yapacağımız açılışlarda dünya rekorları kıracağız. İstanbul’da bu kadar ilgi, izdiham açıkçası beklemiyorduk. Şimdi Almanya için hazırlıklıyız. 10 Euro’ya takım elbise satacağız. Media Markt’ın bizde yaptığı açılışlar yanında hiç kalacak. Köln’de Guinness rekorlar kitabına girmek için başvuracağız" dedi.

12 bin kişi dönüp ödedi

Yarım saat içinde 300 bin TL’lik rekor satış yaptıklarını hatırlatan Özdemir şunları söyledi: "Sonra 300 bin TL’lik ürünü hediye etmek zorunda kaldık. Ama pazar ve pazartesi günü 12 bin kişi tekrar mağazaya gelip, açılış günü izdihamdan yapamadığı ödemeyi yaptı. Para vermeden ürün alanların içi de rahat olsun, helal olsun. Bu indirimleri günlük değil 1 haftalık yapacağız. Tüm zarara rağmen pişman değiliz.."

Mankenler parçalandı

Cumartesi ggecesi yapılan açılışta birbirini ezen ve büyük bir izdihama neden olan tüketiciler yüzünden mağaza çalışanları ve yöneticileri korku dolu anlar yaşadı. İzdihamı azaltmak için önce bir kişinin en fazla üç adet alabileceği duyuruldu. Bu duyuru işe yaramayınca en fazla bir adet ürün alınabileceği söylendi ancak mağazadaki kaos engellenemedi. En sonunda insanların mağazayı boşaltması için aldıkları ürünlerin kendilerine hediye edildiği açıklaması yapıldı. Raflarda ürün bırakmayan, mankenleri soyan ve hatta mankenleri bile alıp götüren müşteriler, hem mağazaya hem de alışveriş merkezine (AVM) zarar verdi. Pazartesi günü güvenlik görevlileri binlerce kişiyi, şu anda üzerinde "hafta sonuna kadar açılacağız" duyurusu bulunan mağaza kapalı olduğu için geri çevirdi. 43 bin kadar kişi, mağaza açıldığında haberdar olmak için MOL’un açtığı deftere iletişim bilgilerini bıraktı. Özdemir, "Kırılan camlar, kepenk, mankenler ve kapı gibi ürünlerin maliyeti 100 bin TL civarında. Sadece mankenler 20 bin Euro’dan fazla tutuyordu. Mağazadaki 150’ye yakın manken parçalandı. Kimsenin zarar görmemesi sevindirici" diye konuştu.

Alman perakende grubunu alıyor Çin’e mağaza açıyor

2009 yılında 56 mağaza açma planı olan MOL, 74 mağazaya sahip Alman perakende şirketini de satın almak için görüşmelere başladı. Oktay Özdemir, "Şu anda ismini açıklayamayacağım batmış bir Alman dev ile el sıkışmak üzereyiz. Öncelikle 10 kadar mağazasını MOL’e dönüştüreceğiz. Ardından diğer 64 mağazayı devreye alacağız. Sadece Almanya’ya 50 milyon dolarlık yatırım planlıyoruz" dedi. Özdemir, İsviçre, Suriye, Çin ve Körfez ülkelerinde mağaza açacaklarını belirterek, Mayıs ayında açacakları mağaza ile Çin’i dağıtacaklarını söyledi.

İzdihamda yarım milyon lira zarar oluştu

MOL’un açılışı nedeniyle cumartesi gecesi 100 bin kişi kuyruğa girdi.

65 bin kişi içeriye girmeyi başardı.

İzdiham nedeniyle aldığı malın bedelini ödeyemeyen 12 bin kişi daha sonra ödeme yaptı.

300 bin TL ciro elde etti.

Ücretsiz alınan mal, mağaza ve alışveriş merkezindeki toplam zarar 500 bin TL’yi buldu.

300 bin TL’lik ürün bedava verildi.

Mağazada 100 bin TL’lik zarar oluştu.

AVM’deki zarar 100 bin TL’yi aştı.

Tanesi 5 bin Euro olan 150 manken parçalandı.

Bulgar TV’si: Türkiye’de kriz yok, izdiham var

MOL’un olaylı açılışı tüm dünyanın da dikkatini çekti. Arasında Euronews gibi prestijli kanallarında bulunduğu çok sayıda televizyon ve gazete MOL’deki büyük izdihama yer verdi. Daha detaylı haber yapabilmek için MOL’den yetkilileri aradı. Bulgar devlet televizyonu ve pek çok Polonya kanalı, MOL açılışındaki izdihamı göstererek "Türkiye’de kriz yok" dedi.

TGSD: MOL’un açılışı imajımızı bozuyor

TÜRKİYE Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Ahmet Nakkaş, yağmalamaya varan mağaza açılışını eleştirdi. Dünya markalarına üretim yapan ve bu yanıyla büyük başarılara imza atan Türk Hazır Giyim Sektörü’nün, çıtayı düşürerek fiyat odaklı kampanyalarla gündeme gelmesinin sakıncaları olduğunu ileri süren Nakkaş, "Bugün basında yer alan ve yağmalamaya varan mağaza açılışı ile ilgili haberlerin, sektörün imajını son derece olumsuz etkilediğini ifade etti. Nakkaş, şunları kaydetti: " Sektörümüzün yurtiçi ve yurtdışı itibarını zedeleyebilecek, davranışlardan herkesin kaçınması gerekir. Bu tür kontrolsüz eylemler Türk tekstil ve hazır giyimin bugüne kadarki başarılı çalışmalarını gölgeliyor. "

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!