Mobilyada orta gelire yöneldi, 120 milyon lira ciro hedefledi

Güncelleme Tarihi:

Mobilyada orta gelire yöneldi, 120 milyon lira ciro hedefledi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 06, 2011 00:00

Bu yıl 4 yeni mağaza ile yüzde 50 büyüyerek 120 milyon lira ciro yakalamayı hedeflediklerini söyleyen Koleksiyon Yönetim Kurulu Üyesi Doruk Malhan, “Tekirdağ’daki fabrikaya 6 milyon Euro yatırdık” dedi.

Haberin Devamı

Temelleri 1972 yılında Faruk Malhan tarafından Ankara’da küçük bir atölyede atılan Koleksiyon Mobilya, ikinci kuşağın yönetimi devralmasının ardından fabrika ve mağaza yatırımları yapmaya devam ediyor. Tekirdağ’daki 86 bin metrekarelik alana kurulu fabrikasına yaptığı 6 milyon Euro’luk yatırım 2011 yılında hayata geçti. Şu anda 10 mağaza ve online store ile faaliyet gösteren Koleksiyon, bu yıl 4 yeni mağaza açmayı hedeflerken, yüzde 50 büyümeyle 120 milyon lira ciroya ulaşmayı hedefliyor. Koleksiyon Yönetim Kurulu Üyesi Doruk Malhan, orta gelir grubunun da evlerine girmek için harekete geçtiklerini söyledi.

 

Hedef orta gelir grubu

 

Tekirdağ’daki fabrikalarında yılda 150 bin adet ahşap mobilya, 10 bin adet döşemeli mobilya, 100 bin adet ofis koltuğu, 30 bin adet ev koltuk ve sandalyesi üretim kapasitesinin bulunduğunu belirten Doruk Malhan, fabrikalarına yaptıkları yatırımı şöyle anlattı: “Faaliyete geçen CNC kontrollü tam otomatik hat, dakikada üretilen panel mobilya miktarını 12 kat artırıyor. Yaptığımız bu yatırımla daha akıllı verimli ürünler elde ederek, zaman ve maliyet avantajı sağlıyoruz. Üretim zamanı yarı yarıya azaldı. Bu nihai olarak tüketiciye de yansıyacak. Bu sayede üretim maliyetini de düşürerek ‘orta gelir’ grubunun evlerine de girebileceğiz. Aslında Koleksiyon’da şu anda aylık 500 TL’lik taksitlerle 10 ayda rahatlıkla bir oturma ya da salon grubu satın alınabiliyor. Biz müşterinin kafasındaki fiyat olarak ulaşılamaz algısını değiştirmeye yöneldik.”

 

Haberin Devamı

50 mağaza hedefi

 

Warren Buffet’ın “Herkes hırslıyken temkinli olmak lazım” sözünü hatırlatan Doruk Malhan, kriz döneminde 2008 yılı cirolarını korumaya çalıştıklarını, 2010’da  ise yüzde 30 büyüme kaydettiklerini söyledi. Bu yıl 120 milyon lira ciro hedefleri olduğunu anlatan Malhan, Koleksiyon’un yayılma planını da anlattı. Yeni bayilikler açarak daha kapsamlı hizmet vermek istediklerini de belirten Malhan, “Yurtiçinde İzmit, Kocaeli, Gaziantep, Antalya, Bodrum’dan başlayarak Anadolu’ya yayılmayı hedefliyoruz. Yurtdışında ise Londra, Rotterdam, Sırbistan-Karadağ, Katar ve Frankfurt gibi önemli merkezlerde bayiler ve merkezler açmaya hazırlanıyoruz. Uzun vadede 40-50 mağazaya ulaşmak istiyoruz” diye konuştu.

 

Haberin Devamı

Online store’dan aylık 17 bin lira gelir

 

KOLEKSİYON’un 7-8 ay önce bir online store açtığını hatırlatan Doruk Malhan, “Burası hediyelik ürünlerin hayat bulduğu bir nokta. 40-50 liralık ürünler satıyoruz. Aylık 17 bin lira ciro elde ediyoruz. Sitede üye olmak için aranan şartlarda yaptığımız değişiklikler sonucunda üye sayımız 15 katına çıktı. Satışlarımız ise iki kat arttı” diye konuştu. Malhan, sosyal mecraya verdikleri önemin arttığını da belirterek, 15 Nisan’da bloglarının açılacağını belirtti.

 

1.4 milyon çay bardağı sattı

 

KOLEKSİYON’un en çok ilgi gören ürünle-rinden çay bardağının satışları da dikkat çekiyor. Doruk Malhan, bu ürün-den bugüne kadar 1 milyon 400 bin adet sattıklarını, herhangi bir taklidiyle de karşı-laşmadıklarını söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!