Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’nin mobilyacıları, genellikle İtalyanların egemen olduğu ‘klasik’ mobilya üretiminde de başarılı markalar çıkarıyor. İstanbul ’daki 6 bin metrekare kapalı alana sahip fabrikada klasik ve avangard mobilyalar üreten Mirage Mobilya, cirosunun yarısını ihracattan sağlıyor. Proje ve ürün bazında, 4.2 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Mirage Mobilya’nın patronu Nuri Gürcan, şöyle anlatıyor öyküsünü:
15 YAŞINDA BAŞLADIM
Kayseri Develi doğumluyum. Mobilya işine 15 yaşında başladım. Aile işimiz vardı. Dayım mobilyacıydı ve Kayseri’de bir showroom’u vardı. Askerlikten sonra da İstanbul’a geldim ve dayımın yanında devam ettim. Ortak olduk. İmalat, mağazalar derken işimiz büyüdü. Dayımla ortaklığımız 12 yıl devam etti. Sonra tek başıma devam etmeye başladım. Mirage Mobilya’yı kurdum.
SARAYLARA DEKORASYON
Klasik tarzda mobilya üretmek aslında çok zor bir iş. Çünkü standart ürün sayısı azdır. Ancak, kaliteli ve lüks üretimin de kendine göre pazarı var. Biz hem ürün satıyoruz hem de çok önemli projeleri proje bazında klasik tarzda dekore ediyoruz. İlham Aliyev’in ‘Fransız Sarayı’nın ki 13 bin metrekarelik bir işti tüm dekrasyonunu ve klasik mobilyasını biz yaptık. Özbekistan Başbakanı’nın, ve Türk cumhuriyelerinde çok sayıda bakanın konutunu, ofisini dekore ettik. En iyi pazarımız Türk cumhuriyetleri ve Ortadoğu.
Yılda ortalama yüzde 20 büyüme yakaladık. Büyümemiz ihracattan ve yurt dışı projelerden kaynaklanıyor. Şu anda da yurt dışında çok iyi projeler yürütüyoruz. Toplam üretimimizin yarısı ihracata gidiyor. Üretimde ve mağazalarda 150 kişilik istihdamımız var.
BAKÜ’YE 3 BİN METREKARE MAĞAZA
İstanbul’da kendimize ait 3 mağazamız var. Kayseri, Antalya ve Samsun’da franchising sistemiyle açılan mağazalarımız var. Yurt dışında Kazakistan, Özbekistan, Libya, Romanya ve İran’da mağazalarımız bulunuyor. Bakü’de, 3 bin metrekarelik yeni bir mağaza açmak için ortaklık yaptık. Şubat ayında bu mağazamız da açılacak.
İtalyanlar üretici arıyor
MİRAGE Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Gürcan, Avrupa’daki ekonomik kriz nedeniyle klasik mobilyada hem üretim hem de pazar tarafında ciddi sorunlar yaşandığını belirtiyor ve “Avrupa’daki rekiplerimiz zorda. Çok sayıda klasik İtalyan markası Türkiye’de üretim için ciddi görüşmeler yapıyor. Bizler kendi markamızla üretim için direniyoruz, onlar fason üretime ikna etmeye çalışıyor” diyor.
700’e yakın ürün var, el işçiliği ve ustalık öne çıkıyor
Klasİk mobilya üretiminin standart mobilya üretimine göre çok daha zor ve maliyetli olduğunu anlatan Nuri Gürcan, “Çünkü el işçiliği ve ustalık ağırlıklı bir üretim gerekiyor. Mesela oyma işi Hatay’da çok gelişmiş ve oymaları orada yaptırıyoruz. Klasik üretim yaptığımız için 700’e yakın farklı ürünümüz var” diyor.
Diğer haber: Kruvaziyerde hedef 2 milyon turist
İZMİR Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş, “10 yıl önce ‘gemiler bize neden gelmiyor’ diye sorguladık. Ayakbastı ve liman ücretleri yüksekti. Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım’ın katkısı ile hepsini uygun hale getirdik. 2004 ile 2012 arası 1233 sefer ile 2 milyon 611 bin 272 yolcu İzmir’e geldi. 2013 sonuna kadar 200 sefer yapılmış olacak. Yolcu sayısı 500 bin. Ancak hedefimiz yılda 2 milyon yolcu” dedi.