Güncelleme Tarihi:
Kentli Türk insanının giyim alışverişinde genel yaklaşımını, internetten giyim alışverişi yapıp yapmadığını ve ilk akla gelen kadın giyim markalarını anlamak için yapılan Moda Araştırması’na göre; Türk halkı modayı takip ediyor, ancak kendine yakıştığı kadarıyla uyguluyor. Bekleneceği gibi sosyoekonomik statü arttıkça modaya ilgi de artıyor. Hem kadınlar, hem de erkekler için ilk üç moda referans noktası vitrinler, tanıdıklar ve sokak. Daha sonra TV’deki moda programları, moda dergileri, internet ve ünlüler geliyor. Her dört kadından biri modayı TV’deki moda programlarından da takip ediyor. Moda dergileri ise kadınların yüzde 22’si için moda referansı durumunda.
Yardım istemiyoruz
Görüşülen kişilerin dörtte üçü mağazada kendi kendine bakınmayı, ancak bir sorusu olursa cevaplanmasını tercih ediyor. Girer girmez hizmet bekleyenler yüzde 24’tekalıyor.
İnternet ‘indirim’ için
Görüşülen kişilerin yüzde 7’si internetten kendileri için giyim ve aksesuar alışverişi yapıyor. Kadınların yüzde 9’u internetten giysi alışverişi yaparken erkeklerde bu oran yüzde 5’te kalıyor. Online giyim alışverişinin en cazip tarafı indirim ve çok sayıda markaya erişim imkanı olarak öne çıkıyor.