Mobilyada ihracat yeteneğimizi artıramazsak ’özürlü’ kalırız

Güncelleme Tarihi:

Mobilyada ihracat yeteneğimizi artıramazsak ’özürlü’ kalırız
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 21, 2006 00:00

Koleksiyon Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Malhan, "Türkiye’de 4.5 milyar dolarlık mobilya pazarı var. Fiyat ve vade tercihli pazarı, kaliteli ürüne kaydırıp ihracat yeteneği kazanmalıyız. İhracat yeteneğimizi artıramazsak, kalite özürlü bir sektör olarak kalırız" dedi.

KOLEKSİYON Mobilya’nın Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Malhan, Türk mobilya sektörünün global pazarda yer alabilmek için yerel pazarın değerlerini içinde barındıran işler yapması gerektiğini belirterek, yeni tasarımlarda Anadolu kültürüne ağırlık vermeye başladıklarını söyledi. Sektörün fiyat ve vade tercihli pazarı, kaliteli ürüne kaydırabildiği ölçüde ihracat yeteneği kazanabileceğine dikkat çeken Malhan, "Aksi takdirde kalite özürlü bir sektör olarak kalabiliriz" dedi.

TASARIMIN COĞRAFYASI:

Tasarımın bir coğrafyası olması gerektiğini söyleyen Malhan, "Şu an bize özgü değerleri birleştiren bir çalışma yürütüyoruz. Bunun içine yakın coğrafyayı da dahil edeceğiz. Anadolu on bin yıllık bir yerleşimi bağrında taşımış, üzerinde renkler, medeniyetler geçmiş bir coğrafyadır" diye konuştu. Türkiye’de 500 milyon doları ofis, 4 milyar doları ev olmak üzere toplam 4.5 milyar dolarlık mobilya pazarı bulunduğunu belirten Malhan, sektörün ihracat kabiliyetinin artırılması gerektiğini vurguladı. Malhan, şöyle devam etti: "A ya da B firması yalnız başına dünya pazarında söz sahibi olamaz. Sektörüyle birlikte söz sahibi olabilir. Batı dünyasında mobilya çok ciddi bir sektör. Hükümetle her zaman masaya oturup taleplerini söyleyecek güce sahip. Türkiye’de de böyle olabilmeli." İnşaat sektöründeki yükselişin ev mobilyaları sektörünü tahminlerin çok üzerinde büyüttüğünü söyleyen Malhan, "Pazar büyüklüğü 4 milyar dolara yaklaştı. Bu büyüklüğe ulaşılmasında yeni alıcılara ek olarak terk edilen klasik mobilyalar yerine çağdaş tarzlara olan eğilimin gelişmesi etkili oldu" diye konuştu.

ÜNLÜ TASARIMCILARLA İŞBİRLİĞİ:

Koleksiyon Mobilya’da artık bütünselliğin öne çıktığı bir mağaza anlayışına geçtiklerini belirten Faruk Malhan, şunları söyledi: "Mobilyadan öte diğer tamamlayıcılar ile kavramsal bütünlük tanıtılıyor. Çay bardağı, rakı bardağı, çanak, çömlek, çarşaf, yatak tasarımları mağaza ölçeğin de yer alabiliyor. Bu çeşitlilik için de yerli-yabancı pek çok tasarımcı ile güç birliği yaptık. Mağazalarda sadece mobilya değil, cam, seramik ve metal tasarımlar da yer alıyor. Alev Ebuzziya, Pascal Mourgue, Uğur Kangal, Demir Obuz, Enzo Berti gibi dünya çapındaki çağdaş tasarımcıların ürünleri sunuluyor."

Yatak odalarına 800 milyon dolar harcadık

FARUK
Malhan, ev mobilyaları pazarının yüzde 15’ini yani 600 milyon dolarını yemek odası takımlarından oluştuğunu söyledi. Malhan, Türkiye’de yatak odası döşemek için 800 milyon dolar, mutfak ve banyolar için de 900 milyon dolar harcandığını belirtti. Malhan, 1.5 milyar doların üzerindeki bir paranın da koltuk ve kanepe satın almada kullanıldığını kaydetti.

2006’da yüzde 100 büyüyeceğiz

KRİZ döneminde Koleksiyon Mobilya’nın büyümeyi durdurduğunu hatırlatan Faruk Malhan, şunları söyledi: "O dönemde ihracata ağırlık verdik, üretim yeteneğimizi başka alanlara kaydırdık. Konutların gömme dolaplarını, vestiyerlerini, kapılarını yaptık. Şu anda da bu işlerimiz devam ediyor. 2005 yılında 35 milyon dolarlık ciro ve 6.5 milyon dolarlık ihracat yaptık. Bu yıl 6’ncı ayda geçen yılı yakalarız. Bu yıl, geçen yıla göre yüzde 100’lük büyüme bekliyoruz. Intel’in Rusya, Mısır ve İsrail merkezlerinin giydirilmesi işini üstlendik. Kazakistan’da bir Türk firmasının yaptığı 250 yataklı 5 yıldızlı oteli biz giydiriyoruz. Türkmenistan’da seçkin projelere imza atıyoruz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!