Güncelleme Tarihi:
Ercan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye’nin modern anlamda mobilya üretiminin 1940’lı yılların sonunda başladığını, halen Ortadoğu ve Balkanların en fazla mobilya üreten ülkesi olduğunu söyledi.
Sektörün özelikle yurt dışına açılmada sorun yaşadığını, bu yönde yapılacak tüm çalışmalar için devlet desteğinin şart olduğunun altını çizen Ercan, Almanya, İtalya ve İskandinav ülkelerinde pahalı işçiliğe karşı Türkiye'de bu unsurun daha hesaplı olduğunu dile getirdi.
Ercan, el yapımı mobilyada dünyada marka olduklarını, İtalya ve İskandinav ülkelerinin de sektörde yer aldığını belirterek, şöyle devam etti:
"Kalite, estetik ve fiyat unsurları göz önüne alındığında sektör son derece avantajlı. Biz, el imalatı dediğimiz mobilyada dünyada rakipsiz ve tek ülkeyiz. İtalya ve Çin dahil hepsi teknolojik gelişmelerden faydalanıp, kopyalama, klonlama sistemine gidiyorlar. Eğer bu potansiyelimizi iyi değerlendirirsek sektörün ihracatı daha fazla artacaktır. Biz el emeği spatila, iskarpila ile oyma yapıyoruz. Bizim oymalarımız hat sanatı noktasında ince ve işçiliği zarif olan oymalar. O bakımdan dünyada bizim üzerimize bu manada çalışacak bir ülke yok. Ancak bizim Ar-Ge, tanıtım çalışmaları ve vizyonumuzu ortaya koyma noktasında yaşadığımız sıkıntılardan mütevellit yeterli bir potansiyele ulaşamıyoruz."
İtalya'nın yıllık mobilya ihracatının 2014 cari fiyatları olarak 20 milyar dolar iken Türkiye'nin 2 milyar dolar olduğunu belirten Ercan, destek verilmesi halinde sektörün mümkün olan en kısa süre içinde en azından 15 milyar dolara ihracata ulaşabileceğini belirtti.
FUARLARIN ÖNEMİ
Türkiye'de üretim yoğunluğuna bakıldığında klasik mobilyada Adana, Hatay, Ankara ve İstanbul'un, teknolojinin gelişmesiyle modern mobilyada Bursa, Adapazarı, Gaziantep, Şanlıurfa gibi illerin öne çıktığını anlatan Ercan, "Yabancı firmaların Türkiye’ye bakış açılarını değerlendirdiğinizde mobilya üretimi açısından bakir bir ülkeyiz. Üretim kapasitemizin daha da artması gerekiyor." diye konuştu.
Ercan, oda olarak yenilikçi ruhu esnaf ve sanatkarın rehber edinmesi için eğitim çalışmaları yaptıklarını ifade ederek, şunları kaydetti:
"Bizim el imalatı mobilyada markalarımız aranan ürünler, 'Türk malı' diye bilinen ürünler. Ahşap dışında ürün kullanmadan plastik katmada yaptığımız ürünler hem fiyat hem kalite ve estetik açısından dünyada bir numara. Ancak bunu müşterinin ayağına götürebilecek organizasyonlar lazım. Bu manada fuarlara uluslararası yabancı konuk getirmemiz ve diğer fuarlara da gidip kendi ürünlerimizi teşhir etmemiz lazım. Bunu için fuarlar çok önemli sadece yurt içi, bölgesel değil. Yurt dışı fuarlara da ziyaretçiler götürerek, oradaki teknolojiden esnaf ve sanatkarımızın haberdar olmasını, oradaki gelişmeleri yakından izlemesini temin etmek için bu ziyaretlerimizi gerçekleştiriyoruz."